Alles over vakanties op én met de fiets

100cols voor het goede doel

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 27 sep 2020 09:49

Met deze topper (Joris) heb ik in 2017 een fietstocht van 500 km gemaakt. Dit jaar kreeg hij de diagnose; Ziekte van Crohn. Hij al een lange tijd slecht in zijn vel en zijn sportieve prestaties waren tot het nulpunt gedaald. Voor het goede doel fietst hij nu de 100cols. (4000km) Waarbij hij zware ontberingen moet doorstaan. Flinke stormen en zware tegen op de cols. temperaturen rond het vriespunt en slapen in doorweekte kleding in een tentje.

Diep respect. Misschien dat er mensen hier zijn doe hem een beetje willen steunen?

https://www.geef.nl/nl/actie/100-cols-f ... 04_vMOh4SA

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 27 sep 2020 11:45

👍
o'7o

Cyclopetje
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42

Cyclopetje 26 jan 2021 16:43

Heb zelf een handicap en deze tocht volbracht , met bivaks zonder tent. O.a. slapen bij onbekenden op de achterplaats, elders in een schuur met konijnen, in een houtzagerij, op een kerkhof ( omdat er een kraantje was voor water ). leegstaand gebouw, in een pizzeria en nu een dan op een camping in het washok. Fiets door de sneeuw moeten trekken over de afgesloten Col de la Bonette. In die tijd was er niet eerder zo vroeg in het seizoen gestart met de 100 Cols. Voor mij was dit een persoonlijke "Back to the Limit" Dat je na een diep dal weer kunt opklimmen met wilskracht. Nadat ik gehandicapt raakte kon ik een jaar of 2 niet fietsen. Na veel oefenen werd de 100 Cols de ultieme toets. Uiteindelijk deze prachtige 100 Cols gedaan en vele tochten erna. Echter: nooit bij me opgekomen om een bijzondere tocht te koppelen aan een goed doel. Destijds ( eind vorige eeuw ) bestond dat niet of wel ? Ook geen sponsor gezocht. Mijn doel was: Solo volbrengen met een blijvende handicap en zonder ondersteuning. Alles zelf uitzoeken onderweg. Zelfvoorzienend. En weer heelhuids en voldaan thuiskomen. Uiteraard respect voor Joris. Zie het graag dat mensen met een kwaal / belemmering / beperking ervoor gaan. Waar een wil is, is een weg. Die herinnering, het houten wandbord ( dat vanaf 2018 werd vervangen door een ander ontwerp ) ligt nog ergens weggestopt op zolder.

Plaats reactie