Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Groningen : Bos en Berg, 10-10-2020

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 sep 2020 11:36

Start 9:00 bij Spaak: Koffie en Koers (Oude Boteringestraat 66, 9712GN Groningen)
Finish uiterlijk om 22:30 op dezelfde plek

Als we in het Hoge Noorden het helemaal gehad hebben met de constante wind, dan bieden Drenthe en de Stellingwerven in het zuidoosten van Friesland soelaas. Dit is een bosrijke omgeving en ook gelijk het thema van dit brevet: wegen en fietspaden door bossen. Het eerste deel gaat door het coulissenlandschap van het Westerkwartier om te eindigen net ten zuiden van Drachten bij de eerste controle in Beetsterzwaag. Vanaf hier duiken we het nationaal park Het Drents-Friese Wold in, al snel gevolgd door een ander nationaal park, namelijk het Dwingelderveld.

De tweede controle ligt boven op de VAM-berg: een voormalige vuilnisstort waar sinds een paar jaar een prachtig fietsparcours is aangelegd. Het is geen lange klim, maar wel donders steil.

Nu beginnen we echt met de bossen. Eerst het Hoge Loo bij Gees, en na de derde controle in Sleen, uitgestrekte bossen met Schoonloo als middelpunt. Hier passeren we ook Kamp Westerbork: de reeks met bielzen langs de weg, waar elke biels een transport naar Polen symboliseert, blijft altijd indrukwekkend.

Vervolgens nemen we een kleine omweg langs Smilde en Norg (vierde controle) om Assen te omzeilen en om meer bos in de route te krijgen. Het laatste stuk gaat door de Onlanden, een open vlakte tussen Peize en Groningen, want alhoewel we soms de wind zat zijn, na bijna 200km in de luwte verlang je toch naar een eerlijk stukje wind.

Leden van Randonneurs NL kunnen inschrijven onder lidnummer (en juiste clubnummer) en direct afrekenen.
Met NTFU lidnummer krijg je korting, en kies daarbij de juiste club of kies individueel.
Niet betaald is niet ingeschreven. Let op geen ” in de tekst bij inschrijven.

In verband met de AVG wijzen wij u erop, dat wij in het kader van de COVID-19 voorschriften uw naam en telefoonnummer delen met de exploitant van de startlocatie.

GPS track, routebeschrijving en aanmelding via https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-200-groningen/

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 05 okt 2020 17:59

"Start 9:00 bij Spaak: Koffie en Koers" impliceert een gezamenlijke start zoals we dat "vroeger" hadden.

Klopt dat? of kun je tussen 8:00 en 10:00 starten zoals bij de afgelopen brevetten?

De GPX bestanden staan inmiddels online zag ik.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 07 okt 2020 20:37

In de mail die ik heb gehad werd aangegeven dat je om 8.00, 8.30 of 9.00 kan starten. Dus geen gezamenlijke start.
Mijn Strava

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 07 okt 2020 21:22

Gespreide start is de betere omschrijving. Maar in principe is het koffie halen, kaart meenemen en starten.

Overigens ben ik (positief) verrast door het aantal inschrijvingen gezien de weersverwachting.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 07 okt 2020 21:50

Hoeveel zijn het er nu dan? En de voorspellingen zijn nog niet supergoed, maar ik denk dat veel mensen gewoon wel weer een keer een evenement willen "bijwonen".
Mijn Strava

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 07 okt 2020 21:55

Bijna op 50, vergelijkbaar met vorig jaar toen het echt ideaal fietsweer was.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 08 okt 2020 09:30

Dat zijn er inderdaad een behoorlijk aantal. Dat scheelt, hoef ik misschien niet alleen door de regen te fietsen.
Mijn Strava

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 09 okt 2020 20:02

Voor mij een DNS helaas. Dinsdag ziek geworden en nog teveel koorts (om maar te zwijgen van mijn hoofd die maar 5 graden naar links of rechts kan draaien) om morgen een dag te fietsen.

Als je (nog in Groningen) langs het Reitdiep over een kleine ophaalbrug rijdt even zwaaien, zwaai ik terug (niet dat ik verwacht dat je dat zult zien :D )

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 09 okt 2020 20:22

Dat is balen. Beterschap!

Is dat bij de Voermanhaven?
Mijn Strava

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 09 okt 2020 22:07

FryskBloed schreef: 09 okt 2020 20:02 Voor mij een DNS helaas. Dinsdag ziek geworden en nog teveel koorts (om maar te zwijgen van mijn hoofd die maar 5 graden naar links of rechts kan draaien) om morgen een dag te fietsen.

Als je (nog in Groningen) langs het Reitdiep over een kleine ophaalbrug rijdt even zwaaien, zwaai ik terug (niet dat ik verwacht dat je dat zult zien :D )
Je bent niet de enige: inmiddels al meerdere DNS met dezelfde reden.

Zonder FryskBloed's exacte lokatie kenbaar te willen maken: ja, het is de grote flat achter de Voermanhaven.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 10 okt 2020 21:16

Ik heb nog gekeken, maar niemand kunnen ontdekken. Het was in elk geval een leuke dag. En het weer viel ook ontzettend mee.
Mijn Strava

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 10 okt 2020 21:40

Aan je foto's te zien heeft mijn DNS me dan tenminste een boel poetswerk bespaard :) (een modderfiets schoonboenen is altijd gedoe als je ver boven de begane grond woont en geen balkon hebt)

Plaats reactie