Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Heerlen : Ardennen trip 8 augustus 2020

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 01 aug 2020 23:08

Ardennentrip 194 km met 2815 hm

Geheel nieuw in het zuiden deze pittige Ardennen klassieker. Deze tocht voert u over de wegen van de Ardennen klassiekers van de Profs zoals Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl. Met de nodige beklimmingen zoals eerst het oude gedeelte van Barraque Michel, waar in het begin van de beklimming een heerlijke natuurlijk bron met drinkwater ligt en daarna verder over het nieuwe gedeelte van de Barraque Michel. Let hier wel goed op drukke verkeersweg, waar u uiteindelijk het het hoogste punt 674 mtr van deze tocht bereikt. Dan daalt u af naar Malmedy waarna het nodige klimwerk zal gaan beginnen. De volgende bekende plaats is dan ook Stavelot, waar u de eerst controle stempel dient te halen. Probeer hier te genieten van de mega stukken rijstevla. Na Stavelot nog 1,5 km rechtdoor om vervolgend links af te slaan naar de zeer pittige klim de Côte d’Andermont met een gemiddeld stijgingspercentage van 5,6 %, waar u uitkomt op het laatste stuk van 2 km van de Haute Levee. Vervolgens via Ruy om hier u 2e vrije controlestempel te halen, mag een foto controle zijn. Nu via La Gleize naar Stoumont om hier aan de lange klim te beginnen naar de Côte de Desnie, gemiddeld stijgingspercentage van 5 % en 4 km lang en vervolgens afdalen om aan de Côte de Maquisard te beginnen met een lengte van 3 km met een gemiddeld stijgingspercentage van 6%. Nu via La Reid, Banneux, Nessonvaux, Soiron naar Hervé.

Hier pikt u Ravel L38 op tot in Aubel. Nu via La Planck, Reijmerstok, Gulpen, Eys om hier aan de laatste klim de Eijserbosweg te beginnen met een lengte van 850 mtr en een gemiddeld stijgingspercentage van 8,8 %. Hier bestaat ook de mogelijkheid om hiervoor een alterntief te nemen iets verder als de Eijserbosweg. In Mingersborg komen beide routes weer bij elkaar. De track hiervoor zal als bijlage bijgevoegd worden. Dan via Ubachsberg naar Heerlen en het laatste stuk naar Landgraaf naar de finish van deze pittige toertocht.

Het zijn niet alleen de beklimmingen die aanspreken in deze tocht, ook het afwisselende landschap vergezichten met de pittoreske Belgische dorpjes zijn een ware lust voor het oog.

Namens de organisatie, veel succes

Lees hier de extra maatregelen ivm COVID19

Het aantal deelnemers is beperkt tot 100, lees de regels.

De start is tussen 8.00 tot 10.00, de tijd gaat in bij het in ontvangst nemen van de brevetkaart.

Leden van Randonneurs NL kunnen tot en met 17-7-2020 inschrijven onder lidnummer (en juiste clubnummer) en direct afrekenen.
Na 17-7-2020 kunnen niet leden zich inschrijven, met NTFU lidnummer krijg je korting, en kies daarbij de juiste club of kies individueel.
Niet betaald is niet ingeschreven.

Aanmelden via https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-200-heerlen/

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 01 aug 2020 23:10

Voor de volledigheid de aangepaste organisatieprocedure en regels ivm Corona:

Per 1 juli worden een aantal regels rondom de corona versoepeld. De precieze details weten wij nog niet maar wij menen dat wij met ingang van 1 juli 2020 weer brevetten kunnen organiseren. Dit zal wel onder een aantal strikte voorwaarden moeten.

Veiligheid en gezondheid blijven ook na deze versoepeling onze prioriteit en het rijden van een BRM zal meer discipline vragen dan voorheen. Om dit te faciliteren hebben wij de volgende voorwaarden:

Het aantal deelnemers van een BRM wordt beperkt in overleg met de organisator maar zal voor nu maximaal 100 zijn.
Deelnemen aan een BRM kan alleen door voorinschrijving via onze website, dit kan tot uiterlijk 48 uur voor de aanvang van het brevet. Daginschrijving is dus niet mogelijk.
De eerste 7 dagen van openstelling is alleen voor leden van Randonneurs Nederland, na deze 7 dagen kan iedereen inschrijven.
Inschrijving gebeurt via het evenement/brevet op onze website.
Gebruik voor het inschrijven niet Internet Explorer of Microsoft Edge, gebruik bij voorkeur Google Chrome of Opera
Betaling moet vooraf en online plaatsvinden. Zonder correcte betaling is er geen voorinschrijving.
De start wordt gespreid over maximaal twee uur.
De tijd gaat in bij het in ontvangst nemen van de brevetkaart.
Vaste controles (in horeca etc) worden tijdelijk afgeschaft en vervangen door vrije controles of fotocontroles (wordt vooraf aangegeven).
De startformaliteiten worden zoveel mogelijk in de buitenlucht afgehandeld om te vermijden dat teveel mensen samen zijn in een besloten ruimte. De controlekaarten worden klaargelegd voor de deelnemer.
Iedere deelnemer krijgt naast de normale aanvaarding van de BRM regels bij inschrijven een formulier te ondertekenen met gezondheidsverklaring en gedragsregels zoals deze hier staan beschreven.
Controlekaarten worden na het uitrijden (fonisch) op gepaste afstand door de organisatie gecontroleerd en gevalideerd voor homologatie.

Daarnaast zijn er nog een aantal belangrijke richtlijnen die moeten gerespecteerd worden:

Blijf thuis als je verkouden bent of koorts hebt.
Vermijd nauw contact en respecteer de afstand van 1½ meter
Spugen en fluimen wegblazen is niet toegestaan.
Vergeet niet een mondmasker en handschoenen voor onderweg, er kunnen situaties voorkomen waarbij het gebruik verplicht is.
Neem een eigen pen mee.
Neem kennis van en respecteer de regels in en buiten Nederland.

Natuurlijk kan een evenement op het laatste moment door de organisator, het bestuur, door overheidsingrijpen geannuleerd worden. De inschrijfgelden zullen dan gerestitueerd worden.

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 02 aug 2020 09:01

Ik heb me ingeschreven. Lijkt me een mooie route.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 06 aug 2020 07:04

Ligt het aan mij of klopt de gpx van de website niet ?

De full versie is een route van 2,6 kilometer.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 06 aug 2020 07:12

Daniel1989 schreef: 06 aug 2020 07:04 Ligt het aan mij of klopt de gpx van de website niet ?

De full versie is een route van 2,6 kilometer.
Welk apparaat gebruik je?
Er zit een alternatieve route bij van 2,7km. Ik denk dat jouw apparaat alleen die ziet.
Gebruik anders de versie van controle naar controle.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 07 aug 2020 15:11

Het is gelukt via de mail.

Zin in morgen.
Regen jas blijft thuis 😁

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 09 aug 2020 10:56

De warmte maakte de rit nog een stuk zwaarder dan hij door alle klimmetjes al was. In de middag in de volle zon klimmen was best onaangenaam. In het laatste deel ging de route gelukkig een stuk over een ravel en dat voelde echt als een cadeautje. Even een beetje beschutting en hooguit wat vals plat.
Prachtige tocht verder maar ik heb wel met de organisator afgesproken dat het volgend jaar 15 graden koeler mag.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 09 aug 2020 11:20

ErnstH schreef: 09 aug 2020 10:56 Prachtige tocht verder maar ik heb wel met de organisator afgesproken dat het volgend jaar 15 graden koeler mag.
Je kunt hem ook proberen te rijden bij een echt Ardens weertje ;).

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 09 aug 2020 18:59

Helemaal eens met Ernst: mooie route maar graag wat minder heet de volgende keer. Zelfs echt Ardens weer is beter dan dit.

Net voor Hervé was bij mij de lol er wel van af (en de hitte werd me gewoon te veel), dus afgedaald naar Visé en daar de trein genomen in Landgraaf.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 09 aug 2020 23:01

Ik vond het een fantastische route.
En een hele mooie dag.
Toen ik smorgens op de fiets stapte merkte ik al snel dat ik geen top benen had.
We hebben samen gereden. Tot de 140 kilometer ging het prima. Daarna werd het steeds zwaarder. De spoorbaan was gewoon een cadeautje zo lekker onder de bonen. Bij de supermarkt hebben we een cake zitten eten en voor de 10e keer onze bidons gevuld.
Ook de bloemen kraan op het kerk hof hebben we gretig gebruikt.
Net voor de laatste klim met nog 10 km tegaan hebben we om een bankje gezeten omdat m’n maat echt last had van de bloed verzengende hitte. De wind was weg en het was toch wel 37 graden.
Na 10 minuten heb ik voorgesteld om 5 kilometer te gaan rijden en om dan te kijken of het weer ging. We zijn toen niet meer gestopt maar hebben hem uit gereden met 23 gemiddeld en 160 watt gem


0AB06A74-4A6B-479F-A221-F94CDC975EA3.jpeg
481F488F-4505-405B-9CAE-20D93E1646C0.jpeg
CC081954-2856-48A6-88A3-B7B78A1CC71E.jpeg
Bijlagen
4AF0F303-9B12-4031-B85A-B39BC239E449.jpeg

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 10 aug 2020 09:30

Nog wat sfeerfoto´s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 aug 2020 11:21

slugbait schreef: 09 aug 2020 18:59 Helemaal eens met Ernst: mooie route maar graag wat minder heet de volgende keer. Zelfs echt Ardens weer is beter dan dit.

Net voor Hervé was bij mij de lol er wel van af (en de hitte werd me gewoon te veel), dus afgedaald naar Visé en daar de trein genomen in Landgraaf.
Je bent nog ver gekomen zag ik! Het was zaterdag echt niet te doen qua hitte. Mijn gemiddelde hartslag lag ook 20 slagen hoger dan wat je zou verwachten bij eenzelfde tempo. Gister was het alweer een stuk beter.

Plaats reactie