Alles over vakanties op én met de fiets

Westkapelle

Nielsnoles
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 sep 2016 22:01
Locatie: Veenendaal

Nielsnoles 29 jul 2020 09:34

Weet iemand een mooie route in zeeland in de buurt van Westkapelle van ong 100km?

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 29 jul 2020 11:42

https://www.google.nl/maps/@51.561185,3 ... 0znC?hl=nl

Dit zijn mooie routes.

Als je in Westkapelle wilt starten zou je het stuk over Schouwen eruit kunnen laten en in plaats daarvan een rondje om Walcheren toevoegen. Dus van Westkapelle naar Domburg, Oostkapelle, Vrouwenpolder, dan naar Kortgene, dan de route volgen door de zak van Zuid Beveland, voorbij Nieuwdorp naar Ritthem en dan naar Vlissingen en vervolgens over het fietspad door de duinen via Valkenisse en Zoutelande weer naar Westkapelle.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 29 jul 2020 15:34

br@m schreef: 29 jul 2020 11:42 https://www.google.nl/maps/@51.561185,3 ... 0znC?hl=nl

Dit zijn mooie routes.

Als je in Westkapelle wilt starten zou je het stuk over Schouwen eruit kunnen laten en in plaats daarvan een rondje om Walcheren toevoegen. Dus van Westkapelle naar Domburg, Oostkapelle, Vrouwenpolder, dan naar Kortgene, dan de route volgen door de zak van Zuid Beveland, voorbij Nieuwdorp naar Ritthem en dan naar Vlissingen en vervolgens over het fietspad door de duinen via Valkenisse en Zoutelande weer naar Westkapelle.
Als je een enigszins serieuze fietser bent qua snelheid zou ik het fietspad door de duinen even laten schieten rond deze tijd. Barst van de toeristen op gewone fietsen, mensen met bolderkarren, wandelaars etc. Ik mijd walcheren tussen hemelvaart en september zoveel mogelijk.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 30 jul 2020 09:38

Maar met gemopper kom je er ook niet :D

https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2719321

dit is een route van exact 100km. Daarin: Buitendijks veerse dam, OosterscheldeKering, Langs de Plompe toren, koffie aan de haven in Zierikzee, zeelandbrug, Noord beveland (buitendijks langs de boorden van de oosterschelde) en om het af te leren klein stukje van genoemd fietspad (Zoutelande - westkapelle)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 30 jul 2020 09:46

Vraag is even of je een racefietsert bent of een fietstoerist? ff doorgeven, dan gooi ik er wat minder of meer fietspaden in.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Nielsnoles
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 sep 2016 22:01
Locatie: Veenendaal

Nielsnoles 30 jul 2020 09:48

Tracing_NL schreef: 30 jul 2020 09:46 Vraag is even of je een racefietsert bent of een fietstoerist? ff doorgeven, dan gooi ik er wat minder of meer fietspaden in.
Racefietsert :D

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 30 jul 2020 10:01

In deze tijd Walcheren zo veel mogelijk mijden, dat is echt veel te druk. Zelf doe ik Walcheren alleen in de winter buiten de vakanties. Een route van 100 km of iets meer is: Richting Vlissingen (pak de weg via Koudekerke) - via Vlissingen-Oost (langs Damen Shipyards en parkeerterrein van Cobelfret) naar Lewedorp - langs het Veerse meer - Zandkreekdam - Zeelandbrug - over Schouwen-Duiveland richting Oosterscheldekering (Neeltje Jans) - Oosterscheldekering (Neeltje Jans) - Veerse Dam- terug naar je startpunt en als je richting Westkapelle moet vermijd Domburg.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 30 jul 2020 10:37

@ arjan, klopt helemaal, maar als je in westkapelle zit kun je walcheren moeilijk mijden ;)

Vandaar mijn opmerking en de route. Alternatieve route richting Zuid Beveland (errug mooie streek :D ).

http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2719383
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 30 jul 2020 10:43

Vroeg opstaan. En houd er rekening mee dat je in Zeeland altijd wind tegen hebt. Heen én terug.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 30 jul 2020 12:16

alien schreef: 30 jul 2020 10:43 Vroeg opstaan. En houd er rekening mee dat je in Zeeland altijd wind tegen hebt. Heen én terug.
Zeg, je gaat natuurlijk niet mijn mooie provincie bashen hè ;) . Bovendien wordt je van Wind alleen maar sterker. En denk er aan; "de wind is je vriend" :mrgreen:

Welkom in "The Dutch Mountains"
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 30 jul 2020 21:40

Tracing_NL schreef: 30 jul 2020 10:37 @ arjan, klopt helemaal, maar als je in westkapelle zit kun je walcheren moeilijk mijden ;)

Vandaar mijn opmerking en de route. Alternatieve route richting Zuid Beveland (errug mooie streek :D ).

http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2719383
Dat is natuurlijk wel zo, vanuit Westkapelle kan je dan ook het beste via een wat minder toeristische weg van Walcheren af gaan en zo ook weer terug. Of je moet lokaal bekend zijn en dat is vermoedelijk bij de vraagsteller niet het geval. En wat Zuid Beveland betreft, kan ik ook onderschrijven.
Ietwat langer dan 100 km, ga ik ook nog wel eens (vanuit Vlissingen) via 's Heerenhoek, Driewegen, Ovezande naar Waarde en dan via Oostdijk, Yerseke, Wemeldinge, Arnemuiden weer terug

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 31 jul 2020 00:02

Dit topic ff volgen hoor :D

Toeristen zijn drama, behalve als je je ook als toerist gedraagt. Gewoon een rondje fietsen en genieten van de omgeving is ook leuk. Niet alles draait om gemiddelde snelheid.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie