Alles over vakanties op én met de fiets

Locaties racefietsvakantie met vriendin

Jazzmata
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 aug 2018 13:31

Jazzmata 30 jun 2020 22:56

Hoi Fiets'ers,

Ik heb reeds een paar avondjes het forum uitgespit om een fietstrip te plannen, maar vind nog niet direct wat we nodig hebben. De meeste topics hier zijn gericht op bekende cols verzamelen en hoogtemeters. Daar ben ik ook gek op, maar ik ben niet alleen deze keer.

Mijn vriendin & ik zouden de racefietsen in de koffer willen gooien en een lang weekend op stap willen gaan einde juli. Ik zie op het forum vooral de Vogezen terugkomen. Hoewel ze heel goed fietst op het vlakke, wordt ze gewoon niet warm van hele dagen cols omhoog rijden.

Idealiter vinden we dus een plaats waar we zowel vlak als toch wat omhoog kunnen rijden, op een locatie waar nog iets of wat leven is om 's avonds op restaurant te gaan, en waar we de fiets degelijk kunnen wegzetten. Liefst op een afstand van max 600km vanuit centrum BE.

Suggesties van concrete hotels/appartementen zouden dus top zijn!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 01 jul 2020 08:40

Wij zijn meer van campings, dus heb geen hotel voor je. Maar ik vind Luxemburg echt een prachtig mooi fietsland. Glooiende en goede wegen. Met name het gebied dat grenst aan Duitsland is erg mooi (Mullertal). Ik vind het grappig dat dit niet zoveel langs komt op het forum en dat iedereen gelijk naar de Vogezen wijst.

Luxemburg stad is ook een aanrader, voor een middagje uit als je niet wilt fietsen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 jul 2020 09:27

Tja, de vogezen zijn echt heel leuk. En je kunt redelijk cols rijden maar volgens mij kun je ze ook redelijk mijden en vlakker rijden. Niet dat ik dat geprobeerd heb, want ik probeer juist zoveel mogelijk te klimmen. Die keuze heb ik namelijk thuis niet. Ik lees net op een of andere site dat de keuken in de Elzas, dus Vogezen de beste is...Dus op restaurant gaan zoals jullie in Belgie zeggen (wij gaan naar een restaurant) moet geen probleem zijn.

Ik heb trouwens hier een keer gezeten: https://www.lahautefourche.com. Beetje basic was het toen maar op zich prima. Wel gericht op fietsers (stalling ed)
Laatst gewijzigd door rikkert op 01 jul 2020 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 jul 2020 09:29

Overigens, als heuvels genoeg zijn voor jullie, is Maastricht natuurlijk ook niet te versmaden. Leuk fietsen en in de avond de stad in. Keuze zat om leuke eetplekken te vinden. En overdag in Limburg bij het fietsen ook volop mogelijkheden om een terrasje oid te pakken.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 jul 2020 09:57

Dan blijven de noordelijke Vogezen een goede optie. Je kunt er vanuit de Lorraine-streek of het Rijndal dagtrips naar de kleine cols (rond de 1000m hoogte) maken en op andere dagen op het vlakke rijden.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 jul 2020 10:04

Overigens zijn de Vogezen prachtig groen. Dat komt niet door de droogte......Dus je loopt een risico op wat minder weer.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 jul 2020 10:45

Champagne streek. Zeker als je met een vriendin gaat ;)

Noordkant Morvan is ook nog goed aan te rijden en niet extreem klimmen maar genoeg leuke bulten als je wilt.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 jul 2020 13:44

Het mooie Friesland. Genoeg viaducten/bruggetjes, maar ook wel wat vlakke stukken!

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 01 jul 2020 13:51

Het klinkt inderdaad misschien vreemd, maar Friesland is mij afgelopen week ook weer super bevallen, Was samen met mijn vriendin en we hebben heerlijk samen gefietst en af en toe heb ik nog een uitdaging alleen gezocht tegen de wind in, Zal wel aan mijn gewicht liggen, maar ik heb ondertussen net zo veel plezier in het tegen de wind in beuken als in het klimmen op een alpencol. Ook nog wat hele mooie gravelstukjes gehad, Ik ga in augustus nog een keertje anderhalve week terug naar Friesland, Maar misschien moet ik juist geen reclame maken, want ook de relatieve rust daar beviel me goed.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 01 jul 2020 14:25

Winterberg in Duitsland wellicht een optie, bekender als mountainbike en wintersportoord, maar er kan in de regio ook heerlijk op de racefiets gereden worden.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 01 jul 2020 14:55

Eifelstreek. Kan je langs de Moezel redelijk vlak rijden, maar evengoed de heuvels in. Al een tijdje geleden en ons hotel was geen aanrader (fietsclub) maar moet keuze zat zijn. Mooie streek.

Jazzmata
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 aug 2018 13:31

Jazzmata 01 jul 2020 15:26

Leuke suggesties alvast waar we nog niet aan gedacht hadden!

Plaats reactie