Alles over vakanties op én met de fiets

Puy de dome

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 20 mei 2012 22:05

Ik kan nog geen extra info vinden, ook hier niet: http://cg63.vtech.fr/Informations_prati ... 2.html?1=1" onclick="window.open(this.href);return false; Over twee weken ga ik naar die streek, dan zal ik eens kijken en laten weten hoe het zit :)
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mei 2012 22:13

Ik heb een PB gekregen van Margriet. Hieruit blijkt dat de klim voorlopig nog gesloten blijft.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 22 mei 2012 10:34

@ Havana:

Ik was er een jaar of 2 ook. Ik kan alleen maar volgende tip geven als je hem persé wil klimmen: Ga op een weekdag, en wees gewoon heel vroeg aan de voet (5u30). Pas vanaf een uur of 7.30 heb ik daar enige beweging gezien (van andere dagjesmensen). In die tijd ben je boven en beneden, en heeft geen hond/kat het gezien.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 30 mei 2012 15:49

Beste De Zwarten,

De situatie is veranderd door de aanleg van de spoorlijn. Vooralsnog wil men eerst ervaring opdoen met de trein voordat men de berg eventueel weer fietsers toegang gaat geven.

De trein is overigens afgelopen zaterdagmorgen met veel succes in werking gesteld. Totdat... er aan het einde van de middag een behoorlijke onweersbui overkwam die een deel van het spoor heeft beschadigd en tevens het benedenstation vol met modder deed lopen.

Wanneer ik binnenkort in de buurt ben zal ik kijken hoe de toegang nu geregeld is (of er hekken zijn o.i.d.). Daarna zal ik weer op het forum posten. Tevens blijf ik nauw contact houden met diverse instanties hier.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 09 aug 2012 13:12

Op de site van de BIG Challenge staat een mededeling over de Puy de Dome.
Vanaf 2013 zou de berg 2 à 3 dagen per jaar worden opengesteld voor fietsers.
Avec la mise en place du train panoramique des dômes sur l'ancienne plate-forme de la voie routière d'accès au sommet du puy de Dôme, la configuration de ce qui devient maintenant une voie de service a considérablement évolué, la largeur circulable étant à présent réduite de moitié (environ 3 m 50)

Ces considérations ont conduit à porter la plus grande attention aux conditions de sécurité à offrir aux cyclistes une fois que le train sera en service.

Celles-ci ne pouvant être garantie totalement, l'accès au sommet par des cyclistes individuels selon le même fonctionnement qu'avant les travaux du train depuis le 26 mai 2012 ne sera plus autorisé.

Cependant, l'accès reste possible dans le cadre de manifestations parfaitement encadrées à l’organisation validée par une commission locale de sécurité

Une première manifestation sera organisée en 2013 par la société exploitante du panoramique des Dômes, TC DOME ( 04 73 87 43 00). Aussi, je vous invite à bien vouloir prendre contact avec elle afin d’obtenir tous les renseignements qui permettront d’organiser votre venue sur le site du puy de Dôme.

En espérant avoir répondu à vos interrogations.

Marie INOCENCIO
Chargée de mission Panoramique des Dômes

DGRD- DIT
Conseil général du Puy de Dôme
Hôtel du Département
24 rue Saint ESPRIT
63033 CLERMONT FERRAND
Tel bureau : 04 73 42 12 31
Fax : 04 73 42 02 00
Tita Gazelle V8
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 aug 2012 13:16

Zal wel een mooie melkkoe worden, vrees ik zo.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 09 aug 2012 13:53

Wat een farce. Iedereen wordt tegenwoordig zo hartstochtelijk beschermd tegen zichzelf.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 aug 2012 13:58

Dat is bij sommige mensen ook wel nodig ;-)
Less is bore

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 07 mar 2013 17:46

Dit even terug boven water gehaald.

Iemand een idee hoe het tegenwoordig zit?

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 08 mar 2013 11:10

Er is nieuws!

Op 16 juni 2013 kan de Puy de Dôme met de fiets beklommen worden tijdens het evenement "Montée du Puy de Dôme".

De belangrijkste punten uit het inschrijfformulier (http://coc.ffct.org/cyclococ/accueil_fi ... 202013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;):
- Inschrijving vooraf. Inschrijving ter plekke is niet mogelijk.
- Maximaal 400 deelnemers.
- Afhalen van startnummer etc. vanaf 7 uur in Orcines. Alleen met startnummer is er toegang tot de Puy de Dôme.
- Vertrek tussen 8.45 en 10.15 uur.
- Afdalen vanaf 11.15 uur in groepen van ongeveer 50 personen achter een auto.

Er zal - heel Frans - vooraf met een bankcheque betaalt moeten worden. Mocht dit voor buitenlandse deelnemers ook gelden, dan kan ik dit verzorgen. Betaling naar mij overmaken en ik stuur een cheque naar de organisatie.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 10 mar 2013 19:49

margriet schreef:Er is nieuws!

Op 16 juni 2013 kan de Puy de Dôme met de fiets beklommen worden tijdens het evenement "Montée du Puy de Dôme".

De belangrijkste punten uit het inschrijfformulier (http://coc.ffct.org/cyclococ/accueil_fi ... 202013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;):
- Inschrijving vooraf. Inschrijving ter plekke is niet mogelijk.
- Maximaal 400 deelnemers.
- Afhalen van startnummer etc. vanaf 7 uur in Orcines. Alleen met startnummer is er toegang tot de Puy de Dôme.
- Vertrek tussen 8.45 en 10.15 uur.
- Afdalen vanaf 11.15 uur in groepen van ongeveer 50 personen achter een auto.

Er zal - heel Frans - vooraf met een bankcheque betaalt moeten worden. Mocht dit voor buitenlandse deelnemers ook gelden, dan kan ik dit verzorgen. Betaling naar mij overmaken en ik stuur een cheque naar de organisatie.
Bedankt voor de info. Doodzonde dat we er niet zomaar meer op mogen...

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 05 apr 2016 20:33

Update: op zondag 19 juni zal het weer mogelijk zijn om de Puy de Dôme per fiets te doen! Tussen 7.30 uur en 9.30 uur mogelijk zijn de Puy de Dôme te beklimmen tijdens de “La Montée de Puy de Dôme”. Aan dit evenement kunnen maximaal 300 fietsers deelnemen.

Meer info: http://puy-de-dome.ffct.org/ En mocht het nodig zijn, ook deze keer wil ik gerust helpen met de inschrijving.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

Plaats reactie