Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Noord Duitsland

JelleDtje
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 okt 2017 13:57

JelleDtje 15 mar 2020 18:56

Heren liefhebbers.

Kon zo snel niet zoveel vinden, denk ook dat er niet zoveel bijzonders te vinden is, maar ik vertoef de komende dagen tegen de grens aan in Noordoost Groningen. Uitvalsbasis ruwweg Bourtange. Zijn er in het Duitse gedeelte daar nog wat mooie tochtjes te maken? Weinig heuveltjes volgens mij, maar misschien zijn er wat verborgen pareltjes..

Dank!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 mar 2020 19:51

Echt noord-Duitsland is het niet, maar weinig heuveltjes ga je er niet eens vinden, het is flat as a pancake.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3077
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 15 mar 2020 19:56

Volgens mij heeft Duitsland vandaag de grenzen gesloten.

Alleen nog doorgang voor forenzen en vrachtverkeer.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 15 mar 2020 20:43

De Hondsrug heeft een Duitse evenknie: Hümmling. Dat zijn heuvels uit de ijstijd. Net als Drente, hoogtes tot 60m.

https://de.wikipedia.org/wiki/Hümmling

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 15 mar 2020 22:44

Pareltjes is een groot woord maar een paar keer per jaar fiets ik het rondje Stadskanaal -Bourtange grens over - Ter Apel- Stadskanaal. Voor mij circa 100 kilometer. Vind het Duitse deel best leuk met bos, open gebied en kanalen. Grootste berg is wel het viaduct over de A31.

Een van de eerste keren was mijn garmin leeg. Omdat ik wist dat NL rechts van me lag nam ik af en toe een zijweg naar rechts in de hoop bij de grens uit te komen maar veel van die zijwegen zijn speciaal aangelegd voor die grote windturbines en gaan over in een zandweg.

Vanuit historisch perspectief is het gebied bekend/berucht om de vele Emslandlagers.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 15 mar 2020 22:52

Voormalige nevenkampen van concentratiekampen

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 19 mar 2020 21:34

Ik fiets veel in deze omgeving. Echte klimmetjes zijn er niet, maar het gebied tussen Haren en Sögel is licht glooiend met hier een daar een pukkeltje zoals de Hilterberg (kort maar steil).

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 20 mar 2020 13:25

Duitsland is een prachtig land vol afwisselende landschappen. Eifel, Harz, zwarte woud, moezelstreek, etc....
Noord Duitsland is relatief dun bevolkt, met veel plattelandsdorpjes die wat verder van elkaar af liggen dan wat we in Nederland gewend zijn. Over het algemeen hebben de Bundesstrassen wel een naastliggend fietspad maar de kwaliteit daarvan houdt niet altijd over. Menig boomwortel drukt de asfalt laag naar boven. Ik geef de voorkeur aan de L wegen (Landesstrassen). Als je die in een route kunt opnemen zou ik dat doen.
older Budweiser

Plaats reactie