Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Invloed corona op fietsevenementen

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mei 2020 12:02

Ik heb voor juli een fietsvakantie, met de gewone fiets, op Texel geboekt en daarna nog enkele dagen in Harlingen.
Niet echt een evenement maar dat zou wel eens gewoon kunnen mogen doorgaan. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 mei 2020 12:55

DDX schreef: 15 mei 2020 15:14
buzz schreef: 07 mei 2020 18:06 Ja, die gaat vooralsnog wel door... :winkthumb:

[Noordhollandsche Dirty Kanza (320 km)]
:like:
Staat route al ergens ?

Zat zelf te denken iets met NoordHolland boven kanaal en dan te combineren met Hilversum ofzo.
Van deze NhDK-route heb ik nog wel een DDX-variant voor je. Maar die moet eerst nog een beetje aangepast worden, aangezien ik gisteren zag dat twee offroad-trajecten (waaronder de Oude Trambaan bij Kwadijk) inmiddels voorzien zijn van voetpadborden. (Wordt vervolgd in het Strade Bianche-topic.)

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 18 mei 2020 18:09

Lcsmet schreef: 16 mei 2020 11:56
galileo2 schreef: 15 mei 2020 22:36 ....... Gaan ze voor “ons” organiseren op 17/10? .........
Wat denk je zelf?
Ik vrees dat er dit jaar geen massa (fiets-)evenementen meer georganiseerd gaan mogen worden.
Ik hoop eigenlijk dat je gelijk krijgt, en dat mijn inschrijving van dit jaar telt voor 2021

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 03 jun 2020 16:00

N.a.v. het artikel op CycloKalender "20 cyclo's die gewoon doorgaan in 2020", durven jullie het alweer aan om iets te gaan boeken?

Ik zit nog met hotelovernachtingen in Italie in mijn maag aangezien de Giro delle Dolomiti niet doorgaat en zag dat er op 6 september een Gran Fondo die over de Gavia en Mortirolo gaat en enigzins in de buurt is. Zit er dus aan te denken om begin september alsnog af te reizen naar Italie voor een late zomervakantie.

Een weekje fietsen moet wel weer kunnen tegen die tijd lijkt me, maar vraag me af of het wijs is me ook voor in te schrijven of uberhaupt deel te nemen aan zo'n evenement. Of dat het niet al eerder gecanceld wordt?

Het duurt nog ongeveer 3 maanden, dus echt iets zinvols valt er nog niet over te zeggen lijkt me.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 04 jun 2020 14:27

Het is een gok; niemand weet hoe het zich gaat ontwikkelen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jun 2020 14:53

ypuh schreef: 03 jun 2020 16:00 durven jullie het alweer aan om iets te gaan boeken?
Nee

Ik kreeg van een vriend uit Firenze een mailtje dat ik in september bij hem kan logeren voor de Strade Bianche. Hoef ik niet in een hotel
Ondanks hoogtemeters ligt het parcours me. Ik heb 5 keer de lange L'Erocia gereden waar deze van is afgeleid en die is een pak zwaarder (112km onverhard ipv 50).

Maar ik kijk het nog even aan. Ik zou eigenlijk afgelopen week op dat parcours een andere rit rijden en combineren met bezoek aan de Giro.
In september naar Toscana alleen voor die rit vind ik wel een dingetje. De Giro is immers pas ik oktober. Ik heb er niks van om een stukje auto te rijden maar 2x 1350km in m'n uppie heb ik weinig zin in en vliegen vind ik nog even geen optie,

GF Lombardije is ook leuk en dat is maar 950km van hier. Als die de huidige datum houdt dan kan die wellicht gecombineerd worden met 1-2 daagjes Giro en dan ben ik daar wel voor te porren.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 jun 2020 16:17

Lastig. Ik had een hotel geboekt voor juli en mag die (zonder restitutie) nog verplaatsen naar later uiterlijk dit jaar. September/oktober lijkt het me nog enigszins mooi weer in Noord-Italie als ik ook de Stelvio, Gavia of Mortirolo nog mee wil pakken.

Het idee is om met de auto er naar toe te reizen en verder niet veel meer te doen dan fietsen en slapen. Het meedoen aan het event zou ik dan nog af kunnen laten hangen van de situatie op dat moment.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jun 2020 18:08

ypuh schreef: 04 jun 2020 16:17 .....September/oktober lijkt het me nog enigszins mooi weer in Noord-Italie als ik ook de Stelvio, Gavia of Mortirolo .......
Ik heb een paar jaar geleden de Stelvio in begin oktober gedaan. Was s'nachts sneeuw gevallen maar ze willen "de handel" boven zo lang mogelijk open houden.
OP een paar km onder de top kwam de sneeuwschuiver van de top.
Mooie ervaring :mrgreen:
In juli daar meermaals gestaan dat ik NIET omhoog kon.
Probeer wel echt de eerste week van oktober te doen. Daarna kan het heel snel gaan.

Voordeel dat het bizar rustig is. Ik was de eerste die vanuit Prato boven kwam en tijdens afdaling hooguit 10 fietsers gezien :winkthumb:

Extra mooi als het s'nacht gesneeuwd heeft. Wat een belachelijk mooie plek!!!!

Afbeelding

Een Italiaanse vriend die meerdere klimgidsen heeft geschreven houdt het op maximaal 10 oktober als je zeker wilt zijn.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 jun 2020 19:39

Bedankt Gastheerg!

Het hotel is opgeschoven naar begin september. Als het dan nog steeds niet vertrouwd is accepteer ik m'n verlies. Volgend jaar hoop ik er (alsnog) naar toe te gaan voor de Giro delle Dolomiti.

Op 6 september is er dan ook de Gran Fondo Gavia Mortirolo en als het verantwoord is schrijf ik me gewoon vlak voor vertrek in.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 04 jun 2020 20:12

@gastheer, een offtopic vraag.

Eind september hoop ik nog een dag of 4 mooie bergen te doen. Naar susa om daar oa colle finestre, colle di nivolet en mont cenis te doen, is dat een goede keuze of te laat in het seizoen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jun 2020 09:10

hopjes schreef: 04 jun 2020 20:12 Eind september hoop ik nog een dag of 4 mooie bergen te doen. Naar susa om daar oa colle finestre, colle di nivolet en mont cenis te doen, is dat een goede keuze of te laat in het seizoen?
In het hooggebergte is het heel simpel: je kan daar het hele jaar sneeuw hebben :mrgreen:

Ik heb (reportage in blad Fiets) eens 8 dagen in de Dolomieten in juni gefietst en 6 dagen viel er sneeuw :o
In midden zomer meermaals de Stelvio niet op kunnen gaan. 1 keer was er heel veel sneeuw gevallen en toen ineens tropisch warm. Was gevaar voor lawine en was de weg afgesloten.
Maar zelfs in veel lager gebergte. Een keer sneeuw gehad in het Zwarte Woud midden in de zomer!

September geeft in de Alpen doorgaans erg goed weer. Toen in nog aan bergwandelen en klimmen deed ging ik vaak in september. Mega goed weer en lekker rustig.

Maar laten we het laatste dozijn jaren nemen als leuke referentie.
Tussen 2008 en nu ben ik 8 keer begin oktober in Italië geweest. Twee keer Stelvio, Lombardije een paar keer maar altijd door de bergen (2000+) terug naar huis. In al die 8 keer kon je in de eerste week van oktober prima overal nog omhoog fietsen.
Dat is natuurlijk geen garantie.
De Sellaronde en Stelvio en andere passen die commercieel veel geld opleveren houden ze als er een beetje sneeuw valt vrij en gaat in de ochtend gelijk de sneeuwschuiver aan de gang. En ik moet zeggen toen deze mij een keer te gemoed reed was dat toch een mooie ervaring.

Verder heeft het er mee te maken of een weg op de zuidkant ligt of juist verborgen in de noordlkant. De overgangsweg van de Sella naar de Gardena kan zelfs op een tropische dag in de ochtend een ijskast zijn.

Maar ook op de Stelvio kan je het verschil zien. Toen ik begon aan de klim was alles wit. Wel heel piep dun laagje maar alles boven de 2000 meter (bij benadering) was wit. Op de zuidhelling waar de weg loopt ging de sneeuw sneller weg dan ik omhoog fietste. :mrgreen:
Resultaat toen ik boven was.
Afbeelding

Op sommige plaatsen zijn de afvoergoten te klein en loopt het water over de weg. Extra opletten met afdalen in dat geval.
Afbeelding

En neem boven natuurlijk wel een taartje. MET sneeuw :mrgreen:
Afbeelding

Ik kan zelf goed tegen de kou maar eind september begin oktober komt de zon serieus later en is ook serieus eerder weg. Zorg voor kleding waar je je comfortabel in voelt. Rillend zitten afdalen is gewoon niet leuk maar ook gevaarlijk.

Ik zou gewoon een hotel boeken wat je tot 1-2 dagen vooraf kan annuleren. Mocht er dramatisch slecht weer verwacht worden kan je altijd besluiten niet te gaan.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jun 2020 17:09

Bonette half oktober 2014 was ook geen straf:
Afbeelding

Maar zoals Gerard aangaf 's ochtends serieus koud en 's middags is de zon al snel weg en koelt het snel weer af.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie