Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Invloed corona op fietsevenementen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2021 19:44

Met een test naar je fietsevent in het buitenland en gewoon daarna terug maar huis.
Less is bore

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 01 mei 2021 19:45

dat is ook mijn inschatting

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 mei 2021 20:03

Inderdaad ja. Die vijf bellers die het moeten gaan checken zul je je wel ontlopen lijkt me. Of in de woorden van Marion Koopmans (ietwat aangepast naar de situatie) "De kans dat je door een bliksemschicht wordt getroffen of door een 15 jarige, tandeloze Duitse herder met heup dysplasie wordt doodgebeten is vele malen groter" :lol:

Het enige puntje van zorg is de grenscontrole door de marechaussee. Maar ik hoop dat die ook wel iets beters te doen hebben...
Do or don’t, there is no try

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 mei 2021 08:24

Zullen we hier geen (anti-)Corona en (anti-)vaccinatie topic hervatten?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 mei 2021 08:50

Het gaat over evenement in het buitenland en wat de voorwaarden zijn om er te komen en weer terug te keren.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2021 09:19

daniel1975 schreef: 01 mei 2021 12:32
Jans schreef: 01 mei 2021 12:15 Is een corona paspoort enger dan je gewone paspoort? Ik heb er geen last van in ieder geval
Veel enger!!
Het voegt niets toe, kost heel veel gemeenschapsgeld, het is belachelijk (want vorige zomer konden we ook prima reizen) en het is slechts voor enkele maanden (want in de herfst iedereen gevaccineerd).

Ik ben principieel tegen dat vod, maar ik laat de ambtenaren niet mijn ontspanning afpakken. Dus ik haal zo’n stom testje, steek virtueel mijn middelvinger op en ga lekker reizen. En ik blijf positief kapitalistisch ingesteld, dus de lokroep van het vakantiegeld gaat zorgen dat reizen mogelijk is.
Ik heb mijn gewone paspoort nog nooit nodig gehad naar Frankrijk, die was dan toch ook overbodig? Ik kan toch gewoon zeggen wie ik ben en dan meteen dat ik geen covid heb.

Als er niets gedaan zou worden en het gaat komende winter weer mis? Beetje zoals India? Als ik de geluiden van collega's hoor daar...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2021 10:04

India met west europa vergelijken is natuurlijk totaal geen logica.
Dat land is zo compleet anders, met een compleet anders (slechter) zorgstelsel, hygiene, etc.

Ik vind het prima dat er dingen gedaan worden, in maximaal tempo door vaccineren bijvoorbeeld.
Ook gewoon met AZ voor de mensen die dat willen. In principe kunnen alle mannen gewoon AZ krijgen, want de tromboseproblematiek is vrijwel geheel bij vrouwen.
Maar om inderdaad in dit topic niet weer te verzanden in een corona welles-nietus is het wijzer om niet alles erbij te halen en het alleen over de reisregels te hebben. Ik ga mijn best doen ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 02 mei 2021 10:30

Ik heb best begrip voor een ieder die iets tegen een corona paspoort heeft hoor. Zelf zie ik het probleem niet, In de jaren 80 zat ik op zee en als zeevarenden hadden we een geel vaccinatieboekje. Regelmatig moest je weer voor een vaccinatie tegen een of andere enge ziekte. Het interesseerde mij niet tegen welke ziekte, je had het stempeltje nodig om te mogen varen. Ik heb nog zo'n vol gestempeld boekje liggen., Als we hiermee dus weer vrij naar Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Spanje, Italië etc. kunnen gaan om daar gewoon fijn te kunnen fietsen zonder quarantaine regels, stokken in je neus, muilkorven in hotels en winkels en dat soort dingen is dat voor mij prima.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 mei 2021 11:02

@Daniël, ik denk niet dat je door hebt dat de druk op de ziekenhuizen op het platteland in Frankrijk immens is. Hier en daar een vooruitgeschoven EHBO post.
Ga je naar de Vercors met vakantie en krijg je onverwijld iets dan moet je niet schrikken als je in Lyon, maar Marseille of Montpellier is goed denkbaar,terecht komt. Heb je geluk dan kom je in Grenoble.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2021 11:33

Tis nog geen juli he ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 mei 2021 12:32

Oh nee, daarom verbaast het me ook steeds dat mensen zich er al druk over maken. Leven van week tot week, met kleine plannetjes werkt voor hier prima. Morgen mogen we officieel weer uit onze 10km zone. Nog niet gehoord dat iemand bekeurd is op de fiets en er zijn er heel veel die echt niet binnen de lijntjes kleuren. (Je moet als gendarme je wel erg vervelen wil je het gaan controleren, maar goed, als de baas het zou gebieden...)

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 04 mei 2021 15:29

De Oetztaler gaat (vooralsnog) door !
(volgens de info op hun site)

DEAR ÖTZTALER CYCLE MARATHON COMMUNITY,
the Ötztaler Cycle Marathon 2021 will definitely take place - if the official regulations will allow it, the starting gun for the 40th anniversary edition of the Ötztaler Cycle Marathon will be fired on 29 August 2021.

The Ötztaler organizational team has made a clear decision. A decision in favor of optimism, belief in what is feasible and great trust. These are precisely the values in which the Ötztaler Myth is deeply rooted.

Of course, we are far from being able to announce all the details today. A great many of the conditions will only be made public by the authorities and public bodies in the coming weeks and months. However, we can already guarantee one thing: we will be ready as soon as we get the go-ahead. We will set up a worthy 40th Ötztaler in compliance with all regulations.

Plaats reactie