Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Invloed corona op fietsevenementen

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 01 mei 2021 14:10

Het riekt naar een sociaal kredietsysteem, tweedeling in de maatschappij, het is een momentopname, bureacratische, schijn veiligheid, enz enz.
Verder ga ik er ook niet meer op in, het heeft geen zin allemaal maar negatieve energie zonde van m’n tijd, ga nu lekker golfen en morgen ochtend fietsen, ik kom de dagen wel door. Xx

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 mei 2021 14:25

Niet te kritisch zijn anders komt de censuur weer (zoals in alle corona topics steeds het geval is wanneer iemand iets anders dan de consensus beweert)

Ik ga in ieder geval het paspoort en de prik NIET halen. We zullen wel zien wat er zonder mogelijk is.

Moest ik beslissen om met de auto naar het buitenlang te gaan, dan neem ik de eventuele boete wel voor lief
Afbeelding

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 01 mei 2021 15:07

TL@ schreef: 01 mei 2021 14:25 Ik ga in ieder geval het paspoort en de prik NIET halen. .
Gewoon om contrair te doen of een weloverwogen keuze na het afwegen van alle voor- en nadelen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 mei 2021 15:14

Ja, hoe je weer op voor- en tegen maatregelen komt. Laat ik wel zeggen dat de eventuele boete voor Frankrijk niet per auto geldt, maar per inzittende.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 mei 2021 16:12

Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 mei 2021 17:18

nijkie schreef: 01 mei 2021 16:12 Volgens mij volstaat een test.
https://www.frankrijk.nl/2021/04/corona ... eisadvies/
Het verandert ook van week tot week. Omdat Frankrijk hoog inzet op het paspoort zul je toch af moeten wachten wat de restaurants etc. doen. Heb je een paspoort nodig om binnen te komen? Eigenlijk verwacht ik het niet, maar het is nog geen juli.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 mei 2021 17:19

Roelants schreef: 01 mei 2021 15:07
TL@ schreef: 01 mei 2021 14:25 Ik ga in ieder geval het paspoort en de prik NIET halen. .
Gewoon om contrair te doen of een weloverwogen keuze na het afwegen van alle voor- en nadelen?
Als een politieker zoveel moeite doet om je van iets te overtuigen, moet je al sceptisch zijn.

Verder: ik heb al Corona gehad (stelde erg weinig voor, mijn vrouw had iets meer last en de dochter had niet eens symptomen), ik wil ook geen griep-prik, ik zou ook niet weten waarom.
Binnen een jaar (of 2) is Corona gewoon hetzelfde als de griep nu (en zal het vaccin gewoon gecombineerd worden met dat van de griep.

Ik heb begrip voor iedereen die het wel haalt, maar om de 1 of andere reden is dat begrip niet wederzijds :roll:


En dat paspoort, dat is pure kafka. Een oplossing voor een niet bestaand probleem. We willen 1 Europa maar vrij verkeer is dus niet meer mogelijk. Hef heel die EU dan ineens op.
Ik heb sowieso een enorme hekel aan regels en wetten die enkel betuttelen. Het zorgt alleen maar voor burgers die niet meer zelf kunnen nadenken (net zoals ze nu parken afsluiten wanneer het stormt, alsof je zelf niet kan bedenken dat het dan geen goed idee is om tussen de bomen te lopen)


Als het echt te doen is om 'veiliger' te zijn, zouden ze wat meer werk maken van onze obese bevolking. Wat minder zuipen, vreten en roken zou de volksgezondheid veel meer helpen dan eender welke prik of pil (maar ja, dat wil het kiesvee natuurlijk niet horen, zo'n prik of pil zijn veel makkelijker)
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2021 17:23

TL@ schreef: 01 mei 2021 17:19
Als het echt te doen is om 'veiliger' te zijn, zouden ze wat meer werk maken van onze obese bevolking. Wat minder zuipen, vreten en roken zou de volksgezondheid veel meer helpen dan eender welke prik of pil (maar ja, dat wil het kiesvee natuurlijk niet horen, zo'n prik of pil zijn veel makkelijker)
Hier sla je idd de spijker op de kop.
De geld en tijdverspilling rondom het corona-vod zou beter aan de algemene volksgezondheid kunnen worden besteed.
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 mei 2021 17:33

Goed verwoord TL@ het is zo krom,je mag 2 mensen thuis ontvangen maar je mag niet boven de 27 jaar met 3 personen samen fietsen buiten afgesloten terrein.
Begin Juli 4 dgn Vogezen in de planning htl is al geboekt in La Bresse.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 01 mei 2021 18:01

Dit escaleert weer compleet uit de klauwen...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2021 18:31

Ok, on topic dan maar weer.
Goede column over sporten door een wielrennert ;-)
https://www.ad.nl/andere-sporten/met-fr ... n~a22e7f03
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 mei 2021 18:45

Inderdaad. Even terug naar evenementen en hoe er te geraken en onder welke voorwaarden:
Hier vind je een overzicht van landen en hoe ze de idiotie rond paspoort of negatieve tests gaan organiseren.
Klaarblijkelijk is nog niet alles bekend maar ik ga er van uit dat dit artikel ge-update wordt zodra er weer meer bekend is.
Rest natuurlijk nog de vraag hoe je in om het even welk buitenland aan een PCR test komt voor terugkeer naar NL. En dat dan voor eventueel je hele gezin of fietsgroep. En wat de kosten zijn en wie die moet betalen. Ik ben bang dat het "Europa" deze zaken echt nooit op tijd opgetuigd krijgt! Ik kan me ook voorstellen dat niemand zich ene moer aantrekt van al die onzin en komende zomer gewoon er op uit trekt richting zuiden, noorden of oosten. Ik zou dat in elk geval zeker doen!
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie