Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Invloed corona op fietsevenementen

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 apr 2021 19:13

Wat kwam je tegen?
Voorlopig heb je, in ieder geval officieel, een negatieve PCR nodig.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 29 apr 2021 19:18

kan je die gewoon ergens kopen in Frankrijk, of is een vaccinatiebewijs ook voldoende ?

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 29 apr 2021 19:20

De Jan Janssen Classic is ook verzet van 28 augustus naar volgend jaar zaterdag 25 juni.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 apr 2021 19:29

bever schreef: 29 apr 2021 19:18 kan je die gewoon ergens kopen in Frankrijk, of is een vaccinatiebewijs ook voldoende ?
Het is echt de bedoeling dat je die test bij je hebt als je het land in komt. Lijkt me toch beetje logisch? Wat er met vaccinatiebewijzen wel of niet kan is op dit moment in ieder geval niet duidelijk. Wel is Frankrijk, zoals veel landen, ook bezig met een eigen paspoort. Maar of dat met Europese regels gaat of eigen regels, we zullen het af moeten wachten.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 29 apr 2021 19:40

Jans schreef: 29 apr 2021 19:29
bever schreef: 29 apr 2021 19:18 kan je die gewoon ergens kopen in Frankrijk, of is een vaccinatiebewijs ook voldoende ?
Het is echt de bedoeling dat je die test bij je hebt als je het land in komt. Lijkt me toch beetje logisch?
Ik ben niet duidelijk, sorry.

Frankrijk kom ik wel in, maar moet ik bij terugkomst in Nederland (danwel met trein of auto) een negatieve PCR test overleggen ? En waar kan ik deze eventueel kopen in Frankrijk ?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 apr 2021 20:00

Op dit moment wordt er beweerd dat je in Frankrijk de tests kunt laten doen waar Fransen het ook doen en dat het gratis zou zijn. Dat is bij het laboratorium wat je in ieder beetje gemeente hebt. Bij ons in het dorpje kun je het bij een Nederlandse verpleegster laten doen. Maar.... alles verandert met de dag/week. En ik heb ook geen idee wat Nederland nu echt gaat eisen om binnen te komen.
Ondanks dat we verplicht waren om op de reis terug naar Frankrijk een negatieve PCR test te hebben, heb ik nooit gehoord dat iemand met een Frans kenteken aangehouden is. Buitenlandse kentekens zijn wel gecontroleerd, maar ook maar zelden.
Dus nog maar even afwachten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 apr 2021 22:41

Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 apr 2021 23:34

Als je Frankrijk in wilt heb je (officieel) een non-covid verklaring nodig. Die kun je op schiphol of andere vluchthavens krijgen via een commerciële aanbieder a 140€. Of je rijdt eerst naar een geenspost met Duitsland waar je het voor 50€ kunt regelen.
Daarna heb je bij terugkomst in NL weer een Franse negatieve pcr test nodig. Die kun je bij de meeste apotheken in Frankrijk of gezondheidscentra in grotere plaatsen bekomen. Kost je zo’n 55€ als je geen Franse verzekeringskaart hebt. De Nederlandse EU kaart van je verzekering is niet geldig (welkom in Europa...)
Dan moet je bij terugkomst nog een keer 10 dagen in quarantaine, ongeacht de uitkomst van je pcr test of het feit dat je eventueel al gevaccineerd bent.
Dit moet je allemaal aan kunnen tonen bij eventuele grenscontroles middels een van te voren ingevulde verklaring waarvan nog niet duidelijk is waar of hoe je die kunt bekomen. Verder is het trouwens ook nog niet duidelijk hoe je via de Franse apotheek aan de verklaring komt die aan de Nederlandse grens nodig is om aan te tonen dat je daadwerkelijk een test hebt gehad. Of in welke taal die verklaring opgesteld dient te zijn. Of..... of dat een digitaal danwel uitgeprint document moet zijn. Of beide. Of één of de ander.
En dan rest nog de onduidelijkheid of je beboet gaat worden -bij eventuele controle aan de grens in NL- op het feit dat je a) niet de vereiste verklaring bij je hebt (waarvan vooralsnog onduidelijk is hoe je die moet verwerven) of dat je b) beboet wordt voor het overtreden van de quarantaine wet (die nog door de beide kamers moet voordat die rechtsgeldig is)
Het verschil is; a- 95€ terwijl b- 339€ is

Succes.....
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 apr 2021 07:01

En zijn er nog mensen die beweren dat politici (zij die de wetten maken dus) nog niet alle voeling met de realiteit kwijt zijn.

Zoiets is niet werkbaar, dus men riskeert het er dan maar op zonder test of attest.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2021 07:20

Het is toch simpel: Fr in met een attest, na die 9 juni is er ongetwijfeld geen quarantaine plicht meer, lekker vakantie vieren of cyclo rijden en weer terug naar NL. Hier in NL geloof ik het allemaal wel, wordt toch niet gecontroleerd.
Less is bore

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 30 apr 2021 09:50

TL@ schreef: 30 apr 2021 07:01 En zijn er nog mensen die beweren dat politici (zij die de wetten maken dus) nog niet alle voeling met de realiteit kwijt zijn.

Zoiets is niet werkbaar, dus men riskeert het er dan maar op zonder test of attest.
Die politici worden wel weggezet als uiterst capabele mensen die je rustig 4 jaar lang hun gang kunt laten gaan zonder enige verdere controle (en nee, ik ga niet in op allerlei discussies over politiek in het algemeen of bijv. referenda in het bijzonder. Ik vind politiek hier op dit forum eigenlijk helemaal niet thuishoren)

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 30 apr 2021 10:24

Jans schreef: 29 apr 2021 20:00 Op dit moment wordt er beweerd dat je in Frankrijk de tests kunt laten doen waar Fransen het ook doen en dat het gratis zou zijn. Dat is bij het laboratorium wat je in ieder beetje gemeente hebt. Bij ons in het dorpje kun je het bij een Nederlandse verpleegster laten doen. Maar.... alles verandert met de dag/week. En ik heb ook geen idee wat Nederland nu echt gaat eisen om binnen te komen.
Ondanks dat we verplicht waren om op de reis terug naar Frankrijk een negatieve PCR test te hebben, heb ik nooit gehoord dat iemand met een Frans kenteken aangehouden is. Buitenlandse kentekens zijn wel gecontroleerd, maar ook maar zelden.
Dus nog maar even afwachten.
tnx ! :like:

Plaats reactie