Alles over vakanties op én met de fiets

Cyclo's ardennen tips?

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 16 feb 2020 13:54

Ik zou dit seizoen voor de eerste keer richting Belgische Ardennen willen trekken om wat cyclo's te rijden. Het enige wat ik vrees zijn die echt steile klimmen. Ik zoek meer de tochten met lange ,gelijkmatige klimmen (lopers). Graag ook met voldoende volk dat je eens mee kan rijden met een groepje en niet heel de tijd alleen op pad bent. Als iemand goeie ervaringen heeft met bepaalde tochten hoor ik het graag.
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 feb 2020 14:00

Behalve de Criq ken ik geen cyclo’s in de Ardennen?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 feb 2020 14:02

Tour de Namur, heerlijk rondje. Vooral wanneer hij over de triple mur de Monty gaat (er zijn 2 parcours, het ene jaar het ene en het jaar erna het andere)

Les Crêtes-Ourthe-Aisne-Ambleve - SERAING is een kleine rit, machtig mooi parcours, vrij zwaar. Meestal erg kleinschalig, aanpikken bij een groepje zal wat moeilijker zijn.

Landen -Trois ponts - Landen is ook altijd erg mooi, meestal vrij veel groepjes om bij aan te pikken. Niet zo zwaar omdat het een vlakke aanloop/einde is.

De GF Frank Schlek in Luxemburg is ook heerlijk, wel meer koers met een massastart (als je dat wilt, er is ook een versie voor toerders die start na de massestart), wel snel inschrijven, was vorig jaar vrij snel uitverkocht (ik ben al ingeschreven)
Afbeelding

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 16 feb 2020 14:21

TL@ schreef: 16 feb 2020 14:02 Tour de Namur, heerlijk rondje. Vooral wanneer hij over de triple mur de Monty gaat (er zijn 2 parcours, het ene jaar het ene en het jaar erna het andere)

Les Crêtes-Ourthe-Aisne-Ambleve - SERAING is een kleine rit, machtig mooi parcours, vrij zwaar. Meestal erg kleinschalig, aanpikken bij een groepje zal wat moeilijker zijn.

Landen -Trois ponts - Landen is ook altijd erg mooi, meestal vrij veel groepjes om bij aan te pikken. Niet zo zwaar omdat het een vlakke aanloop/einde is.

De GF Frank Schlek in Luxemburg is ook heerlijk, wel meer koers met een massastart (als je dat wilt, er is ook een versie voor toerders die start na de massestart), wel snel inschrijven, was vorig jaar vrij snel uitverkocht (ik ben al ingeschreven)
Direct wat optie's waarvoor dank :like: Is die Les Crêtes-Ourthe-Aisne-Ambleve - SERAING dan zwaar omwille van de steile klimmen of eerder vanwege de vele hoogtemeters?
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

joris80
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2020 20:41

joris80 16 feb 2020 14:58

www.velo-liberte.be vind ik een geweldige site. Grote cyclo's worden niet vermeld, enkel evenementen ingericht door Waalse clubs. Steeds vrij goedkoop en bijna altijd kleinschalig.

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 16 feb 2020 15:26

Ik heb steeds met veel plezier La Magnifique gereden. Prima kleinschalige organisatie. Redelijk wat klimmen aan redelijke percentages. http://www.veloclubrochefort.be/index.p ... Magnifique

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 16 feb 2020 16:10

Roelants schreef: 16 feb 2020 15:26 Ik heb steeds met veel plezier La Magnifique gereden. Prima kleinschalige organisatie. Redelijk wat klimmen aan redelijke percentages. http://www.veloclubrochefort.be/index.p ... Magnifique
Dit ziet er iets uit zoals ik zoek :like:

Iemand La Chouffe classic al gereden?
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 16 feb 2020 16:32

Zino schreef: 16 feb 2020 16:10
Roelants schreef: 16 feb 2020 15:26 Ik heb steeds met veel plezier La Magnifique gereden. Prima kleinschalige organisatie. Redelijk wat klimmen aan redelijke percentages. http://www.veloclubrochefort.be/index.p ... Magnifique
Dit ziet er iets uit zoals ik zoek :like:

Iemand La Chouffe classic al gereden?
La Chouffe is een aanradar naar mijn mening, maar met de Saint-Roch en de Haussire wel twee serieus steile kuitenbijters in het parcours.

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 16 feb 2020 16:44

Pallieter schreef: 16 feb 2020 16:32
Zino schreef: 16 feb 2020 16:10
Roelants schreef: 16 feb 2020 15:26 Ik heb steeds met veel plezier La Magnifique gereden. Prima kleinschalige organisatie. Redelijk wat klimmen aan redelijke percentages. http://www.veloclubrochefort.be/index.p ... Magnifique
Iemand La Chouffe classic al gereden?
La Chouffe is een aanradar naar mijn mening, maar met de Saint-Roch en de Haussire wel twee serieus steile kuitenbijters in het parcours.
Hou dan wel rekening met het aangepast parcours, met een aantal bijkomende steile puisten: https://www.cyclokalender.nl/nieuws-art ... n-2020/906

La Pittoresque ligt dan weer meer in de lijn van La Magnifique: http://www.cyclos-emptinnois.be/pages/l ... -2020.html
.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 feb 2020 16:46

Dat zijn vrijwel allemaal tourtochten en geen cyclo's?

Velomediane probeer ik wel ieder jaar te rijden. Heeft als grote charme dat er nooit iets veranderd, behalve dat het asfalt elk jaar slechter wordt (voor zover mogelijk).

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 16 feb 2020 17:38

Hier kun je veel vinden.
Land intypen, cyclo of toertocht enz.:
Leuke site ook met nieuwtjes.

https://www.cyclokalender.nl/kalender
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 feb 2020 18:12

Zino schreef: 16 feb 2020 14:21
TL@ schreef: 16 feb 2020 14:02 Tour de Namur, heerlijk rondje. Vooral wanneer hij over de triple mur de Monty gaat (er zijn 2 parcours, het ene jaar het ene en het jaar erna het andere)

Les Crêtes-Ourthe-Aisne-Ambleve - SERAING is een kleine rit, machtig mooi parcours, vrij zwaar. Meestal erg kleinschalig, aanpikken bij een groepje zal wat moeilijker zijn.

Landen -Trois ponts - Landen is ook altijd erg mooi, meestal vrij veel groepjes om bij aan te pikken. Niet zo zwaar omdat het een vlakke aanloop/einde is.

De GF Frank Schlek in Luxemburg is ook heerlijk, wel meer koers met een massastart (als je dat wilt, er is ook een versie voor toerders die start na de massestart), wel snel inschrijven, was vorig jaar vrij snel uitverkocht (ik ben al ingeschreven)
Direct wat optie's waarvoor dank :like: Is die Les Crêtes-Ourthe-Aisne-Ambleve - SERAING dan zwaar omwille van de steile klimmen of eerder vanwege de vele hoogtemeters?
Beiden en ook door de lengte (180km toen ik hem deed) en het feit dat je meestal alleen rijd.

La magnifique is ook een mooie optie, die heb ik ook al gedaan en ook lekker rustig.

La Chouffe was ook best leuk maar toch minder qua parcours dan de kleinere alternatieven.

Als het echt een cyclo moet zijn (massastart en wedstrijdje spelen) dan is de Schleck in Luxemburg echt ongeëvenaard. De eerste groepen hebben motorbegeleiding en het parcours is heerlijk, veel klimmen maar nooit echt stijl.
Afbeelding

Plaats reactie