Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Nijmegen: Rondom de Veluwe

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 04 feb 2020 20:27

Misschien heeft de organisator aandelen in de snackbar in Leersum :)

Ik vind het op zich wel fijn dat er nog een controle tussen Bunnik en de finish zit (psychologisch fijn dat je nog maar 40km moet), maar Rhenen was me wat dat aangaat liever geweest, Bunnik - Leersum voelt wel heel kort.

Over fietsen die gebruikt worden bij brevetten: afgelopen PBP waren er een stuk of wat fatbikes met 5" banden, ik meen zelfs dat er eentje is gefinished.

En anders Drew Buck (legendarische Britse randonneur) en Sophie Matter (regelt alle Super Randonnées bij ACP), PBP 20111:
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 feb 2020 20:46

Ik heb mij ook ingeschreven, vrijdag op de fiets richting Nijmegen. (zaterdagochtend is mij iets te vroeg ;) )

jeffrey86
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 dec 2015 18:53

jeffrey86 04 feb 2020 22:04

Ben er ook bij, al een tijdje geen brevet meer gereden maar deze start maar 2km. van mij vandaan :like:
Weersverwachting lijkt tot nu toe ook prima!

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 06 feb 2020 22:46

2 mededelingen in verband met Zaterdag:

-Een klein stukje van de route is afgesloten wegens wateroverlast. Morgen gaat een mail uit naar de deelnemers met de omleiding. Dit is op kilometer 33, vanaf de brug van de A12 over de IJssel.
Vanaf dit punt langs de rand van Velp tot de Zutphensestraatweg en deze volgen ten westen van Rheden tot je weer bij de route komt.
-Parkeeraanwijzingen:
Bij sterke voorkeur op het hockeyterrein Staddijk 29, Nijmegen. Pas als dit vol is is ergens verderop in de wijk. Parkeren bij de winkels wordt afgeraden om het winkelpubliek niet te hinderen en schade aan je auto te voorkomen.

kwakenboemel
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2020 09:03

kwakenboemel 07 feb 2020 09:04

Kan ik mij morgen nog ter plaatse inschrijven?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 07 feb 2020 10:17

kwakenboemel schreef: 07 feb 2020 09:04 Kan ik mij morgen nog ter plaatse inschrijven?
Het kan maar het is dan beter vandaag nog de organisator te mailen. Organisatoren kun je altijd mailen via [naam startplaats]@randonneurs.nl

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 08 feb 2020 22:51

Bedankt voor de goede organisatie, het was gezellig en leuk. Route verliep vlekkeloos.

Rit volbracht, leuke dag!
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 feb 2020 23:22

Mooi opkomst, eerste stuk langs het kanaal flink file rijden, wel leuk zo'n groot peleton.
Daarna gas erop en met zo'n 20 man denk richting eerste stempelpost.
Klim daarna brak de groep en bleven we met zo'n 6 man over.
Daarna lekker samengewerkt.
Bij 2e stempelpost wat gegeten en met zelfde groepje weer verder.
Rond Doorn schoot ik in een bocht een steen weg, helaas hield mijn achterband dat niet en lek...
Toch jammer. (gisteren op de rit naar Nijmegen al een buitenband gesloopt op stukje glas, dus reed met binnenband ipv normaal met tubeless)
Daarna vol gas verder en we raapten wat mensen op, aantal die ik nog niet eerder had gezien en ook lekker doorreden.
Vrije controle maar ff foto van kerk gemaakt, we hadden niet echt zin om te stoppen.
Laatste stuk Nijmegen in had van mij wel anders gemogen,
Desnoods gewoon weer langs het kanaal zoals we ook weggereden waren, nu iets teveel oversteeks/stoplichten.

Uiteindelijk rondje zelf met 34 gemiddeld gefietst en enkel wat spetters regen gehad.
Daarna op de fiets gestapt richting huis maar toen begon het echt te regenen en dat icm vieze wegen.
Wilde eigenlijk gewoon naar huis fietsen, maar was er wel klaar mee bij Ede-Wageningen dus daar maar op de trein gestapt.
250km in totaal.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 09 feb 2020 11:28

Gisteren mijn eerste BRM gereden. Samen met Jurgen (Blurg) en Michiel. Leuke tocht en grootste gedeelte droog gehouden.

Bij de door DDX genoemde klim maar laten afzakken omdat het voor Blurg toch iets te snel ging (wat niet gek is als je op een ATB mee fietst). En onder het mom 'samen uit, samen thuis' gezellig met zijn 3'en verder gefietst.

Rond de 180km kwam Blurg opeens op stoom en ging hij vaart maken. Bijzonder om mee te maken.

Laatste stukje Nijmegen wel met DDX eens. Dat had wel anders gekund.

Ik was van plan om naar station Arnhem te fietsten, maar weer was prut. Gelukt kon ik worden afgezet door Michiel en Blurg. Nogmaals bedankt daarvoor.

De trein richting Groningen gepakt en in Assen uitgestapt voor het laatste stukje. Nog even lekker iets van 19km uptempo gefietst.

Voor herhaling vatbaar!
Mijn Strava

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 09 feb 2020 19:33

Mijn foto's zijn hier te zien:
https://www.zonerama.com/Link/Album/5991691

Gezien de weersvoorspelling besloot ik als 2e fietsdag deze week vooral de vrijdag te kiezen. Vandaar dat ik vanaf Venlo naar Nijmegen fietste. een hostel in het centrum had een goede plek voor mezelf en m'n fiets.
Voor DDX was het tempo langs het kanaal wat rustig, voor mij toch aan de forse kant. Ik verwachtte al dat bij de brug waar we overheen moesten de snelste groep rechtdoor zou stuiven dus ik deed me niet teveel moeite om daar aansluiting te vinden. En jawel, ze schoten rechtdoor ;)
Daarna er weer snel vanaf gemoeten en het grootste deel van het brevet met Delange 63 gereden. De snackbar in Leersum bleek meer een frietkot te zijn maar dat was smakelijk genoeg.
Ergens op het laatste stuk kwam ik alleen te fietsen. Geen probleem voor mij. Vlak voor het binnenrijden van Nijmegen kreeg ik nog een appje van Roef dat hij naar huis ging en de laatsten bij hem thuis konden finishen. Dat verklaart ook het bochtige stukje vlak voor de finish. Zo reed je zowat recht tegen de woning van Roef aan zodat die makkelijk te vinden was ;).
Roef & team kregen gelijk de vuurdoop met dik 130 deelnemers en hebben die goed doorstaan.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 09 feb 2020 20:18

Roef had flink wat klandizie. De startlokatie was een mooie tijdreis.
Onderweg heel veel deelnemers met lekke banden gezien. Was dat toeval?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 09 feb 2020 20:52

Nee_Nee schreef: 09 feb 2020 20:18 Roef had flink wat klandizie. De startlokatie was een mooie tijdreis.
Onderweg heel veel deelnemers met lekke banden gezien. Was dat toeval?
Inderdaad, de tijd dat je met 20 man ergens in een buurthuis startte.
Van de lekke bande vroeg ik het mij dat ook af. Goed, ik reed dan ook een een groepje waar 32mm banden de norm was ;).

Plaats reactie