Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

BRM 200 Bunnik: Onder N.A.P., 25-1-2020

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5052
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 jan 2020 22:43

Vanmorgen vroeg op de fiets gestapt richting Bunnik, windkracht 3 tegen en temperaturen richting 0.
Ok als de zon soort van doorkomt zou het richting de 6 graden gaan dus ff doorzetten.
Half 9 kom in aan in Bunnik, kopje thee en wat eten en om 9 uur met flinke groep gestart voor de 200km rit.
Echt opwarmen doet het niet en dat zou het ook niet doen, dan maar beetje doortrappen om warm te blijven 8-)
Had voor de zekerheid m'n tailfin tas gemonteerd met daarin extra lagen kleding en eten, ook meteen mooie lange testrit met deze tas.
Maar uiteindelijk geen extra kleding nodig gehad.
Leuk groepje in m'n wiel en soms nam iemand ook ff over zodat ik ff kon bijkomen.
Iets na half 4 waren we weer binnen, groepje van 9 man.
Nadat kaart was ingevuld snel weer op de fiets gestat richting huis.
Uiteindelijk 350km gefietst, mooie afstand zo in januari.

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/3042687403

Lekker fietsen!
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2015 15:20
Locatie: Noord-Holland

Lekker fietsen! 27 jan 2020 21:53

Goh. Ik dacht een heldenverhaal te kunnen opschrijven dat ik voor de tweede keer in mijn leven een 200+ rit had voltooid, in omstandigheden die de winter van '63 deden verbleken, dat ik half bevroren in het stikkedonker eindelijk de finish had gehaald, is er ene DDX die doodleuk meldt dat hij een lekker rondje heeft gefietst en ook best op tijd weer thuis was... Zucht, gaat mijn heldenstatus thuis ;-)

Alle gekheid op een stokje, ik heb ook heerlijk gefietst! Alle hulde aan de organisatie/routeplanners voor het vinden van de meest onooglijk kleine wegen. Ik weet niet meer hoe vaak ik me afvroeg in welke plaats ik nu weer beland was, met name omdat ik me geen plaatsnaambord kon herinneren. Ik beschouw dat serieus als een compliment, omdat we daardoor over heerlijk kleine en rustige weggetjes hebben gereden, en de meeste plaatsen via de 'achterdeur' naar binnen zijn gekomen.
Eerder was mijn vraag of het een pelotons rit was. Welnu, de eerste 50 km heb ik wel in een mini peloton gereden, maar bij het NAP-monumentje was ik trager dan de rest van het pelotonnetje en heb ik de overige 150 km alleen gefietst. Heerlijk! In het pelotonnetje was het ook leuk, maar alleen fietsen en genieten was ook leuk!
De controleposten kwamen wel als geroepen, even wat warms naar binnen werken, want vooral mijn voeten vonden het toch wel serieus koud!
Na de laatste controlepost reed ik in het donker, en ik denk dat ik een setting op mijn Garmin moet veranderen, want ik kon het verschil tussen de route en een weg nauwelijks onderscheiden in het donker. De melding 'Uit koers' hield me op het rechte pad, zeg maar ;-). Op een keertje na, toen zag ik ineens het plaatsnaambordje Utrecht, en ik kon me niet herinneren dat we door Utrecht zouden gaan. Sh*t... stukkie terug fietsen... Vandaar uiteindelijk 5 km omgereden.

Zondag vielen mijn benen best mee, en ben alweer aan het kijken of het agenda-technisch gaat lukken een volgende BRM weer mee te doen. Kortom, ik heb een heerlijke dag gehad!
Heerlijk! Weer een dag lekker gefietst :)

Plaats reactie