Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

BRM 200 Bunnik: Onder N.A.P., 25-1-2020

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2060
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 13 jan 2020 20:46

Starttijd 9:00 uur (open 8:00 uur). Start en finish is bij de Stay-Okay in Bunnik.

Rhijnauwenselaan 14b, Bunnik

Overnachtingmogelijkheden voor of na het brevet zijn er volop. Kijk op de website: http://www.stayokay.com/nl/hostel/utrecht-bunnik

De route voert over landelijke weggetjes en fietspaden. Je rijdt door een het landschap waar Nederland zo bekend om is. molens, bruggetjes, historische stadjes, kanalen en punten waar de weg lager ligt dan het waterpeil van de kanaaltjes. Na 50 km passeer je het laagste punt van Nederland (6,76 meter onder zeeniveau).

Het brevet wordt hartje winter georganiseerd. Dus zorg voor verlichting en voor ‘voldoende’ kleding, als aanbeveling het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=mBK4ZyYX ... W&index=14

Deelname, bij voorkeur, via online inschrijving, tot donderdag 24 januari (24:00 uur).
Mochten de weersomstandigheden zodanig verslechteren dat de veiligheid in het gedrang komt, dan kunnen we je tijdig (per e-mail) informeren van het annuleren van het brevet.

Voor late beslissers bestaat de mogelijkheid van inschrijving bij de start, wees dan wel tijdig aanwezig en neem (als je lid bent) jouw NTFU kaart of bewijs mee.

Aanmelden, GPS track en routebeschrijving op https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-200-bunnik/

knolan82
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 dec 2016 04:54

knolan82 15 jan 2020 23:07

Zo ik sta ingeschreven. Mijn eerste BRM evenement. Ben benieuwd naar de route. En kan niet wachten op de terugreis richting Bunnik. Ze geven voorlopig een lekker windje op

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 16 jan 2020 13:28

Wat goed van je! Ik wens je heel veel succes en plezier bij de rit!
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

knolan82
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 dec 2016 04:54

knolan82 16 jan 2020 22:46

Is gelukkig niet mijn eerste lange afstand. Oudjaar nog 200km gedaan en ook al een paar 300 ritten gedaan. Maar dat waren zelf geplande ritten (en milaan san remo)

rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 17 jan 2020 08:58

Ik ben ook voornemens om dit mijn eerste BRM tocht te laten zijn. Inmiddels begonnen met inlezen in oude topics.

Kijken of het bevalt, zo ja, dan zal uiteindelijk het doel om naar toe te werken PBP zijn in 23. En dan voeg ik dit jaar ook al een 3, 4 en 600 toe. Waarschijnlijk vanuit Boekelo omdat ik in Enschede woon, wel zo makkelijk.

Fiets van dienst zal mijn Santos Trekking Lite worden. Die moet dit wel aankunnen. De conditie ook en nou heb ik niet veel sterke punten maar doorzettingsvermogen is er gelukkig wel 1. Al met al verwacht ik dat genieten, rijden en finishen wel goed komt. Snelheid kan me in dit geval gestolen worden, daarvoor heb ik de racer.

Aangezien ik nieuw ben, ben ik nog wel op zoek naar wat praktische info. Hoe werken de controles nou precies. Van de vrije controles begrijp ik dat een foto met fiets bij een klok of plaatsnaam bord voldoet of en kassabon van tankstation? De vaste controles dan, zit daar dan iemand van de organisatie met een daadwerkelijke stempel? Of hebben tankstations of kroegen een stempel. En weten zij dan dat er bij hun zo'n tocht langs komt? Als 1 van de ervaren randonneurs eens wat praktische info wil delen dan graag. Fijn voor mij en voor anderen die met het idee spelen om dit op te pakken.
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 17 jan 2020 10:37

Vaste controles zijn inderdaad vaar tankstations, kroegen, restaurants etc. Ze hebben niet altijd een stempel, maar een bonnetje van iets dat je hebt gekocht of een krabbeltje van een serveerster is ook prima. Vaste controles weten dat er fietsers langskomen.
Bij vrije controles mag je zelf iets bedenken. Als je maar een bewijs hebt dat je in die plaats bent geweest. Foto, bonnetje van een geldautomaat/parkeerautomaat of stempel/bonnetje van een kroeg bijvoorbeeld.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 22 jan 2020 12:05

Hoi,

Volgens mij mag je ook gewoon van alle plaatsen waar stops zijn, een foto van het naamplaats bord maken? Ook al zijn er vaste stops?


knolan82 schreef: 16 jan 2020 22:46 Is gelukkig niet mijn eerste lange afstand. Oudjaar nog 200km gedaan en ook al een paar 300 ritten gedaan. Maar dat waren zelf geplande ritten (en milaan san remo)
Oh, okay, dan ben je geen beginner nee :) Dit komt dan wel goed :)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 22 jan 2020 17:46

blurg schreef: 22 jan 2020 12:05 Volgens mij mag je ook gewoon van alle plaatsen waar stops zijn, een foto van het naamplaats bord maken? Ook al zijn er vaste stops?
Dat is niet helemaal de bedoeling. Controle moet (officieel) echt bij de controlepunten op de brevetkaart.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2060
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 22 jan 2020 18:55

slugbait schreef: 22 jan 2020 17:46
blurg schreef: 22 jan 2020 12:05 Volgens mij mag je ook gewoon van alle plaatsen waar stops zijn, een foto van het naamplaats bord maken? Ook al zijn er vaste stops?
Dat is niet helemaal de bedoeling. Controle moet (officieel) echt bij de controlepunten op de brevetkaart.
Klopt. Een foto is een back-up al de controlekroeg bijvoorbeeld dicht is.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5052
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 22 jan 2020 21:02

Hangt er natuurlijk net vanaf wat je doel precies is, als je gewoon leuk de route wilt rijden en kaart na afloop in prullenbak gooit, tja dan maakt het verder ook niet echt uit wat je met de controles doet.
Ik heb mij ook ingeschreven trouwens.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 22 jan 2020 23:21

Ik sta ook ingeschreven, maar heb de route een paar weken geleden al voorgereden. Ik dacht dat het een makkelijke rondje zou zijn. Echter, op een gure januaridag, solo en met veel wind was het nog een best pittig ritje. Jullie krijgen het zaterdag wel wat makkelijker als we de weersverswachting moeten geloven ;-)

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2060
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 23 jan 2020 07:15

Gezien de weersverwachting vorderen de aanmeldingen dan ook goed, er zal een mooi peloton aan de start staan zaterdag.

Plaats reactie