Alles over vakanties op én met de fiets

Eind maart fietsen in Gerlos Oostenrijk?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 jan 2020 10:10

Is eigenlijk heel slecht te voorspellen, Volgens mij kun je op dit moment perfect met de racefiets fietsen in Gerlos. Alle wegen (en vrijwel het hele dorp zelfs) zijn sneeuwvrij. Maar als het even sneeuwt is dat direct weer heel anders, Gewoon weer in de gaten houden net voor je gaat en de webcam in het dorp (dalstation) even bekijken dan zie je wel hoe het er bij ligt., Wel is de weg door Gerlos echt een vervelende drukke weg waar ik zelf niet heel graag zou fietsen en dat is eigenlijk ook zo in het hele Zillertal in deze periode druk en auto's verwachten geen fiets, alleen daarom al zou ik kiezen voor een fiets waarmee ik (ook) door de sneeuw zou kunnen rijden.
Ach, ik zeg ook maar wat

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 14 jan 2020 11:11

ploeggenoot van mij doet dit al een paar jaren (niet specifiek gerlos). z'n vriendin skiet met de familie en hij neemt de fiets mee.

Hij gaf wel aan dat het voornamelijk in het dal te fietsen was en wat colletjes, maar niet te hoog!

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 jan 2020 13:13

Tarkin schreef: 14 jan 2020 11:11 ploeggenoot van mij doet dit al een paar jaren (niet specifiek gerlos). z'n vriendin skiet met de familie en hij neemt de fiets mee.

Hij gaf wel aan dat het voornamelijk in het dal te fietsen was en wat colletjes, maar niet te hoog!
Dat is dan wel weer een goede tip om tijd met de schoonfamilie te minimaliseren. Lijkt me ook best verkoopbaar als je na afloop aan de etenstafel de trainingspyramide met duur als basis aan ze uitlegt waarbij je afsluit met 'winter miles are summer smiles'.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 14 jan 2020 14:13

Hij is geen skiër maar op die manier is het wel fijn voor alle partijen om eens weg te zijn. Als het werkt voor hen, waarom niet?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2020 14:29

Is ook wel een stiekeme droom van me om een keer een racer mee te nemen op vakantie. Lijkt me best mooi een klim(metje) op te rijden en dan te eindigen bij de piste.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 14 jan 2020 15:02

Nee_Nee schreef: 14 jan 2020 09:47 Mountainbiken in de sneeuw gaat echt heel erg goed. Is de verhuur dan al open? Huurfietsen zijn meestal goedkope rotfietsen die slecht onderhouden worden. Wat kun je daar precies huren. Vraag eens na wat voor merken en modellen ze in de verhuur hebben en welke groepen daar aanhangen. Ik zie daar meestal oud 9-speed spul met plastic Tektro remmen
De fietsen die je er kunt huren zijn juist goed afgemonteerde cube fullys

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 09 feb 2020 15:23

Wij wilden de laatate week van mei 2019 gaan mtb-en in 't Zillertal. Doel was om naar boven te fietsen hoog rond te rijden. Hebben 't toen moeten uitstellen vanwege de sneeuw die er vanaf 1800m nog lag. (Was ook wel laat dit jaar) Is daarna 2 weken 30 graden geweest dus toen we de laatste week van juni gingen was het top.

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 12 feb 2020 11:04

Zelf ben ik ook geen skiër (vind het dood eng), en ben twee keer mee geweest met een groep vrienden naar Königsleiten (dat ligt bijna helemaal boven op de Gerlospas) in maart. Ik heb beide keren geluk gehad, en fantastisch kunnen fietsen. De weg was volledig sneeuwvrij, boven in het dorp was het nog wel wat fris, maar in het dal was het al heerlijk weer (boven de 10 graden en zonnetje). Je moet dus wat geluk hebben, maar heb je dat, dan is de Gerlospas een perfecte plek om te fietsen, is mijn ervaring.

Plaats reactie