Alles over vakanties op én met de fiets

Egmond Pier Egmond, bandenkeuzestress

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 jan 2020 18:41

Nee_Nee schreef: 09 jan 2020 13:03 Met supermoto’s reed ik 1,2 achter en 1,0 voor. Het risico van stootlek neem je daarbij op de koop toe
bij 80kg op een 26 inch mtb. Supermoto's zijn geloof ik 2.4inch

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 12 jan 2020 21:36

Wat een drukte zeg, pffff. Gaaf om een keer te doen maar dit was wel erg massaal. Ga het misschien nog wel een keer doen maar dan een wat kleinere.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 13 jan 2020 10:54

paulwindtegen schreef: 12 jan 2020 21:36 Wat een drukte zeg, pffff. Gaaf om een keer te doen maar dit was wel erg massaal. Ga het misschien nog wel een keer doen maar dan een wat kleinere.
Ha! Je weet dat je in deze periode de hele dag op het strand mag fietsen? En van Egmond naar de pier en terug is niet lastig navigeren. Gewoon een rustig moment uitkiezen en doen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 13 jan 2020 11:46

JoostG schreef: 13 jan 2020 10:54
paulwindtegen schreef: 12 jan 2020 21:36 Wat een drukte zeg, pffff. Gaaf om een keer te doen maar dit was wel erg massaal. Ga het misschien nog wel een keer doen maar dan een wat kleinere.
Ha! Je weet dat je in deze periode de hele dag op het strand mag fietsen? En van Egmond naar de pier en terug is niet lastig navigeren. Gewoon een rustig moment uitkiezen en doen.
Ik woon nagenoeg op het strand en laat strandraces ook altijd aan mij voorbij gaan. Geen last van inschrijfgeld, over elkaar buitelende fietsers en verkleumen in het startvak.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 13 jan 2020 12:17

paulwindtegen schreef: 12 jan 2020 21:36 Wat een drukte zeg, pffff. Gaaf om een keer te doen maar dit was wel erg massaal. Ga het misschien nog wel een keer doen maar dan een wat kleinere.
Belangrijker, hoe beoordeel je uiteindelijk je bandenkeuze. Daar had je toch stress van?

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 13 jan 2020 12:32

paulwindtegen schreef: 12 jan 2020 21:36 Wat een drukte zeg, pffff. Gaaf om een keer te doen maar dit was wel erg massaal. Ga het misschien nog wel een keer doen maar dan een wat kleinere.
9 februari strandrace Noordwijk, een stuk kleiner dan E.P.E. Met als leuke variatie een rondje om het circuit van Zandvoort als keerpunt met een paar listige klimmetjes.
http://www.mtbbeachrace.nl/noordwijk/

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 13 jan 2020 18:44

Joseba schreef: 13 jan 2020 12:17
paulwindtegen schreef: 12 jan 2020 21:36 Wat een drukte zeg, pffff. Gaaf om een keer te doen maar dit was wel erg massaal. Ga het misschien nog wel een keer doen maar dan een wat kleinere.
Belangrijker, hoe beoordeel je uiteindelijk je bandenkeuze. Daar had je toch stress van?
Nou, die stress viel nogal mee hoor, haha. Lastig te oordelen natuurlijk omdat ik alleen op de bredere band met profiel heb gereden.
Heb ze uiteindelijk op 1,6 gezet. Op de heenweg leek het hebben van profiel geen nadeel. heb redelijk wat op kop gereden en dat ging prima.
Op de terugweg leek de bandenkeuze helaas wel een nadeel, want waar ik echt niet boven de 40 per uur kwam, werd ik ingehaald alsof ik stilstond door de wat beter geschikte fietsen/banden.

Helaas woon ik zelf niet dicht bij het strand. En zomaar naar het strand rijden is ook niet iets dat ik snel zal doen. Het dichtstbijzijnde strand is al snel anderhalf uur rijden.

Het was een mooie ervaring, maar zeker omdat strandracen zulk specifiek materiaal vereist, denk ik dat het vooralsnog vooral iets voor de westelijke provincies zal blijven.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 13 jan 2020 19:11

Een strandfiets is ook prima te gebruiken voor gravelritten en in de winterperiode als alternatief voor de racefiets.
Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 jan 2020 07:48

paulwindtegen schreef: 13 jan 2020 18:44
Joseba schreef: 13 jan 2020 12:17
paulwindtegen schreef: 12 jan 2020 21:36 Wat een drukte zeg, pffff. Gaaf om een keer te doen maar dit was wel erg massaal. Ga het misschien nog wel een keer doen maar dan een wat kleinere.
Belangrijker, hoe beoordeel je uiteindelijk je bandenkeuze. Daar had je toch stress van?
Nou, die stress viel nogal mee hoor, haha. Lastig te oordelen natuurlijk omdat ik alleen op de bredere band met profiel heb gereden.
Heb ze uiteindelijk op 1,6 gezet. Op de heenweg leek het hebben van profiel geen nadeel. heb redelijk wat op kop gereden en dat ging prima.
Op de terugweg leek de bandenkeuze helaas wel een nadeel, want waar ik echt niet boven de 40 per uur kwam, werd ik ingehaald alsof ik stilstond door de wat beter geschikte fietsen/banden.

Helaas woon ik zelf niet dicht bij het strand. En zomaar naar het strand rijden is ook niet iets dat ik snel zal doen. Het dichtstbijzijnde strand is al snel anderhalf uur rijden.

Het was een mooie ervaring, maar zeker omdat strandracen zulk specifiek materiaal vereist, denk ik dat het vooralsnog vooral iets voor de westelijke provincies zal blijven.
Ik werd terug ingehaald door gasten alsof ik stilstond. En ik haalde mensen in die voor mij weer stilstonden. En reed met strandbanden. Mijn ervaring is dat op terugweg met wind mee je altijd enorme verschillen krijgt. En uit de wind rijden is er niet bij, dus de verschillen worden dan uiteraard groter.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 jan 2020 11:46

Ik zag snelheden langskomen van 60km/u op strava van mensen op de terugweg.
Ik heb zelf op de racefiets ook die snelheden gehaald 's middags langs de kust, maar toen moest ik toch echt wel 300w+ trappen.
Dat zal voor de mensen op het strand niet veel lagere waardes zijn.

Plaats reactie