Alles over vakanties op én met de fiets

Velofollies 2020

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jan 2020 22:26

Ik denk niet dat het een defect frame is.
Geen idee welk merk/type er gebruikt is.

Niettegenstaande ik al meer dan 40 jaar fan ben zou ik met dit frame ook nooit willen rijden laat staan er voor betalen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 17 jan 2020 22:43

Lijkt me wel iets voor i-mac
o'7o

i-mac

i-mac 18 jan 2020 09:59

Douglas schreef: 17 jan 2020 22:43 Lijkt me wel iets voor i-mac
Ik heb het ooit overwogen. Er fietst in ieder geval al iemand met dergelijk frame rond. Maar ik vond de kleurkeuze niet mooi.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 jan 2020 10:58

Niks gemist zo te lezen.....
Ben in geen jaren op een beurs o.i.d. geweest en heb hoogstwaarschijnlijk niks gemist wat ook maar in de verste verte de moeite waard is.
Kleurtjes, spuitwerk, Chinezen met Ultegra, probeersels, "elektrische "racefietsen" u mag het allemaal houden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 jan 2020 14:22

Keezx schreef: 19 jan 2020 10:58 Niks gemist zo te lezen.....
Ben in geen jaren op een beurs o.i.d. geweest en heb hoogstwaarschijnlijk niks gemist wat ook maar in de verste verte de moeite waard is.
Kleurtjes, spuitwerk, Chinezen met Ultegra, probeersels, "elektrische "racefietsen" u mag het allemaal houden.
Dank voor je waardevolle bijdrage aan dit topic. Nee, als je van mening bent dat je alles wel weet en gezien hebt zal je niet veel missen. Chapeau.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 19 jan 2020 15:06

Kees wat minder azijnpissen en wat meer zelf bijdragen lijkt me een duidelijke stap omhoog voor jou.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 19 jan 2020 16:19

Mja, ben zelf wel geweest omdat ik in de markt ben voor een nieuwe fiets, en vond het toch ook niet zo bijzonder. Ze zien me daar de komende jaren niet terug.
Van merken als Canyon en Rose had ik verwacht dat er veel meer te zien, en zelfs te testen zou zijn, maar verder dan een halve (zelfs geen volledige) showroom kom je niet. Begrijp niet zo goed wat dan de meerwaarde is van die merken zonder dealernetwerk om zo op een beurs te komen.
Verder interessant om eens een aantal 'nevenproducten' te zien of testen in real life, misschien nog meer dan voor de fietsen (Aftershokz, Seasucker, Wahoo, op verschillende plaatsen Zwift & FulGaz; ....)
Hoewel ze niet op het lijstje stonden staan Stevens & Vanrijsel (die met een nieuwe disc uitkomen) nu op het lijstje. Rose blijft erin, Trek ligt eruit en BMC (hoewel de laatste jaren met niks anders gereden) door hun belachelijk dure prijzen en dito hipsterstand ook. Enige stand waar ik overigens een 'beurspromo' zag was bij Kuota.
Laatst gewijzigd door Pelep op 20 jan 2020 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

i-mac

i-mac 20 jan 2020 22:10

Ik heb de 2020 editie aan me laten voorbij gaan. IK heb echter vrienden die, tegen beter weten in, toch afgezakt zijn naar Kortrijk. Hun conclusie: de focus ligt meer en meer op e-bikes en trekking fietsen. Op zich is dat logisch, aangezien beide markten aan een enorme opmars bezig zijn.

Ik denk dat het probleem van de beurs de locatie is. De Kortrijk Expo wordt te klein. Misschien moeten ze eens kijken om te verhuizen naar de Expo van Gent. Daar is veel meer ruimte, en is er eveneens meer dan voldoende parking.

Een fietsbeurs zou plaats moeten hebben voor alles genres fiets sport. En ook wat kledij en accessoires zou een grotere plaats meer te beiden hebben. Nu krijgen (of huren) die steeds kleinere plaatsen.

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 20 jan 2020 22:29

Eerst keer dat ik ben gegaan. Persoonlijk goed meegevallen. De nieuwe smart (bike) trainers eens getest, alle standen kunnen bekijken, fietsen van de bekende merken eens kunnen van dicht bij bezichtiggen en wat meer info vergaren over toekomstige fietsvakanties. Persoonlijk vond ik het eten ook wel een meevaller, zeker in vergelijking met andere die de mcdonalds voorstellen.
Wel zeer spijtig dat er niet veel nieuwigheden te zien waren tijdens de expo.

Er van genoten maar misschien eerder een expo waar je tweejaarlijks naar toe gaat.
Afbeelding

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 20 jan 2020 22:37

i-mac schreef: 20 jan 2020 22:10 Ik heb de 2020 editie aan me laten voorbij gaan. IK heb echter vrienden die, tegen beter weten in, toch afgezakt zijn naar Kortrijk. Hun conclusie: de focus ligt meer en meer op e-bikes en trekking fietsen. Op zich is dat logisch, aangezien beide markten aan een enorme opmars bezig zijn.

Ik denk dat het probleem van de beurs de locatie is. De Kortrijk Expo wordt te klein. Misschien moeten ze eens kijken om te verhuizen naar de Expo van Gent. Daar is veel meer ruimte, en is er eveneens meer dan voldoende parking.

Een fietsbeurs zou plaats moeten hebben voor alles genres fiets sport. En ook wat kledij en accessoires zou een grotere plaats meer te beiden hebben. Nu krijgen (of huren) die steeds kleinere plaatsen.
Te klein? Van mij zou het gerust een pak kleiner mogen met standen die er toe doen.

Ik ben nu 2 jaar op rij geweest en loop er iedere keer totaal verloren omdat het zo groot ( en onoverzichtelijk ingedeeld) is. Moesten ze al die kleine onbenullige standen die er staan met 3 brillen en 2 wielsets er eens vantussen laten.

Meer kledij zou idd wel mogen, maar of veel Italiaanse merken zonder Belgisch verdeelcentrum de oversteek gaan maken naar België voor 3 dagen betwijfel ik. Aangezien al die merken toch hun vaste winkels hebben waar ze kunnen leveren heeft het niet veel nut voor hen zelf vrees ik.

Ik vind het ook bizar dat sommige grote merken zoals specialized zulke kleine strandjes hebben ivm giant die dan een enorm grote stand heeft.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 21 jan 2020 07:45

Heb de Velofollies op zaterdag bezocht. Te klein is het zeker niet met vijf (en een halve) hal. Rond kwart voor tien aangekomen en vlot voor de ingang kunnen parkeren. Direct parking ticket gekocht (aan €4 ook heel redelijk) en na even wachten konden we de beursvloer op.

Gewoon hal voor hal op slangenpatroon doorgelopen. Ik lees hier dat het met name e- en trekkingbikes waren maar die indruk is niet bij mij achtergebleven. De stands die me minder aanspreken sla ik over en stands die ik wel interessant vindt of mijn aandacht trekken loop ik op. Naarmate de ochtend vordert ben je wel wat minder geneigd nog ergens uitgebreid rond te kijken. Al met al vier uurtjes doorgebracht in een aangename sfeer.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37378
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2020 09:52

Ik was altijd een enthousiast bezoeker van de Bikemotion in Utrecht. Sinds die verplaatst is naar een andere datum (voorjaar) en de grote merken steeds meer afwezig zijn ben ik niet meer geweest.
Blijkbaar zijn wij een te kleine doelgroep en is het niet meer interessant om voor 'ons' een beurs te organiseren. Al die andere zooi om de wielersport heen is stevig in opkomst en daar is meer te halen bij een breder publiek.

Nu wordt ons na de schijfremmen ook de endurance door de strot geduwd; 28 of zelfs 32 mm is al normaal bij een aantal merken. Het is nu of full aero (diep en lang) of endurance wat al bijna tegen gravelfiets aan zit.
De tussenmaat waar veel mensen echt wel baat bij zouden hebben is er haast niet.
Een fietsbeurs waar de merken a la de oude bikemotion gewoon met een mooie dwarsdoorsnede staan van hun assortiment om die verschillende geometrieen eens te zien zou ik waarschijnlijk wel bezoeken.
Less is bore

Plaats reactie