Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Bij welke Granfondo kan begeleider her en der volgen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 01 jan 2020 12:27

Profrenners rijden ook met gebroken ribben, op hoge carbon velgen over kasseien etc... Iedereen kan voor zichzelf oordelen dat het niet te overdreven is maar als je in een gran fondo een stuk of 50 van dat soort pannenkoeken hebt wordt het al snel ambetant. Dus gewoon niet doen en van het parcours blijven als er renners op zijn. Zoals hierboven omschreven door rikkert natuurlijk geen probleem.
Laatst gewijzigd door Joseba op 01 jan 2020 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 jan 2020 12:55

Is een ij duurder dan een y?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 jan 2020 20:51

Je wilt met je begeleiders natuurlijk niet de andere deelnemers in de weg rijden. En als je moet verplaatsen, dan moet je goed kunnen plannen en goed kunnen rekenen. Hoe snel rijd, Junior? Hoeveel hoogtemeters per uur en op welk moment is hij dan op punt X en kunnen Pa en Moe dan weer op tijd op punt Y zijn?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 jan 2020 21:56

Bij LBL Classic voor het eerst kennis gemaakt met een 'volgauto'. Bloedirritant, zo'n moeder, zoon en dochter die pappa aan staan te moedigen. Vervolgens op de 15% klimmetjes fietsers in de eerste versnelling zo'n beetje van de weg te drukken/vergassen om 5km later weer hetzelfde te doen.

Na een keer of 10 (ook nog zo'n lelijke Toyota Hybrid), wordt je daar wel simpel van.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 jan 2020 07:49

Terwijl het juist in LBL kan om langs alternatieve wegen te rijden. Dan ben je gewoon een boer als je toch nog over het parcours gaat.

Wat een geluk dat de Marmotte ondertussen alle auto's heeft geweerd :D
Afbeelding

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 03 jan 2020 15:07

Beste forummers, ik heb niet de bedoeling dat men mij op de voet volgt. Ik weet dat dit zelfs in de Ardennen niet aàngewezen is.. Bedoeling is om via omweg , buiten het parcours mij op enkele passages te zien. Gezien ik nooit eerder een GF reed, hoopte ik dat er hier wel 1 sympathieke ervaren fietser, me kon helpen. Laagdunkende uitlatîngen daar vroeg ik niet om. Niet iedereen fietste al x aantal GF hoor en ik geef grif toe dat ik , voor jullie " dwaze" vragen stel. Ik heb wel wat ervaring op gebied v marathonlopen. Zo liep ik als best tijd 2u46. Als iemand wou debuteren op de marathon en me eèn vraag zou stellen, dan slîngerde ik hem alvast geen dergelijke opmerkingen toe...

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 jan 2020 15:29

Back on Topic, De Velomediane Criquilion is uitermate geschikt. Ten eerste kom je 2 keer terug in la roche (1 keer na +/-40km, 1 keer na +/- 80km). Dus dan heeft hij de start, 2 x doorkomst en finish zowiezo. Bovendien is het na de 80 ook nog wel te doen om bv binnendoor naar de cote de Beffe te rijden. Das bovendien ook een punt waar je wel wat morele steun kan gebruiken ;)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 03 jan 2020 15:34

Thx Tracing, Met de Belgische ritten heb ik wat ervaring maar vooral in buitenland bên ik een leek. Grtjs

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 03 jan 2020 16:12

Beste juniorke, volgens mij slingert helemaal niemand je laagdunkende uitlatingen toe. Men geeft alleen aan dat als je mensen wil laten volgen dat je dat niet doet over het parcours maar via omwegen. Dat heb je zelf ook al bedacht.

Mij is niet duidelijk wat je bedoelt met een "Gran Fondo". Ik zit dan in de hoek van de cyclosportieven te denken maar je noemt zelf La Chouffe wat gewoon een toertocht is. Wat ben je van plan te rijden? Anders is het lastig een aantal parcoursen te noemen die geschikt zijn.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 03 jan 2020 16:20

Geef je vrouw de avond van tevoren wat extra aandacht, je kleine een aai over de bol voor vertrek en laat je na de finishstreep lekker verzorgen. Zie niet in wat er dan mis kan gaan en je valt er niemand mee lastig.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 jan 2020 17:10

Met een eindtijd van 2:46 op de marathon ga je een tocht als LBL met een beetje training eenvoudig uitrijden. Onderweg zul je denk ik meer steun hebben van een ervaren fietser die je kan adviseren met do's en don'ts.
Als je begeleiders op de grote N-wegen blijven, dan zullen ze je zeker enkele keren kunnen zien, maar ze zullen ook geduld en geluk moeten hebben en goed moeten kunnen rekenen om te bepalen hoe laat je waar bent.

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 03 jan 2020 17:25

@ Joseba, ik dacht na la Chouffe en Gilbert classic gereden te hebben aan3 ballons of Gf Vosges

Plaats reactie