Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Bij welke Granfondo kan begeleider her en der volgen?

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 31 dec 2019 14:29

Kan iemand zeggen bij welke GF jouw begeleider / echtgenote je onderweg of aan de eindstreep kan zien voorbij rijden?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 dec 2019 14:39

Je kunt toch overal langs de kant van de weg gaan staan?

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 31 dec 2019 14:43

Kan men dan nog zich verplaatsen en pakweg naar volgende col gaan? Vb in LaChouffe kan je op diverse hellingen je deelnemer zien en daarna jou verplaatsen

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 dec 2019 14:56

Dat zal bij de ene granfondo iets gemakkelijker gaan dan bij de andere.
Is ook afhankelijk van het parcours.
Soms is er geen mogelijkheid om een "binnenweg" te nemen en dan is het moeilijk maar mits een beetje voorbereiding moet je elkaar wel enkele keren kunnen "zien".

PS: Verwijder even je andere topic waarin je dezelfde vraag stelt als je wil.
I know myself like no one else
Nothing to defend

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 31 dec 2019 16:15

Iemand een tip waar het vb wel kan? Bedankt alvast

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 31 dec 2019 16:18

juniorke schreef: 31 dec 2019 16:15 Iemand een tip waar het vb wel kan? Bedankt alvast
Vrijwel overal tenzij het over een afgesloten parcours gaat maar die zijn er niet heel veel.
Je kunt zelf iets uitzoeken op cyclokalender.nl.
Staan er genoeg :like:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 jan 2020 08:35

Los van het feit of het kan of niet, als je begeleider over dezelfde moet als de fietsers, is zoiets rot-irritant voor iedereen.

Bij Les 3 Ballons volgen er veel auto's de fietsers, je wordt dus 5-10 keer ingehaald door dezelfde auto's op plekken waar het eigenlijk niet kan, telkens uitlaatgassen in je gezicht. Echt niet aangenaam.

Wanneer je een GF doet zijn de bevoorradingen voldoende en het is het echt niet nodig om nog eens extra auto's op het parcours te gooien.

Tochten waarbij het kan zonder op het parcours te komen, als je op voorhand je huiswerk goed maakt:
- Parijs-Roubaix
- Luik - Bastenaken - Luik

In ieder geval niets met echte bergen omdat daar meestal maar 1 weg is over de top en die neem je met de fiets ook.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jan 2020 09:34

Amen TL@!

Opzouten met al die volgauto’s!

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 01 jan 2020 09:58

Moest plots denken aan editie van Rundum den Henninger Turm voor het Klassiekerbrevet. Mijn verslagje nog eens nagelezen....

"Ergens voor de eerste controlepost zijn we nog een tijdje in het gezelschap geweest van een Belg die werd gevolgd door zijn familie in een gehuurde camper. Hij reed alleen deze Klassieker mee maar hij was goed voorbereid. In de camper was alles voor deze campionissimo aanwezig. Alleen het wisselen van de bidons hadden ze nog niet genoeg geoefend... Ergens langs de kant van de weg dook de camper op en stond een vrouw met een verse drinkkruik in de hand. De Belg was echter niet content want hij schreeuwde haar toe:"Goa rechts stoan, rechts gaon stoan !!" omdat hij natuurlijk de bidon met zijn rechterhand wou aanpakken. Ik piste zowat een bidon leeg in mijn koersbroek van t lachen....... Een paar kilometer verder klonk het melodietje van het A-Team.... Telefoon voor den Belg. Wat hij bij de bevoorrading wou eten. Doe maar boterhammen met kaas....? Toen was ik het theater wel zat en zijn we maar weer eens gas gaan geven. Bij de tweede bevoorrading heb ik m niet meer gezien."

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 jan 2020 11:44

Nou, je kunt ook overdrijven. Ik ben een aantal jaar geleden met mijn pa als volger naar de Marmotte geweest. Pa reed ruim voor de start de Glandon op, niemand had daar last van en toen de meute voorbij was is ie teruggereden en de Alp op gereden. Ruim voordat de meute zich daar meldde. Had ook niemand last van. Met een beetje verstand kun je prima rekening houden met fietsers en toch je favoriet een paar keer treffen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 jan 2020 11:49

@rikkert, ik lees nergens dat je vader je volgde. Hij is toch gewoon voor de troepen uit de Glandon op gereden?

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 01 jan 2020 11:51

TL@ schreef: 01 jan 2020 08:35
telkens uitlaatgassen in je gezicht. Echt niet aangenaam.
Train je dan tydens de week ook ergens over verkeersvrije wegen? :P Ik begryp dat het niet overdreven mag zyn , maar zelfs profrenners ryden tussen tal v volgwagens.

Plaats reactie