Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Bij welke Granfondo kan begeleider her en der volgen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 03 jan 2020 18:07

Nee_Nee schreef: 03 jan 2020 17:10 ze zullen ook geduld en geluk moeten hebben en goed moeten kunnen rekenen om te bepalen hoe laat je waar bent.
Livetrack.........?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 03 jan 2020 18:14

juniorke schreef: 03 jan 2020 17:25 @ Joseba, ik dacht na la Chouffe en Gilbert classic gereden te hebben aan3 ballons of Gf Vosges
Dan switch je inderdaad van toertochten (Chouffe, Gilbert Classic) naar cyclosportieven (3B, GF Vosges). Verschil is in ieder geval dat je bij cyclo's een gezamenlijke start hebt (al dan niet met verschillende klassen/vakken) en dat er tijdsregistratie en een klassement is. De laatsten hebben dus een competitief karakter, de eerste niet.

Zeker bij cyclosportieven is men wat minder gecharmeerd van al teveel volk dat het peloton (hinderlijk) probeert te volgen en soigneren.

Bij beide door jou genoemde cyclo's is het wel mogelijk om 2-3 maal langs het parcours te komen voor familie. De Trois Ballons finisht volgens mij dit jaar weer boven op de Planche Belles Filles. Wil men je daar ontvangen dan zullen ze tijdig boven moeten zijn en niet eerder kunnen afdalen dan dat de meeste mensen gefinished zijn.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 jan 2020 19:05

Ik heb Les 3 Ballons als eerste GF gedaan, zonder auto, ging gewoon vlot. Er zijn genoeg posten onderweg voor eten en drinken (ik heb gebruik ze nooit allemaal)

Die auto is echt niet nodig en je er zorgen over maken ook niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 jan 2020 19:36

Gaat het om nodig zijn? Of voor de fun van de supportcrew....

Anyhoe, bij trois ballons zal wel 1 en ander mogelijk zijn om door te steken en meerdere plekken te staan. Maar dan wellicht net niet start en finish.
Bij marmotte kan het in principe niet, Bij de start staan, en misschien dat je dan aan de voet van de sarenne kunt postvatten (onderaan afdaling Galibier), dat je via de sarenne naar de Alp D'Huez kunt komen. Ik weet niet of deze route op de dag van de marmotte open is hoor.
Bij de alpenbrevet in zwitserland heb je hooguit de kans om op 2 plekken te staan, bijvoorbeeld voet van of halverwege de Grimsel staan, en als alles voorbij is, terugrijden over de Sustenpas naar de finish.
ArlbergGiro is ook vrij kansloos om op meerdere plekken te staan.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 jan 2020 19:38

En je bent voorbij voordat je het weet.

kristofdd
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:08

kristofdd 03 jan 2020 20:16

Bij de 3 ballons is het misschien een suggestie om een volgauto in plancher-les-mines te zetten. Hier kom je na ong. 40 km net voor de servance en helemaal op het einde net voor de planche des belle filles. Wij hadden toen gewoon onze auto daargezet de dag voordien. Bij de eerste passage niet gestopt, bij de 2e passage (net voor de planche) had ieder van ons daar zijn overbodige spullen gedropt en een laatste gelletje + bidon genomen (kan ook aan de stop 2km daarvoor). Op de planche zou ik wegblijven met de auto. Is echt voor niemand een meerwaarde (zelfde weg op als af).

Verder gaat het in de afdalingen /valleien meestal te hard om te stoppen of zit je juist in een goed groepje waar je niet uit wilt gaan (weg = weg). Enkel indien je voor een topnotering wilt rijden is het noodzakelijk maar dan denk ik dat je beter af bent met georganiseerde teams (granfondoteam.be bvb.)

Wij hadden tijdens de marmotte bevoorrading van het hotel op iedere col, was op zich wel een meerwaarde maar had evengoed zonder gekund. (schitterend weer toen)

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 03 jan 2020 20:27

Ik doe het idd deels voor mn vrouw die wil meegaan om te kijkn . Alvast bedankt vo de info

Plaats reactie