Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Drenthe 200 28 dec 2019

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 21 dec 2019 05:22

Omdat je kijkt waar je naartoe wilt. En dan heb je dus licht waar je kijkt. Vooral in een bocht kijk je toch de bocht door voor je instuurt. De stuurlamp schijnt dan nog rechtdoor.

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 22 dec 2019 12:01

Dank voor de tip. Heb een helmlamp besteld. Nog een andere vraag. Het parcours heb ik gezien in de app, maar ik kom er niet uit wat de rijrichting is. Klok mee of klok tegen? Wie weet het?

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 22 dec 2019 12:03

Met de klok mee. En wat betreft verlichting ben ik het met DANIEL1989 eens.
Mijn Strava

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 22 dec 2019 14:25

HarryuitHilversum schreef: 22 dec 2019 12:01 Dank voor de tip. Heb een helmlamp besteld. Nog een andere vraag. Het parcours heb ik gezien in de app, maar ik kom er niet uit wat de rijrichting is. Klok mee of klok tegen? Wie weet het?
Welke lamp heb je besteld? Ik ga zelf de Dutch Master rijden. Heb goede stuurlampen maar een goede helmlamp kan ik dan ook wel erbij gebruiken.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 22 dec 2019 14:30

Deze: https://www.futurumshop.nl/sigma-sport- ... wart.phtml

Hij is met 700 lumen niet superfel, maar aangezien ik hen ws nauwelijks ga gebruiken vind ik dit wel een mooie aankoop,

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 31 dec 2019 11:37

Kom op mensuhhhh, waar blijven de verslagen???
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 31 dec 2019 11:38

Alsjeblieft.

Zaterdag de Drenthe 200 gefietst. Dit jaar waren de omstandigheden nog beter dan vorig jaar. Wel koud, maar bijna geen wind. De kou zorgde voor een harde ondergrond,dus het was ook dit jaar weer een racebaan. Zelf heb ik er heeeeeeel lang over gedaan (zeker gezien de omstandigheden). We waren pas rond 18.45 u binnen of zo. Ik had namelijk aangeboden om een vriend te helpen om de Drenthe 200 te voltooien en dat is gelukt. Voor mij zelf was het gewoon een toertochtje met wat meer kilometers. Op een gegeven moment ben ik hele stukken (ook single tracks) met losse handen gaan fietsen, selfies maken, appen, beetje bunnyhoppen om de tijd te doden. Ik baalde er van dat ik geen oordopjes mee had met een luisterboek. De mensen om mij heen waren nogal druk bezig om hun uitdaging te voltooien, dus daar had ik weinig aanspraak aan.
Het laatste stukje nog een vrouw mee laten fietsen, die het fietsen door het donkere bos in haar eentje nogal spannend vond. Dus galant als we zijn die ook meegenomen.
Met heen en terug fietsen wel weer 232 kilometer op de teller gezet. Volgend jaar misschien eens mee doen in de wedstrijd wave.

En zondag met mijn middelste de korte variant van de Toertocht Annen (Snerttocht) gedaan. Voor een 10 jarige is 30 kilometer nog een aardig eindje fietsen.
Mijn Strava

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 31 dec 2019 13:51

Leuk, bedankt!

U bent een goed mens zo te lezen.
Voor hetzelfde geld doe je nog een verkering op. :-)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

bwinkel
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 jan 2018 07:17

bwinkel 31 dec 2019 14:34

Ik heb hem ook gefietst. Had al eens eerder aan dit evenement meegedaan. Ik ben in wave 1 gestart kwam 05.55 uur aan bij het startvak, dat was ook de bedoeling, hierdoor hoefde ik niet al te lang te wachten in de kauwde lucht. Ben meteen op eigen tempo gaan rijden. Ondergrond was vaak bevroren, waardoor er wat geulen waren. In de kauw fietsen is niet mijn ding, ik had ook verwarmde voetenzooltjes in mijn schoenen. Bij de verzorgingsposten waren de vrijwilligers erg behulpzaam. Mijn bidonnetjes waren helemaal bevroren waardoor ik weinig kon drinken onderweg. Gelukkig hadden ze op de verzorgingsposten vaak warme drank ( soep en Bouillon ). Fout rijden is eigenlijk onmogelijk er waren zoveel bordjes en pijlen dat je het zelfs in het donker goed kon volgen.
Ik heb er 9 uur en 25 minuten over gedaan. Wie aan dit evenement nog nooit heeft deelgenomen kan ik melden doe er een keer aan mee. De organisatie is meer dan top.
Het landschap is bij ochtendgloren fabelachtig. De sfeer is uniek. Het is wel veel afzien,. maar geeft veel voldoening.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 01 jan 2020 08:32

Mijn drenthe200

Smorgens om 2:30 word ik wakker en besluit eruit te gaan. En niet te wachten tot 3:00 tot de wekker gaat.
Ik stap na ik wat laatste spullen in de auto heb gelegd achter het stuur.
2 uurtjes rijden zegt de navigatie.
Even na 5:00 kom ik aan in roden en parkeer ik op het drassige veld.
Het is als gezellig druk en er hangt een leuk sfeertje.
Ik praat wat en haal in de pompstee mijn start nummer.
Het is veel kouder dat ik had verwacht en besluit een extra paar handschoenen in m’n tas te stoppen die ik inlever bij de wagen voor de 100 km stop.
Op naar de start. 6:10 worden we door de laatste deelnemer van de 2017 editie afgeschoten.
De eerste paar kilometers gaan lekker. In een pelotonnetje over de weg. Rustig warm worden. Koud heb ik het niet.
De eerste onverharde stroken komen er aan en ik eet snel wat. de tijd vliegt. Het gaat ook lekker en voor het ik weet zijn we bij de eerste stop.(38 km Balloo)
Ik pak wat eten en rij meteen door.
Op naar gieten. Uurtje later ben ik in gieten. (58km) Pak weer snel wat eten en vul m’n bidon. Het is koud -6 zegt wahoo. Ik besluit door te rijden.
De zon komt op. De luchten zijn adembenemend en geniet van de mooie omgeving. Voor ik er erg in heb ben ik in Schoonloo (84km) weer vul ik m’n zakken maar Ik heb niet veel trek meer. En alles wat ik eet begint me tegen te staan. Ik moet lossen uit het groepje. En een flink stuk alleen.
Ik voel een stevige buikpijn opkomen.
En net als ik wel aanzetten voor een klimmetje schiet er kramp in beide benen. Ik kom maar net boven en kom met moeit normaal van m’n fiets af. Ik sta wat te rekken en strekken. Ik neem 2 paracetamol. Uit een bidon met slush.
Lekker koud ook. Ik sta in een dik bladerdek en m’n voeten doen zeer van de koud. Verder heb ik het niet koud. Maar voel mij grieperig. Hoe moet dit ooit goed komen. Nog 6 km naar Beilen. Er stopt een rijden en vraagt gaat het wel. Ik heb kramp aan beide benen. Zeg ik kort. Wacht ik heb magnesium voor je. Ik kou een tablet weg. De jongen zegt en niet te zwaar trappen hè. Hij stapt op en weg. Ik voel me alleen. En stap weer op en tel de kilometers weg naar Beilen. Ik kruip met een slakken gang over het parcours en word links en recht voorbij gereden. Als ik in Beilen (100km) kom haal ik mijn tas op. En rij door naar achter de trailer. En het duizelt voorover hang ik over de fiets. Even denk ik zal ik stoppen. Maar nee dat wil ik niet. Koud heb ik het niet. Ik neem mij voor te stoppen als ik het niet meer warm kan houden. Ik trek een droog onder shirt aan wissel m’n muts en handschoenen. En kom achter de trailer vandaan. Ik pak toch maar wat eten knabbel het op en loop ondertussen wat rondjes. Het is druk bij het rode kruis. Veel mensen onder een isolatiedeken.
Na een 20 min besluit ik verder te rijden.
Op naar Dwingeloo.
Ik probeer bij wat mensen aan te haken. Maar eigenlijk rijd iedereen te hard. Ik heb nog steeds geen trek en buikpijn. Op een rustig stuk leeg in m’n maag. Ik kijk om mij heen. Eigenlijk best mooi hier.
Ik spoel m’n mond met water en eet een ontbijtkoek want niet eten is geen optie.
Als ik weer verder rij voel ik dat ik er goed aan heb gedaan. En lijkt m’n buikpijn over.
Ik kom aan in Dwingeloo (128 km) ik vul m’n zakken met eten. Eet een banaan en drink wat bouillon. Het smaakt me wel.
Het is een korte stop in een mooi dorpje.
Ik rij na een sanitaire stop weer door de kramp is weg en probeer het tempo wat op te voeren. Ik en geniet wat van de omgeving. Ik haal zo waar weer wat mensen in. De gummiberen die ik bij de stop pak smaken lekker en kan ook weer wat eten aan. Ik verheug mij op een lekkere pannenkoek in Appelscha. Om even over 16 uur kom ik aan in Appelscha 161 km.
De muziek schalt door de boxen het is er gezellig en de pannenkoek smaakt me. Een tweede durf ik niet aan. Ik neem nog een reep mee. En zet m’n lamp weer op het stuur. Want het zal zo donker worden.
Op naar een. We rijden over een pracht stuk hei. Ik zie wat wild in de verte en een grote uil vliegt een eind voor m’n fiets uit.
Ik sluit aan bij twee jongens die er redelijk doorheen zitten. Ik maakt een praatje en doe wat kopwerk voor ze. De stop van Een is een sombere. In klauw nog wat gummiberen mee en besluit alleen de finale te rijden. Nog 16 km.
De het laatste stukje gaat lekker. Alleen m’n voeten zijn koud. Verder gaat het wel. Even voor 19 uur zie ik de lichtjes van Roden.
Ik hoor de luidspreker en 19:00 rij ik het podium op. BINNEN denk ik. 12:53:00 totale tijd 10:49:55 rij tijd 18,8 gemiddeld.
De medaille word omgehangen.
Ik plof in de pompstee op een houten bank. Eet een bord pasta.
En ga naar de auto. Zet de kachel alvast aan. Klee mij om fiets achter in en rij naar huis. Even over 21:30 plof ik op de bank en een uur later lig ik in bed. Ik voel me eigenlijk best moet. Wat een dag. Een mooie dag maar voor het mooie iets te zwaar. Editie 2018 vond ik minder zwaar. De temperatuur was toen lager en de tracks water veel droger.

Hulde aan de organisatie alles was weer top geregeld. En als je nog eens een uitdaging aan wil gaan is de drenthe200 zeker een uitdaging.
Maar zorg dat je fit bent.

Nu een paar dagen later kijk ik er met genoegen op terug. Misschien volgend jaar weer.
60CFDE93-258B-4E71-A395-7E914EBD29BC.jpeg
D8C86FAA-9D23-4DFF-8DF0-4128EC6FE572.jpeg
84AE315A-8005-4CAF-B06C-BC6F396E3F27.jpeg
36AD496D-2D90-4A34-9199-85A28FE7D82D.jpeg
Laatst gewijzigd door Daniel1989 op 01 jan 2020 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 01 jan 2020 08:33

F5BB5D86-9235-4679-AFF8-2BB6D041857D.jpeg
F5BB5D86-9235-4679-AFF8-2BB6D041857D.jpeg (42.52 KiB) 970 keer bekeken
3130DF03-40F5-46EA-811C-1783D5B7E985.jpeg
3130DF03-40F5-46EA-811C-1783D5B7E985.jpeg (33.2 KiB) 970 keer bekeken

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27547
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jan 2020 09:38

Episch verslag! Well done!

Plaats reactie