Pagina 2 van 5

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 15 dec 2019 16:18
door Najieto
Staat in dunne lijntjes op mijn to do lijstje. Ik ga eerst de Dutch Master rijden in maart. Als dat bevalt gaan we de Drenthe 200 ook een keer doen.

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 18 dec 2019 06:29
door rudi assauer
Najieto schreef: 15 dec 2019 16:18 Staat in dunne lijntjes op mijn to do lijstje. Ik ga eerst de Dutch Master rijden in maart. Als dat bevalt gaan we de Drenthe 200 ook een keer doen.
Beide al een paar keer afgevinkt. De Dutch Masters vond ik zwaarder dan de Drenthe 200.

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 19 dec 2019 22:28
door Wisselwerking
Ik was eigenlijk van plan om niet mee te doen dit jaar (edities van 2017 en 2018 wel gereden), maar een vriend van mij wilde wel rijden dus heb aangegeven dat ik wel als gangmaker mee wilde. Dus volgende week sta ik er ook weer.

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 20 dec 2019 08:07
door HarryuitHilversum
Ik rijd dit jaar voor het eerst mee. Om het niet al te zwaar te maken de estafette. Als dat bevalt, wordt het volgend jaar de full monty.

Als ik de verhalen hierboven lees (helmlamp, 14 uur) vraag ik me af wat ik kan verwachten. Mijn maat start en we dachten zelf ongeveer 20 km per uur gemiddeld te rijden mits de omstandigheden en ondergrond dat toe staan (en daar lijkt het nu wel op).
Dan zou ik om ongeveer 17.00 binnen zijn en zou een eenvoudig lampje wel volstaan.

Maar..
- hoe zwaar/lastig zijn die single tracks en hoe is de verhouding single track/brede paden ongeveer?
- welke verlichting heb je nodig in de laatste 25 km van het parcours? (mocht ik dat in het donker moeten doen)

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 20 dec 2019 11:30
door bve
Ik reed in 2017 met de crossfiets, de single tracks waren toen best zwaar maar relatief een verademing met de modderpaden. 70 a 80 procent zijn brede paden.
De laatste 25 km zal donkerder zijn dan de eerste 3 uur. In het begin is het druk en iedereen heeft lampen. Je volgt de meute. Mocht je niet voor het donker binnen zijn dan is het veel lastiger om de route te volgen dan in de ochtend.

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 20 dec 2019 12:42
door RVV
Zou Voor de laatste 30 km echt wel even een serieus goede lamp monteren

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 20 dec 2019 12:49
door imarc
Met een 1300 lumen koplamp verwacht ik geen helmlamp nodig te hebben. Heb een klein handig tasje op de bovenbuis bevestigd, met daarin een powerbank van 4000mAh, die tijdens daglicht de koplamp weer oplaad. Tevens in dat tasje wat gelletjes met draaidop om onderweg wat te kunnen nippen.
Zit nog te dubben over een rugzak, voor evt. een reserve buitenband, pompje en een extra droog zweethemd na 150km.

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 20 dec 2019 20:08
door Daniel1989
Ik zou je droge shirt inleveren bij de start. Die kun je dan na 100 km wisselen.

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 20 dec 2019 20:09
door Daniel1989
Ik ga het zonder rugzak proberen.
Als het droog is kan dat wel denk ik.

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 20 dec 2019 20:39
door Wisselwerking
Ik heb in 2017 en 2018 meegedaan, maar heb nooit gebruik gemaakt van een rugzak.

Wat betreft lamp zou ik liever een helmlamp dan een lamp op het stuur hebben.

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 20 dec 2019 21:23
door Daniel1989
Idd een goede helmlamp is dubbel zo belangrijk als een stuurlamp.

Re: Drenthe 200 28 dec 2019

Geplaatst: 20 dec 2019 22:46
door Najieto
Waarom is dat zo belangrijk? Ik heb een aantal keer een nightride gedaan en kon het prima redden met een 1100 en 1300 lumen lamp op stuur.