Alles over vakanties op én met de fiets

Les boucles de la Semois

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 03 dec 2019 12:47

Hallo,
eind mei zit ik met een paar vrienden in de Ardennen en was het idee om de La Chouffe Classic te rijden.
Echter zie ik dat er veelal in hetzelfde weekend een andere tocht is waar ik helaas weinig tot geen info over kan vinden.
Is er iemand bekend met Les boucles de la Semois? Of zegt iemand die bekend is met beide toertochten dat je hoe dan ook de La Chouffe moet fietsen?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 03 dec 2019 15:30

Niet twijfelen en voor les Boucles de la Semois gaan.

Prachtig en uitdagend parcours in een deel van de Ardennen waar niet veel tochten komen. Kleinschalige, maar uitstekende organisatie. Wat mij betreft een van de mooiste toertochten in Wallonie.
Laatst gewijzigd door RobertvD op 03 dec 2019 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

karld
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 sep 2018 16:35

karld 03 dec 2019 16:20

Al paar keer gereden, en volledig akkoord met RobertvD

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 03 dec 2019 18:14

Een van de BAD tochten van de lokale Belgische kalender. Ook mijn voorkeur is om het grootschalige te mijden (hoewel ik de Chouffe Classic altijd wel een hele mooie en gezellige tocht vind) en te kiezen voor kleinere lokale organisaties. Qua parcours minstens zo mooi, minder massaal, vaak een lager inschrijftarief, meerdere goed uitgeruste bevoorradingen en met wat geluk na afloop een bbq met worsten.... Probeer het gewoon en ervaar... ?

P.S. verwacht geen stuurbordjes, registratiechips of professioneel uitgepijlde routes (pijlen vaak op wegdek gekalkt).

P.P.S. neem ook eens de moeite om even te googlen, er is heus wat te vinden (b.v. http://fietsverhalen.blogspot.com/2011/ ... emois.html) over deze tocht (incl. gpx routes)

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 03 dec 2019 19:45

Allen bedankt.
@Joseba, deze had ik inderdaad gevonden en trok mijn aandacht :winkthumb:
Ben ook niet zo'n voorstander van stuurbordjes etc. lekker anoniem trappen door een gebied wat ik niet ken en de indruk hebben dat je met een paar man bent, fantastisch.
Hij staat genoteerd.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 dec 2019 20:50

doen!! de rit zelf heb ik nooit gereden maar de streek en de wegen waar er op gereden wordt ken ik op mijn duimpje.
Het voelt aan of je ergens in de ardeche met vakantie aan het fietsen bent. Rustige wegen, veel natuurschoon, prachtige dorpjes ( bouillon, rochehaut, bohan, membre, enz)
meestam lange maar niet-supersteile ( maar niet te onderschatten) hellingen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Hansiee
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2017 16:24

Hansiee 15 dec 2019 16:39

Vraagje: heeft iemand een route in de Ardennen met zoveel mogelijke bekende klimmen als Haussire, Stockeu, Huy, Redoute, Wanne, Grunklosterberg? Het liefst tussen de 90 en 120 kilometer lang met zoveel mogelijk hoogtemeters.

Plaats reactie