Alles over vakanties op én met de fiets

Saalbach

RafClaessens
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2017 20:13

RafClaessens 18 nov 2019 10:42

Goedemorgen,

Misschien een beetje een rare vraag maar ik stel ze toch! :-)

Einde januari-begin februari plannen we met kameraden een skireis in Saalbach. Vermits ik wegens rugproblemen beperkt kan skiën maar perfect kan fietsen (niet mountainbike) en vooral het skigebeuren rondom niet wil missen, denk ik er aan om er een fietsvakantie van te maken.

Is er iemand die ervaring heeft met fietsen in Saalbach in die periode? Afhankelijk van de weersomstandigheden besef ik dat er niet veel beklimmingen zullen inzitten maar ik zoek een manier om de dag om te krijgen. Mountainbike op de weg is eventueel ook nog een optie.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 nov 2019 11:48

Afgelopen februari in het Brixental geweest, relatief in de buurt van Saalbach. Lag overal sneeuw, ook in het dal. En toen dat eenmaal soort van weg was had je overal ijsplaten van opvriezende nattigheid. Kortom, ook al ligt er geen sneeuw op de weg kunnen natte gedeeltes opvriezen. Mijn ervaring daarnaast is dat het vele malen drukker is op de weg tijdens wintersport dan in de zomermaanden. Ik zou het te link vinden.
Ik ski zelf ook niet, heb mij vermaakt met een boek en vele wandelingen tot dat de rest terug was.

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 18 nov 2019 12:19

Ik zou eerder kijken waar in het dorp een goeie gym is om wat te spinnen en core-werk doen. Want wat Philippos zegt, de wegen zijn sowieso nat met het risico van opvriezing en de wegen zijn ook veel smaller met de sneeuwhopen vlak langs de weg op de eventueel aanwezige fietsstroken. En elke bus/vrachtauto die langs rijdt sproeit je onder met viezigheid. Ander idee: kijken of je een fatbike kunt huren om wel mee op de sneeuw te kunnen spelen, piste omhoog fietsen oid?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 18 nov 2019 12:22

Maak er een wandelvakantie van. Of leer langlaufen en gebruik je vakantie om aan je conditie te werken.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 18 nov 2019 12:31

Fatbike is erg leuk ter afwisseling om te doen, maar doorgaans alleen tegen sluitingstijd toegestaan volgens mij. In ieder geval vinden de tours dan pas plaats.
Langlaufen is een uitstekende manier om aan de conditie te werken, en zou dus mijn voornaamste activiteit zijn als ik niet zou gaan skieen.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 18 nov 2019 16:40

Eind januari fietsen in Salzburgerland: absoluut een no-go!
De argumenten zijn hierboven al voldoende opgesomd. Bij mooi weer gaat het smeltwater over de straat dat aanvriest, Bij slecht weer ... evenmin een pretje.

Plaats reactie