Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

BRM 200 Bergen op zoom – Luctor et Emergo 16-11-2019

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 17 nov 2019 20:31

Nee_Nee schreef: 17 nov 2019 16:44 zal wel koud geweest zijn gisteren?
Ik heb het geen moment koud gehad. Het was wel 2/4 graden maar het zonnetje deed z’n best. En het was met hele dune handschoentjes prima te doen.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 18 nov 2019 10:33

Goedemorgen,

heb dit onderwerp met belangstelling gelezen, ik woon namelijk in het hart van de route. bedankt voor de complimenten aan één van de mooiste fietsprovincies van Nederland.

Wat mij echter opvalt is dat de route niet echt heel logisch is. Een aantal minder gelukkige keuzes; bijvoorbeeld fietspad vlissingen-zoutelande is wel heel leuk, maar niet echt geschikt voor racefietsers. Een aantal stukken waar een mooier alternatief nog meer recht zou doen aan onze mooie provincie. Nu veel stukken over fietspaden langs doorgaande wegen.

Is daar een reden voor? of is de route uitgezet ahv een gps planner?

Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 18 nov 2019 11:17

Tracing_NL schreef: 18 nov 2019 10:33 [...]

Wat mij echter opvalt is dat de route niet echt heel logisch is. Een aantal minder gelukkige keuzes; bijvoorbeeld fietspad vlissingen-zoutelande is wel heel leuk, maar niet echt geschikt voor racefietsers. Een aantal stukken waar een mooier alternatief nog meer recht zou doen aan onze mooie provincie. Nu veel stukken over fietspaden langs doorgaande wegen.

Is daar een reden voor? of is de route uitgezet ahv een gps planner?

[...]
Meestal wordt de route uitgezet door de lokale organisator, die bekend is met de omgeving. De organisator van deze editie woont op Schouwen-Duiveland (dacht ik?) en zal daar de wegen wel kennen. Als ik zelf een route uitzet en ik kom door een gebied dat ik minder goed ken, dan vraag ik vaak lokale randonneurs voor suggesties.

Daarnaast zijn we ook randonneurs en geen racefietsers: het doel is niet om zo snel mogelijk over alle wegen te raggen. Voor het gros van de deelnemers is dat fietspad naar Zoutelande een prima optie.

Op de terugweg zaten inderdaad een paar saaie rechte wegen door de polder. Overwegingen daar kunnen zijn: (1) dat het wel binnen de 200km moet blijven, (2) dat je anders te veel kunt afsnijden tussen de controles in of (3) de meesten komen er langs in het donker en dan is een iets grotere weg fijner dan een kronkelend fietspad.

Plaats reactie