Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

La Marmotte 2020

lwolting
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2020 13:48

lwolting 15 apr 2020 10:41

TL@ schreef: 04 apr 2020 15:50
Het is nu wel op zaterdag, oorspronkelijk was het op zondag. Hopelijk is het parcours nog wel autovrij.
Dat mag ik toch aannemen, Anders kan je net zo goed op eigen gelegenheid daar gaan fietsen.
Dat zou ik namelijk doen in juli, maar ook nog maar de vraag of dat kan doorgaan.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 apr 2020 11:07

Vroeger, toen het nog gewoon op zaterdag was, was niet heel het parcours autovrij. Dan had je dus van die idioten die dachten dat het een goed idee was om een volgwagen te hebben, rot-irritant.
Afbeelding

stino77
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jun 2009 12:05

stino77 03 jun 2020 09:40

Gaan de meesten die ingeschreven waren in juli hem nu in September rijden? Ik was ingeschreven voor de Maratona. Deze gaat niet door dus heb me vorige week voor de Marmotte op 05/09 ingeschreven...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 jun 2020 13:44

Wij wel. We zijn met 4 en hebben allemaal wat tijd vrij gemaakt in september. Hopelijk kan het doorgaan.
Afbeelding

debuysserk
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19

debuysserk 04 jun 2020 10:14

Mijn Marmotte ticket heb ik alvast verplaatst naar 2021 maar mijn hotelovernachting is gewoon blijven staan om daar rond te fietsen en dan kan je tenminste eens makkelijk wat andere bergen doen want met de Marmotte moet je niet al te zware ritjes doen de dagen vooraf.

Andere kant van het verhaal waren de hoge annulatiekosten, zelfs al deden ze een geste om het te verplaatsen naar september zonder kosten en 10% van de annulatie mee te nemen als voucher naar volgend jaar.

Nu, het ziet er al beter uit dat we begin juli alsnog zouden kunnen afreizen. Zowel België als Frankrijk hebben 15 juni als streefdatum om de grenzen te openen aan landen die onderling overeenkomen en goeie cijfers hebben.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 04 jun 2020 13:50

stino77 schreef: 03 jun 2020 09:40 Gaan de meesten die ingeschreven waren in juli hem nu in September rijden? Ik was ingeschreven voor de Maratona. Deze gaat niet door dus heb me vorige week voor de Marmotte op 05/09 ingeschreven...
Ik hoop van harte voor je dat de Marmotte in september wel doorgang kan vinden, maar ik vraag het mij af. Dan moet je volgend jaar juli gaan kiezen, Maratona of Marmotte.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 04 jun 2020 14:02

Ik heb dit jaar qua evenementen de riemen in de boot gegooid. het is mij allemaal nog te onzeker en onduidelijk. Bovendien heb ik als antiklimmer vrij veel hoogtemeters nodig om een beetje in vorm te zijn voor de grotere tochten. Rond deze tijd had ik normaliter al diverse malen in de Belgische ardennen vertoeft. Een LbL, La chouffe, Paar losse zaterdagen. Mijn hoofd event (the ride) gaat definitief naar volgend jaar.

Nu ben ik welgeteld drie keer naar de brabantse wal (15 meter boven NAP) gefietst. Verder alleen de zeelandbrug en de westkapelse zeedijk (wel een klote ding met windkracht 5 tegen).

Ik fiets beetje in het rond en volgend jaar zien we weer verder.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

stino77
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jun 2009 12:05

stino77 04 jun 2020 15:33

Goudhaantje schreef: 04 jun 2020 13:50 Ik hoop van harte voor je dat de Marmotte in september wel doorgang kan vinden, maar ik vraag het mij af. Dan moet je volgend jaar juli gaan kiezen, Maratona of Marmotte.
Bwa, zorgen voor later zou ik dan zeggen ;-). Ik reed vorig jaar al de Maratona dus ik bekijk wel hoe het allemaal verloopt volgend jaar...en dit jaar :-)
Tracing_NL schreef: 04 jun 2020 14:02 Ik heb dit jaar qua evenementen de riemen in de boot gegooid. het is mij allemaal nog te onzeker en onduidelijk. Bovendien heb ik als antiklimmer vrij veel hoogtemeters nodig om een beetje in vorm te zijn voor de grotere tochten. Rond deze tijd had ik normaliter al diverse malen in de Belgische ardennen vertoeft. Een LbL, La chouffe, Paar losse zaterdagen. Mijn hoofd event (the ride) gaat definitief naar volgend jaar.
Ik heb het geluk dat ik op een 45min woon van de Ardennen, dus vanaf nu kan ik daar wel eens regelmatig naartoe, meer specifieke klimtrainingen doe ik wel op de Tacx. Maar ik heb ook wel wat km's nodig om in vorm te zijn in zo een klimcyclo.

LethalP
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 04 jun 2020 16:35

lwolting schreef: 15 apr 2020 10:41
TL@ schreef: 04 apr 2020 15:50
Het is nu wel op zaterdag, oorspronkelijk was het op zondag. Hopelijk is het parcours nog wel autovrij.
Dat mag ik toch aannemen, Anders kan je net zo goed op eigen gelegenheid daar gaan fietsen.
Dat zou ik namelijk doen in juli, maar ook nog maar de vraag of dat kan doorgaan.
Sinds wanneer is het parcours autovrij? Er zijn toch slechts tussen bepaalde tijden enkele delen van het parcours gesloten voor autoverkeer? Volgauto's worden zoveel als mogelijk geweerd, maar autovrij is het zeker niet.
(Glandon klim, afdaling Galibier voor verkeer wat tegemoet komt toch?)

laurens87
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 04 jun 2020 19:13

Glandon klim en natuurlijk afdaling. Tussenstuk niet, galibier is alleen klimmend verkeer. En tot de lautaret is alleen dalend verkeer. 3 jaar geleden was er ook alleen dalend verkeer tot aan les 2 Alpe. 2 jaar geleden weet ik niet zeker meer.
Alpe d'Huez was ook voor de auto 1 richting
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 06 jul 2020 11:26

c.zaballa schreef: 08 nov 2019 08:05
jbams schreef: 07 nov 2019 09:28 Weet iemand of het mogelijk is om je startbewijs door te verkopen als je zelf toch niet kan? Ik kan echt nog niet inschatten waar ik in juli ben, maar 100 euro is net wat veel voor een gokje..
Je kan gerust nog wel ff wachten met inschrijven, laatste jaren kon je tot vlak van tevoren nog inschrijven.
Nu de trois ballons niet doorgaat overweeg ik zeer serieus m'n eerste Marmotte Alpes te gaan doen.
2020 is een gek jaar ivm Corona... zou er nu alsnog een rush op startbewijzen komen (nu 3B niet doorgaat) of kan ik nog even afwachten?

Een nummer van iemand overnemen is (voor mij, ik wil in de uitslag) dus geen optie aangezien je de naam niet kunt aanpassen? Da's niet erg flexibel vd organisatie vind ik... Zo'n bedrag en dan niet iemand in kunnen huren die een week voor de start achter de pc kruipt en wijzigingen gaat invoeren.

Nu maar eens op zoek naar tips, beschrijvingen vd cyclo en dergelijke... laat de voorpret maar beginnen!
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jul 2020 12:24

Hier vind je enige basisinfo.

Ik verwacht niet dat er een run komt op startbewijzen, maar dat kan dit jaar uiteraard ineens anders liggen.

Plaats reactie