Alles over vakanties op én met de fiets

Zwitserland (Innerkirchen)

panningen
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:47

panningen 29 okt 2019 20:52

Willen eind juni 2020 graag met ongeveer 10 personen naar Zwitserland, Innerkirchen als uitvalbasis.
Mensen nog tips voor eenvoudig, betaalbaar hotel of andere accomodaties. Nog andere tips...eventuele routes of anders...
alle info is bruikbaar en zal worden gewaardeerd...

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 29 okt 2019 22:09

Innertkirchen is niet zo groot; vlakbij ligt Meiringen met meer horeca, een jeugdherberg etc.

Routes kun je zelf natuurlijk wel vinden in de buurt. Naast de gebruikelijke een paar Geheimtipps:

Brünigpass, Reuti, Engstlenalp
Brünig en dan Glaubenbielen en Glaubenberg
En natuurlijk de Grosse Scheidegg: als je die niet gedaan hebt, dan kun je net zo goed thuis blijven!

[edit: typo]
Laatst gewijzigd door martinbo op 31 okt 2019 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 okt 2019 18:56

Ik zou sterk overwegen Andermatt te kiezen als uitvalsbasis. Is een leuker dorp dan Meiringen en qua uitvalsbasis maakt het weinig uit.

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 30 okt 2019 22:07

Hmmm, ik weet niet of ik dat met je eens ben, Havana. Ik vind ook dat Andermatt gezelliger is, ze zijn al eeuwen gewend aan vreemdelingen die de grote noord-zuid route bereizen en dat is te merken: ze zijn er niet zo eigenheimerig als op veel andere plekken in CH. Maar qua fietsen: vanuit Andermatt kun je geen meter vlak rijden, vanuit Meiringen kun je prima ook eens een vlak herstelritje rijden naar Brienz, Interlaken of zelfs Thun. Verder ligt Meiringen op 600m hoogte en Andermatt op 1400m, bij slecht weer zit je in Andermatt veel sneller in de wolken en in de kou. Je rijdt vanuit Meiringen zo naar iets grotere plaatsen zoals Interlaken, Grindelwald en Thun voor wat meer reuring of gewoon een toeristisch dagje. Overigens, @panningen, ik zie zowaar in Innertkirchen een paar vrij grote vakantiewoningen te huur voor bescheiden prijzen. Alleen even langs de hilarische jaren '70 interieurtjes heenkijken....
https://www.fewo-direkt.de/search/keywo ... tsCount=10

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 31 okt 2019 12:33

Ik ben er in de zomer van 2018 geweest voor een aantal dagen (maar overnacht in Grindelwald - wel leuk - maar ver van Innnertkirchen). "Hoofdact" was een prachtig rondje over de Grimsel-, Furka- (deels) en Sustenpas. Stuk voor stuk mooie klimmen, goede wegen, niet al te druk. Sustenpas was wel een tandenbijter omdat het een lange, rechte klim is en je erg ver vooruit kunt kijken.

https://www.myswitzerland.com/en/experi ... ic-passes/

Grosse Scheidegg heb ik ook gedaan. Vond ik een crime, want erg onregelmatig en erg steil hier en daar, maar was ook de 3e dag klimmen dus was ook niet meer top.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 okt 2019 21:17

Grosse scheiden is een bitch... Maar wel erg mooi. Opletten voor bussen in de afdaling, er gaat een lijndienst over die weg (of ging in 2023 iig nog).

Lees ook eens dit
https://www.cycling-challenge.com/gross ... oth-sides/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 31 okt 2019 21:28

Hetzelfde bij de Engstlenalp, net als op de Grosse Scheidegg rijdt er een postbus. Die heeft voorrang en de chauffeurs gaan er van uit dat jij dat weet en rijden dus doorrrrrr. En de weg is ongeveer net zo smal als de postbus breed is. Dus als de bus er aan komt of je zijn toeter-ouverture Wilhelm Tell hoort: meteen in de remmen en in de berm gaan staan.

panningen
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:47

panningen 28 nov 2019 21:03

ok...bedankt voor input...
kan er mee vooruit.
mochten er nog ideeen of suggesties zijn : altijd welkom !

Plaats reactie