Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Zwolle – Zwolle-Boekelo-Zwolle, 2-11-2019

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 23 okt 2019 20:28

Start / finish – Mercure hotel; Hertsenbergweg 1, 8041 BA Zwolle

Registratie open vanaf 8:00, de start is om 09:00 uur.

De route voert eerst langs het centrum van Zwolle. Daarna wordt de zuidelijke Vechtdijk opgezocht die we een tijdlang volgen. Bij Dalfsen komen we snel langs kasteel Rechteren tegen. Vervolgens volgen een 20-tal bosrijke kilometers via Vilsteren en Ommen om bij Beerze open land te krijgen. In het Vechtdal volgt nu een stuk langs een kanaal en na duiken we Duitsland in, waar meteen de eerste hoogtemeters worden gemaakt. In Oud Ootmarsum komen we de eerste ravitailleringsplek tegen bij “De Postelhoek”.

Na de pauze en het 1e stempel volgt een route door de Noordkant van Twente. Plaatsen die we tegenkomen zijn onder andere Tilligte, Denekamp, Beuningen en op korte afstand De Lutte en Oldenzaal. Via het Universiteit-Twente terrein komen we op het verste punt van de route in Boekelo. Hier is ook de 2e controle gevestigd in café “De Buren”.

We beginnen nu aan de terugweg door de zuidkant van Twente. Eerst plaatsjes als Beckum en Bentelo, waarna een stuk langs het Twentekanaal volgt. Daarna komen we via Goor en de Rijsserberg in Holten, waar een vrije controle is. Dat kan meteen bij een tankstation, maar ook in Holten zelf is voldoende horeca.

Na de pauze volgt meteen de Holterberg met een 10-tal golvende kilometers. We dalen daarna de Nijverdalseberg af om de laatste kilometers in Salland te doen. Via Luttenberg, Heino en Laag Zuthem komen we langs een kanaal te fietsen dat ons terug brengt in Zwolle. Via de Van Karnebeek-tunnel komen we in Zwolle zuid. Na een volgend tunneltje en een stuk langs de Willemsvaart komen we na 210 km terug bij het Mercure hotel.
Denk er aan dat het herfst is. Fietspaden kunnen glad en nat zijn met takken, bladeren en modder.

Aanmelden, GPS track en routebeschrijving op https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-2 ... -zwolle-4/

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 23 okt 2019 23:08

Maar is even flink door trainen, zodat ik volgend Seizoen is een paar keer zo`n soort tocht mee te kunnen fietsen.
Lijkt mij een mooie rit de omgeving is er in elk geval erg mooi.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 okt 2019 10:09

Mooie route !

Heb geen enkele ervaring met BRM tochten, hoe verloopt dit? Start gezamenlijk maar wordt er ook gezamenlijk gereden? Of juist niet? Welke snelheden?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 24 okt 2019 18:03

Joseba schreef: 24 okt 2019 10:09 Mooie route !

Heb geen enkele ervaring met BRM tochten, hoe verloopt dit? Start gezamenlijk maar wordt er ook gezamenlijk gereden? Of juist niet? Welke snelheden?
De start is inderdaad gezamenlijk. Meestal blijft de groep samen totdat iedereen de startplaats verlaten heeft. Daarna valt de groep langzaam uit elkaar in kleinere groepjes. De snelsten zullen proberen in een uur of 7-8 binnen te komen, de langzaamsten doen er eerder 12-13 uur over. De uiterste limiet is 13u30 (bij start om 9 uur betekent dit dus 22u30).

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 28 okt 2019 21:13

GPX-bestand inmiddels online, weersverwachting is nog onzeker maar zal (hopelijk) meevallen. Maar het is een mooi rondje, dus ik ben er bij.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 28 okt 2019 23:09

Ik ben nog de overnachting aan het regelen maar ik wil er bij zijn, de schouder is gelukkig hersteld na PBP.

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 31 okt 2019 11:17

Joseba schreef: 24 okt 2019 10:09 Mooie route !

Heb geen enkele ervaring met BRM tochten, hoe verloopt dit? Start gezamenlijk maar wordt er ook gezamenlijk gereden? Of juist niet? Welke snelheden?
Tot nu toe aan 1 BRM meegedaan (afgelopen augustus in Overveen), wegrijden is gezamelijk, en daarna is het eigenlijk gewoon als een normale toertocht, alleen dan zonder de drukte die er dan is.
Wij begonnen op een gegeven moment een aantal deelnemers te herkennen, die we een aantal keer tegenkwamen. Heb hem samen met m'n zusje gefietst en wij vonden het allebei heel erg relaxed.
Rule #5

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 01 nov 2019 18:59

Ik denk eraan om morgen te starten.
Kan ik ter plaatse inschrijven?
Opgeven is geen optie!

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 01 nov 2019 20:49

kappa-man schreef: 01 nov 2019 18:59 Ik denk eraan om morgen te starten.
Kan ik ter plaatse inschrijven?
Ja, maar gelieve wel op tijd aanwezig zijn.

Plaats reactie