Alles over vakanties op én met de fiets

Midweek

nielsve
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 29 sep 2019 20:47

Ik zoek voor de maand oktober nog een plek om een midweek te gaan fietsen inclusief de nodige hoogtemeters. Dacht misschien aan Trier. Heeft iemand ervaring met enkele routes daar?

Heb liefst een stadje waar 's avonds wat beweging is maar toch ook niet te ver van België/Nederland. Misschien zijn er nog andere suggesties?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 sep 2019 11:08

Suggesties vergelijkbaar met Trier qua afstand en hoogtemeters? Of gewoon de vrije hand?

Er zijn Prima mogelijkheden voor tochten rondom Trier volgens mij. Naar de Moezel, naar Schengen, door de Eifel naar Prüm, over de RAVels richting Pronsfeld, uitstapje naar Luxemburg. Als je wilt nog naar het noorden van de Vogezen door een leeg stuk N-Frankrijk.

Ik zie het helemaal voor me. Vertier in Trier heb ik eerlijk gezegd geen kijk op. Wel een mooie binnenstad met een oude poort die nog door de Romeinen is gebouwd.

nielsve
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 02 okt 2019 07:37

Ok bedankt! En ook ervaring met Koblenz?

Suggesties uit de vrije hand mogen ook altijd..

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 okt 2019 21:06

Nee, maar zou mij minder trekken. Koblenz ligt op de plek waar de Moezel in de Rijn stroomt, dus als je daar gaat fietsen begin je altijd op het laagste punt en moet je eerst omhoog voor je ergens naar toe gaat.

Plaats reactie