Alles over vakanties op én met de fiets

Routes vanuit Sölden

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 aug 2019 21:39

martinbo schreef: 12 aug 2019 21:17
havana schreef: 12 aug 2019 17:02 Ook hier in Bourg en rondom Barcelonette vooral e-MTB’s. Dat is de toekomst, schijnbaar. Gisteren haalde eentje me nog doodleuk in toen ik aan het sterven was op de Sabot. Leuk is anders.
Ik groet geen e-MTB'ers als ik ze tegenkom; principes heb je...of niet.
Maar stel nou dat je al jaren fietst en door hartritmestoornissen niet meer jezelf diep mag inspannen, of wegens knieklachten niet meer goed een berg op kunt rijden, maar dat in de bergen fietsen is nou net iets waar je mega van kunt genieten, dan lijkt het mij logisch dat je voor een e-MTB kiest. Zou je het dan leuk vinden om met de nek aangekeken te worden?

Natuurlijk zijn er mensen die te lui zijn om te trainen en wel lekker een bergop willen fietsen, dat gaat ook tegen mijn principe in..maar dat zie je vaak niet aan de buitenkant..

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 aug 2019 21:50

Liever dat ze zo'n apparaat huren dan dat ze lekker toeristisch met de auto of camper omhoog en omlaag tuffen.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 aug 2019 23:38

NuitKor schreef: 12 aug 2019 21:39
martinbo schreef: 12 aug 2019 21:17
havana schreef: 12 aug 2019 17:02 Ook hier in Bourg en rondom Barcelonette vooral e-MTB’s. Dat is de toekomst, schijnbaar. Gisteren haalde eentje me nog doodleuk in toen ik aan het sterven was op de Sabot. Leuk is anders.
Ik groet geen e-MTB'ers als ik ze tegenkom; principes heb je...of niet.
Maar stel nou dat je al jaren fietst en door hartritmestoornissen niet meer jezelf diep mag inspannen, of wegens knieklachten niet meer goed een berg op kunt rijden, maar dat in de bergen fietsen is nou net iets waar je mega van kunt genieten, dan lijkt het mij logisch dat je voor een e-MTB kiest. Zou je het dan leuk vinden om met de nek aangekeken te worden?

Natuurlijk zijn er mensen die te lui zijn om te trainen en wel lekker een bergop willen fietsen, dat gaat ook tegen mijn principe in..maar dat zie je vaak niet aan de buitenkant..
laat toch iedereen op zijn eigen wijze van zijn hobby of de natuur genieten. Wil iemand zich afmatten op de bergen en dat nog leuk vinden ook, kan ik begrijpen maar gun die andere mensen ook hun pleziertje. Niet iedereen is bezeten van de wielermicrobe of denkt dat hij in de tour de france aan het rijden is.
Ik zie liever iemand die met wat mechanische hulp naar boven rijdt dan iemand die halverwege iets aan zijn hart krijgt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 aug 2019 07:45

Nou dan zal ik het wel helemaal "fout" gedaan hebben, zo'n 2 weken terug toen ik naar de sneeuw gereden ben voor deze foto. (Maar geen camper of auto :lol: ).
Afbeelding
Toen overigens een stukje afgesloten en moest over "schotter" rijden waar ik netjes bij tolpoortje voor gewaarschuwd werd.
Dag later wel op de racefiets oa Kühtai gedaan, geen zorgen :mrgreen:

Mbt e-bikes of e-MTB: Inderdaad, leven en laten leven.
Blijkbaar willen diverse hier graag afgeven op deze manier van fietsen. Alleen afzien op de racefiets is het ware en de rest.................
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 13 aug 2019 07:48

martinbo schreef: 12 aug 2019 21:16
slugbait schreef: 12 aug 2019 13:50... Je moet wel alles zelf meenemen, want de fiets wordt kaal geleverd (OK, bidonhouders en pedalen zijn inbegrepen).
Als bidonhouders en pedalen inbegrepen zijn, wat moet je dan meenemen voor deze 'kale' fiets? Stuur, zadel? Of bedoel je alleen een zadeltasje met een rebiba?
Bij de andere zaak, waar ik fietsen huur, zit er inderdaad zadeltasje met inhoud, bidon en pomp bij. Daarnaast kun je nog lampjes en een helm huren, misschien zelfs schoenen. Je hoeft dus zelf niet veel mee te slepen.

Overigens wou ik geen grote discussie over e-MTB's ontketenen: het was enkel een observatie dat het er heel veel waren. Kennelijk is Sölden populair bij fietsers met hartritmestoornissen ;-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 aug 2019 07:48

Ik heb niks tegen e-MTB’s, wel tegen berijders die bijdehand het ding op standje turbo gaan zetten als je ze inhaalt en jou dan vervolgens in gaan halen en een lange neus trekken.

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 13 aug 2019 08:27

NuitKor schreef: 12 aug 2019 21:39
martinbo schreef: 12 aug 2019 21:17
havana schreef: 12 aug 2019 17:02 Ook hier in Bourg en rondom Barcelonette vooral e-MTB’s. Dat is de toekomst, schijnbaar. Gisteren haalde eentje me nog doodleuk in toen ik aan het sterven was op de Sabot. Leuk is anders.
Ik groet geen e-MTB'ers als ik ze tegenkom; principes heb je...of niet.
Maar stel nou dat je al jaren fietst en door hartritmestoornissen niet meer jezelf diep mag inspannen, of wegens knieklachten niet meer goed een berg op kunt rijden, maar dat in de bergen fietsen is nou net iets waar je mega van kunt genieten, dan lijkt het mij logisch dat je voor een e-MTB kiest. Zou je het dan leuk vinden om met de nek aangekeken te worden?

Natuurlijk zijn er mensen die te lui zijn om te trainen en wel lekker een bergop willen fietsen, dat gaat ook tegen mijn principe in..maar dat zie je vaak niet aan de buitenkant..
Ik was vergeten een smiley achter mijn 'principe' te zetten :)
Ik kijk niemand met de nek aan en beter met de e-bike omhoog, dan niet of met de auto/camper/motor...natuurlijk!

Plaats reactie