Alles over vakanties op én met de fiets

Route: NL -> Antwerpen -> Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 24 jun 2019 13:47

Ik ben van plan binnenkort naar Zeeuws-vlaanderen te fietsen vanuit Arnhem, maar ik twijfel nog over de te nemen route. De makkelijkste route is om via de pont bij Vlissingen te gaan, maar óf ik moet me laten ophalen óf ik kom ruim boven de 250k. In beide heb ik geen zin.

Een route via Antwerpen is ca. 210 km. Met een briesje in de rug is dat nog te doen.
Hebben mensen advies voor een goede fietsroute vanuit Brabant langs Antwerpen naar Zeeland? Ik moet denk ik via de St. Anna-tunnel, maar ben niet bekend genoeg om daaromheen een mooie route te weten. Ook is de route nu grotendeels langs de E19 ri. Antwerpen. Weet niet of dat lekker fietst en of er betere alternatieven zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jun 2019 17:15

Desertstorm schreef: 24 jun 2019 13:47 Ik ben van plan binnenkort naar Zeeuws-vlaanderen te fietsen vanuit Arnhem, ...........;
Een route via Antwerpen is ca. 210 km. ..............
Vanaf Antwerpen Linker Oever (voorbij de Sint-Anna tunnel dus) naar Zeeuws Vlaanderen kan ik je waarschijnlijk wel helpen.
Waar ergens in Zeeuws Vlaanderen moet je zijn?
I know myself like no one else
Nothing to defend

BrEw
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 aug 2018 12:54
Locatie: Antwerpen

BrEw 24 jun 2019 18:18

In de zomermaanden vaart er ook een pontje van Hansweert naar Perkpolder. Het ligt er een beetje aan waar je moet zijn in Zeeuws-Vlaanderen. Je zou bijvoorbeeld ook via Roosendaal, Bergen op Zoom en dan richting Hansweert kunnen rijden. Dan heb je in ieder geval goede fietspaden. Voor de veerpont kijk op https://www.de-atol.nl/diensten

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 24 jun 2019 20:32

Tip van BrEw over de pont is wel een goede. Stedelijke omgeving Antwerpen en de industrie aan de Schelde is niet bepaald inspirerend om te fietsen.

Ik heb nog wel een mooie route voor je van uit Tiel langs de Linge door de Biesbosch en de Brabantse Wal.

Arnhem-Tiel ken jij de weg waarschijnlijk beter. In Zeeuws Kan lcsmet je verder helpen.
Laatst gewijzigd door Douglas op 29 jun 2019 07:14, 2 keer totaal gewijzigd.
o'7o

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 24 jun 2019 23:11

Als je vanuit Brabant bij Baarle de grens overgaat en dan Hoogstraten-Sint-Lenaarts, kun je een heel stuk langs het kanaal Dessel-Turnhout rijden en zo de buitenwijken van Antwerpen vermijden. Na Antwerpen maakt het nogal wat uit of je in Hulst of Breskens moet zijn.
Pontje Hansweert is inderdaad een goede tip; je moet wel goed op de afvaartijden letten.

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 25 jun 2019 08:41

Pontje Hansweert vaart alleen in Juli en Aug en maar 3x per dag > niet echt optimaal ...
Ik zou ook de Sint-Annatunnel nemen (als Vlissingen te ver is). Kan je meteen wat kasseien meepakken in het centrum van Antwerpen ...

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 25 jun 2019 13:38

Dag allen,

Allereerst dank voor de reacties. De pont bij Hansweert vaart inderdaad juli-aug. Ik wil aankomende vrijdag fietsen, dus dat is 3 dagen te vroeg ;)

Via Vlissingen is me zoals aangegeven te ver (bijna 280).

Ben inderdaad op zoek naar een mooie route via de st. Anna tunnel.

@douglas, dank voor de link. Ziet er zo op papier inderdaad als een mooie route uit. Even kijken of het te combineren is ri. Antwerpen, of dat het dan een te lange omweg gaat worden. Ik had in m'n hoofd om langs tilburg te rijden.

@alois, dank! Ik ga vanavond even zitten om dit om te zetten naar een route.

@lcsmet/alois, ri. Hulst/Zaamslag moet ik wezen. Als ik eenmaal ri. NIeuw-namen ben dan weet ik de weg wel weer. Het is me vooral even om op een redelijke manier Antwerpen door te komen :)
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

bartgossen
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2017 16:17

bartgossen 25 jun 2019 15:28

Ik ben zelf paar jaar geleden vanuit omgeving Tilburg naar Breskens gefietst over Antwerpen en afgelopen keren over Vlissingen (meer afwisseling met omgeving Ulvenhout, Rucphense Heide en Brabantse Wal, in Zeeland kun je variëren door Hansweert te pakken of beetje noordelijk via Goes te fietsen).

Ter inspiratie:

Route via Antwerpen: https://www.strava.com/activities/1129577365 (is paar jaar geleden, werd toen nog veel gewerkt dus het zal op details nu iets anders zijn).

Route via Vlissingen 1: https://www.strava.com/activities/2320477151

Route via Vlissingen 2:
https://www.strava.com/activities/2312538670

Route via Vlissingen 3:
https://www.strava.com/activities/1755671628
Laatst gewijzigd door bartgossen op 25 jun 2019 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 25 jun 2019 15:33

bartgossen schreef: 25 jun 2019 15:28 Route via Antwerpen: https://www.strava.com/activities/1129577365
Muchas gracias. Kun je iets zeggen over de route in Antwerpen? Acceptabel? Of zou je de volgende keer een andere route kiezen?

Ik ga gewoon fietsen en ik zie het wel, maar een beetje voorbereiding kan nooit kwaad ;)
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

bartgossen
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2017 16:17

bartgossen 25 jun 2019 15:37

Ik wilde die tunnel gewoon een keer meemaken (houten roltrap) maar het kost relatief veel tijd om stad te doorkruisen. Ik heb met de routebouwer op Strava een streep getrokken vanaf kanaal tot ingang St Annatunnel en daarna richting Beveren. Dan pakt ie toch wel een goede route. Langs kanaal kun je goed doortrekken.

KoenT
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2017 10:35

KoenT 25 jun 2019 15:47

Indien je via Essen komt, kun je de fietsostrade F14 nemen. Deze is zo goed als af tot en met Ekeren, In Ekeren kun je dan de NOORDERLAAN volgen totdat je aan het cinemacomplex "KINEPOLIS " komt. Daar dan rechtsaf, de brug over totdat je op route FR10 komt. Deze kun je dan volgen tot aan de voetgangerstunnel (St. Annatunnel). Ik geloof wel dat ze momenteel aan de roltrappen aan het werken zijn zodat je de lift moet nemen.

Zie ev. op www.fietssnelwegen.be

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 jun 2019 16:07

De St-Anna tunnel is wel een ervaring die de moeite waard is
Je fiets kan ook in de bus mee die door de Scheldetunnel naar Terneuzen. In en uitstappen bij de tolpleinen

Plaats reactie