Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsroute naar Zuid Frankrijk

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 25 jun 2019 00:29

forum van wereldfietser.nl
Daar zitten ervaringsdeskundigen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 jun 2019 09:36

DDX schreef: 24 jun 2019 23:30 Eigenlijk heb ik de route redelijk rechtuit getrokken en op basis daarvan wat aanpassingen gedaan.
Deel tot Luxemburg heb ik eerder gefietst, veel over oude treinbaan lekker doorfietsen en mooie omgeving.

Bedoel je dat deel met saai ?
Of bedoel je stuk door Nederland, kan over Heuvelrug ed gaan maar dat heb ik vaker gedaan dus wil gewoon zo snel mogelijk grens over zegmaar.
En ook beetje idee zo snel mogelijk richting Frankrijk zodat ik f1 hotel kan opzoeken.
Vandaar ook lusje richting Thionville (al loopt dat wel deels langs water dus gok best mooi?)

Noord Frankrijk verder echt totaal geen idee wat ik kan verwachten, hoor dat het gewoon saai/uitgestorven is dus dan maar zo snel mogelijk richting Vogezen ;)
Ik bedoelde inderdaad het stuk noord-Frankrijk. Pas nog met de auto door gereden, omdat de navigatie de file in Luxemburg wilde ontwijken, we kwamen toen toch wel weer tot de conclusie dat het niet echt het meest boeiende stuk Frankrijk is, al hebben de eindeloze velden en akkers ook wel weer iets van charme.

Wat je zou kunnen overwegen is al eerder iets meer naar het oosten trekken en bijvoorbeeld al het zuiden van de Eiffel mee pakken. Vervolgens koers zetten richting Parc Regional des Vosges du Nord.
Maar met deze route rij je meer km's en veel meer hoogtemeters, dus je zult op z'n minst 1 dag langer op de fiets zitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jun 2019 10:39

amclassic-fan schreef: 25 jun 2019 09:36 Ik bedoelde inderdaad het stuk noord-Frankrijk. Pas nog met de auto door gereden, omdat de navigatie de file in Luxemburg wilde ontwijken, we kwamen toen toch wel weer tot de conclusie dat het niet echt het meest boeiende stuk Frankrijk is, al hebben de eindeloze velden en akkers ook wel weer iets van charme.
Met de auto helemaal met je eens, zeker in deze tijd als de velden vol graan staan.
Echter op de fiets is het denk ik eindeloos glooien.
Less is bore

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 25 jun 2019 11:57

DDX schreef: 24 jun 2019 15:01 Ja dit ben ik tegengekomen :
https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... landse-zee

Deels overgenomen (stukje Noord Frankrijk)
Maar wat ik dus al aangaf :
'De route is vriendelijk en mijdt de passen van Vogezen, Jura en Alpen. Dit maakt het ook voor vakantiefietsers mogelijk de Middellandse Zee te bereiken zonder zich bovenmatig in te spannen'

En ik wil best een mooi colletje meepakken/van uitzicht genieten ed.
Is dit dezelfde route als die Cycletours/Sawadee gebruikt voor hun reis?
https://www.sawadee.nl/fietsvakanties/e ... roene-weg/

Lijkt me een mooie trip....

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 25 jun 2019 12:22

Je kan altijd een wat inspiratie opdoen op https://www.openstreetmap.org/#map=7/48 ... 4&layers=C

Walter

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 25 jun 2019 12:27

Je zou helemaal over de Vogezen kunnen rijden via de Route de Cretes. Over de graat dus zonder steeds volledig af te dalen veel bekende toppen/cols en spectaculaire vergezichten ...

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 25 jun 2019 13:11

dit heb ik een aantal jaren geleden gereden. goed te doen en mss inspiratie tot Basel.
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=woulendqsumtlrtm

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1685
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 25 jun 2019 13:17

havana schreef: 24 jun 2019 13:44 Overnachten? Jij doet dit in 1 dag, toch?
+1. Gewoon om 04:00 weg en kachelen maar.

Edit: Toevoeging.
Door Nederland kan je over de Heuvelrug. Rijd erg leuk.
Door richting Luxemburg kan je over de Vennbahn. Langs de oude treinspoor. Dus vlak. Pas wel op met veel dagjes-mensen op de fiets. Dan door over de Vogezen wat Bart al aanhaalde. Prachtige streek en niet megaveel klimwerk
Laatst gewijzigd door jwkeij op 25 jun 2019 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
WiND 56 - 2020

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 25 jun 2019 13:22

jwkeij schreef: 25 jun 2019 13:17
havana schreef: 24 jun 2019 13:44 Overnachten? Jij doet dit in 1 dag, toch?
+1. Gewoon om 04:00 weg en kachelen maar.
gewoon fietsen totdat je geen zin meer hebt. hotel zoeken. eten + tukken. repeat

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1685
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 25 jun 2019 13:26

@ Mr. R. Ligt aan je avontuurlijke instelling. Er zijn hordes wereldfietsers die het zo doen. Ik rijd zelf wel graag van dag tot dag een vooraf uitgestippelde gpx-route.
Als DDX bijvoorbeeld richting gezin fietst, snap ik dat je zo vlot mogelijk door wil rijden...
WiND 56 - 2020

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 25 jun 2019 13:30

@ Jwkeij Naar mijn mening is dat simpeler dan dagafstanden plannen. Elke dag is anders en zonder strakke planning ben je flexibeler bij een mindere dag of pech. En als de locomotief lekker tuft kan je wat langer door.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 jun 2019 13:47

Aanvulling van Bart is wel een mooie, die ga ik er in leggen.
Vennbahn die jwkeij noemt heb ik er al inzitten, heb ik vorig jaar ook gefietst toen ik weekendje Luxemburg heb gedaan. (en daar toen een cyclo heb gefietst :lol: )

Plan is 3 a 4 dagen erover te doen.
Denk eerder 4, maar ik heb uitloop naar 6 dagen (thalys ticket is al geboekt), nog paar dagen gezellig bij m'n ouders is ook leuk.
En idd gewoon lekker doorfietsen. Goede lunch op een terras en bakkertjes opzoeken voor extra energie.
Niet te vroeg een hotel in want anders verveel je je ook maar zo in het hotel.
Maar dat is ook reden dat ik de Zuid Eifel er niet in gelegd heb, dan ben ik afhankelijk van hotel in Duitsland waar je misschien uiterlijk 20u moet inchecken.
Dan zoek ik liever terrasje rond 7 uur om goede maaltijd te eten en dan weer verder zolang benen er zin in hebben, het is toch pas rond 10u donker.

Plaats reactie