Alles over vakanties op én met de fiets

Vakantie Italië Piëmont

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5689
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 jun 2019 22:45

Rifugio
Heb tijd geleden een nieuwsbericht gelezen over een (ter (her)openen) rifugio, hoog op op de Fauniera (vanaf Demonte). Op Google Maps staat 'ie ingetekend als Rifugio Fauniera, op Strava als Rifugio Trofarello. Op ongeveer 2300 meter hoogte, dus iets onder de top. Geen idee wat de status daarvan precies is, maar wellicht de moeite om te checken.
Een alternatief is ter hoogte van het klooster (Santuario S. Magno Castelmagno), maar dat is al op 1500 meter hoogte, dus niet zo nuttig om te stoppen.

Ik zou zelf zeggen: de top ronden en afdalen naar Ponte Marmora. Daar bidons vullen. In Ponte Marmora zit geloof ik wel iets van horeca, en anders in Stroppo.

die refugio is open ( 14 dagen geleden) en wordt uitgebaat door 2 mannen. je kunt er wat drinken en ook wat pasta eten bvb. Ik denk dat het toch iets lager dan 2300 m ligt .
Om de top te bereiken moest je toen wel een stukje door de sneeuw stappen.
Wie met de auto de fauniera wil doen sterk af te raden. Supersmal en veel onoverzichtelijke bochten en bovendien weinig uitwijkmogelijkheden.
@nuitkor: de 89 km-rit die is uitgepijld door mij is wel een heel mooie en stevige rit met een aantal bezienswaardige stadjes (o.a. carru, zeker de kerken eens bezoeken, fantastisch mooi van binnen) .
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie