Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 600 Overveen (Haarlem) – Mooi Nederland, 8-6-2019

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 06 jun 2019 00:03

Postkaarten dateert inderdaad nog uit de tijd dat iedere plaats z'n eigen postkantoor met stempel had. En voordat iedereen een digitale camera en/of een GPS bij zich had.
Wat ook goed werkt is even wat geld trekken en het bonnetje bewaren. Of een parkeerkaartje voor 15 minuten trekken.
Alles kan zolang je de organisator er maar van overtuigt dat jij er bent geweest.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 06 jun 2019 08:41

ErnstH schreef: 05 jun 2019 22:10 Ik denk dat een klein rugzakje geen probleem is. Maar weet het niet zeker. Als veel mensen iets willen achterlaten wordt het misschien lastig.
Dan ga ik er van uit dat het niet mogelijk is.

@DDX: Kluisje op een station is inderdaad een optie, maar ik ga vrijdag al richting Zandvoort (waar ik overnacht). Ik kan natuurlijk vanaf de start iets van de route afwijken en mijn spullen dumpen op station Haarlem.

Over de (vrije) controles: Dat is ook een kwestie van voorbereiding. In Stroe zitten (minimaal) twee cafe-restaurants en een supermarkt aan de route. In Venray staat het Esso-station als controle, maar er is ook een La Place-restaurant (open tot 21:00) waar je vast ook mag stempelen? In Baarle-Hertog zitten een paar cafes aan het St. Annaplein die tot middernacht open lijken te zijn. Daarna zijn de opties minimaal tot 7:00 (als Bakkerij Vromans opengaat, een beetje van de route af). In Wilhelminadorp lijkt exact één horecagelegenheid te zijn (Over de Kook, open vanaf 11:00). In Hoek van Holland zit bij het strand een hele rits horeca, waarvan de eersten rond 9:00 open lijken te gaan.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 jun 2019 13:08

Dat hele stempeltjes controle gedoe is toch compleet achterhaald anno 2019?! Iedereen laad zijn rit op via Garmin/Strava of overeenkomstig. Iedereen heeft een GSM met camera bij zich. Foto maken in vooraf bepaalde plaatsen. In de foto data staat datum/tijd/gps positie vermeld. Als je de rit upload via Strava zie je op de kaart ook waar de foto’s zijn genomen. Achteraf door de organisatie in een oogwenk te controleren.

Dit soort uitdagingen doe je toch voor jezelf, wat heeft valsspelen door een kortere route te rijden dan voor een zin? Dan val je toch ook sowieso door de mand bij andere randonneurs als je de rit upload. Lijkt mij tenminste.

Iedereen veel succes.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 06 jun 2019 14:09

Maar ongeveer de helft van de deelnemers laadt het brevet op Strava.
GPS positie wordt bij veel camera's niet vermeldt.
Bij het controleren via Strava merk ik overigens wel dat serieuze afkortingen een grote zeldzaamheid zijn in Nederland.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 jun 2019 14:18

Nouja ik bedenk de regels verder ook niet. Maar het viel mij op. En anno 2019 vrij onnodig. Overigens zou je ook de deelnemer kunnen “verplichten” een foto te laten maken met zijn hoofd bij een plaatsnaam bord. Datum en tijd staat sowieso altijd vermeld in de foto.

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 06 jun 2019 14:29

RVV schreef: 06 jun 2019 14:18 Nouja ik bedenk de regels verder ook niet. Maar het viel mij op. En anno 2019 vrij onnodig. Overigens zou je ook de deelnemer kunnen “verplichten” een foto te laten maken met zijn hoofd bij een plaatsnaam bord. Datum en tijd staat sowieso altijd vermeld in de foto.
Dat is prima hoor, zo'n selfie bij een plaatsnaambord.
Andere deelnemers vinden het juist weer leuk om hun hele kaart vol met stempels te krijgen. Is allemaal niet zo belangrijk.
Belangrijkste is dat iedereen een leuke rit heeft.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 jun 2019 14:39

Ja dat laatste is wat telt natuurlijk en er zullen ook heel veel deelnemers zijn die natuurlijk maar weinig tot niks hebben met het hele Strava tijdperk. Soms denk je dat heel Nederland aan de “Strava” zit maar er zijn honderduizenden sportief/recreatieve fietsers in NL en als je naar bijvoorbeeld de maandelijkse Distance challenge voor Nederland kijkt dan doen daar hooguit 10000 man aan mee in het hoog seizoen.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 06 jun 2019 14:41

RVV schreef: 06 jun 2019 13:08 Dat hele stempeltjes controle gedoe is toch compleet achterhaald anno 2019?! Iedereen laad zijn rit op via Garmin/Strava of overeenkomstig. Iedereen heeft een GSM met camera bij zich. Foto maken in vooraf bepaalde plaatsen. In de foto data staat datum/tijd/gps positie vermeld. Als je de rit upload via Strava zie je op de kaart ook waar de foto’s zijn genomen. Achteraf door de organisatie in een oogwenk te controleren.

Dit soort uitdagingen doe je toch voor jezelf, wat heeft valsspelen door een kortere route te rijden dan voor een zin? Dan val je toch ook sowieso door de mand bij andere randonneurs als je de rit upload. Lijkt mij tenminste.

Iedereen veel succes.
Goh, ik vind het wel grappig zo. Een beetje folklore inderdaad.

In deze tijden lijkt het voor de hand liggend met gps en andere hulpmiddelen. Het toont maar aan hoe maf het vroeger moet geweest zijn. Niet enkel uitrijden maar ook gewoon de route zoeken

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 06 jun 2019 15:49

Die brevetkaarten zijn natuurlijk voor een groot deel folklore, maar dat is juist het leuke eraan. Het is nou eenmaal een tak van wielersport die relatief oud is en dus tradities kent. Het heeft wel wat om te beseffen dat ze honderd jaar geleden ook al met kaarten en stempels bezig waren.

RemcoNoske
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013 21:35
Locatie: Oud-Heverlee, Belgie

RemcoNoske 06 jun 2019 21:14

Ik ben erbij. Gaat een winderig dagje worden :o

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 jun 2019 09:56

Ik heb mij ingeschreven maar ik beslis morgenochtend of ik start.
Als ik nu de uursvoorspellingen zie op buienradar wordt het een natte dag, bijna ieder uur staat er iets richting de 2mm.
En dan ook nog eens windkracht 7 erbij.

Morgenochtend dus even naar buiten kijken of het meevalt en anders sla ik over.
Moet wel leuk blijven.

Morgen mogelijk stormachtig
Morgen wordt een dag met veel buien en wind. Boven land is er een krachtige wind en boven het IJsselmeer en aan de kust wordt het mogelijk stormachtig weer, met een windkracht van 7 tot 8. "Ik verwacht dat er veel activiteiten worden afgelast."
prima weer om paar uurtjes te fietsen en dan lekker onder de douche, maar niet om dan drijfnat nog even hele dag/nacht door te fietsen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 jun 2019 10:45

Groot gelijk. Vooral de zinsnede “Moet wel leuk blijven” dat is voor mij altijd de basis om te gaan fietsen of het nou 5 km is of 500 km.

Plaats reactie