Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 600 Overveen (Haarlem) – Mooi Nederland, 8-6-2019

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 09 jun 2019 00:31

320km en nog 285 te gaan.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 09 jun 2019 00:32

Succes!

Theo222
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 aug 2016 11:25

Theo222 09 jun 2019 09:38

Ik heb altijd wel wat moeite gehad met voldoende en juist voedsel en drank tot me te nemen. Dat gaat zelfs 35 jaar terug toen ik als twintiger hardlopend in estafettevorm het rondje IJsselmeer voor het goede doel meedeed. Midden in de nacht proberen of dan toch maar die witte bonen in tomatensaus zouden helpen, Het werd me door mijn teamgenoten niet in dank afgenomen.

Sinds een paar jaar rijd ik behalve de roeifiets ook een velomobiel en het lijkt hiermee nog lastiger dan voorheen. Dat werd duidelijk bij de 600 van Groningen waar ik de laatste uren niets meer naar binnen kon krijgen. Dus gistermorgen een herkansing, de fiets op de auto maar snel weer terug. Mijn niet al te zware Punto werd alle kanten opgeblazen, dit was niet handig.

De route passeert echter Almere zodat ik er ook een thuiswedstrijd van kon maken. Eerst nog een alternatief door Rotterdam in elkaar gezet omdat ik veel te vroeg bij de pont zou zijn, Vandaar door het groene hart terug naar huis. Met ruim 500 kilometer moet ik toch ook wel weten of het goed gaat komen, Dus om half tien vertrokken, en de wind is je vriend in een velomobiel, zo erg als bij de 300 van Boekelo kon het nooit worden. En inderdaad, ik vond het erg meevallen en heb eigenlijk wel van de wind genoten. Er lagen op de boomrijke routedelen wel veel takken op de weg, dat was soms best wel uitkijken. Ook regen heb ik nagenoeg niet gehad en met een prima temperatuur was het goed toeven. In de middag werd het nagenoeg strak blauw in Brabant, wie doet me wat?

Het eetregime nog strakker en gevarieerder en dat ging wel beter maar nog niet naar het zin. Tot opeens in Zierikzee, iets na middernacht, toen ik een blikje alcoholvrij bier opentrok en de geur mij spontaan deed overgeven. En dat viermaal, gelukkig niet in de fiets. De maag brandde en het middenrif wilde zich een weg door mijn slokdarm omhoog banen, In één klap was alle energie weg uit mijn lijf, het lichaam vond het welletjes. Ik heb er vier uur over gedaan om in Rotterdam te komen, ongeveer 23 km/h in een velomobiel en voor de wind, gelukkig ben ik niet ingehaald-)

De eertse trein ging al om 5 uur dus ik hoefde niet al te lang te wachten. Ik dacht even te kunnen slapen maar de trein zat stampvol met Delfste studenten die net de kroeg uitrolden en die allemaal aan, op en in mijn fiets wilde zitten. Inmiddels thuis en besloten PBP niet te gaan rijden, ik heb er even mijn buik vol van. Ik heb wel vooringeschreven dus als er iemand hiervan gebruik wil maken (weet niet of dat kan?) dan hoor ik wel.

Ben overigens altijd nieursgierig naar anderen verhalen, dus kom maar op.

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 09 jun 2019 11:23

De eerste twee finishten knap nog net binnen de 26 uur.
Afbeelding

Tot nu toe 4 DNF.
Het achterveld zit dicht tegen de tijdslimiet. Wordt nog spannend.

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 09 jun 2019 16:50

Respect voor het überhaupt opstappen met die omstandigheden van gisterochtend. Hopelijk komen ze allemaal op tijd binnen.
🚴🏻Strava

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 jun 2019 19:25

Respect hoor Blurg die gewoon als eerste binnenkomt :like:

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 09 jun 2019 19:31

DDX schreef: 09 jun 2019 19:25 Respect hoor Blurg die gewoon als eerste binnenkomt :like:
+1
#9!
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 09 jun 2019 19:35

DDX schreef: 09 jun 2019 19:25 Respect hoor Blurg die gewoon als eerste binnenkomt :like:
Zonder de prestaties van de overige deelnemers tekort te doen: erg knap om dit met zo weinig fietservaring te doen. Ik zou het niet kunnen.

waterkip
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 sep 2014 16:23
Locatie: 't harde

waterkip 10 jun 2019 10:27

Zo.

www.strava.com/activities/2438362799

Keiharde tegenwind vanaf Zierikzee, Brouwersdam was nauwelijks te doen . :o

Bij de pont van Maassluis kwam een andere deelnemer erbij, die liet weten in ieder geval de route uit te rijden.
Dat heb ik ook bijna gedaan :oops: maar tussen Katwijk en Noordwijk was ik er klaar mee.
Als ik de route uitgereden had ( nog 30km) dan was het vermoedelijk 2 uur s'nachts geworden.
Dus ik heb me afgemeld en in de duinen geslapen.

( 1 van de passerende fietsers vond het lollig om de politie te bellen, komen ze met een schijnwerper op het dak me wakker maken om 3 uur, daarna maar verder gereden en om 4.15 weer bij de auto. :winkthumb: )

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 jun 2019 11:01

Er zou iemand bezorgd om je welzijn kunnen zijn geweest.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 10 jun 2019 14:11

Die wind op zondag was wel een dingetje. Ik merkte aan het eind van de ochtend (op het moment dat ik naar het noorden begon te fietsen) dat de wind in Zeeland zo goed als niks was. Vanaf Den Haag was het gewoon weer tegenwind... Niet heel sterk, maar het werkt wel demotiverend. Ik had een ruime marge en ben rustig doorgepeddeld. Uiteindelijk om 18:40 gefinisht en een leuk rondje door Nederland gemaakt.

En Blurg blijkt een natuurtalent te zijn. Rutger (de andere persoon op de foto) kan stevig doorfietsen!

Gebruikersavatar
tonnie
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:11
Locatie: Oosterhout (NB)
Contact

Gebruikersavatar tonnie 11 jun 2019 15:31

Na 34 uur en 45 minuten was ik binnen. In totaal 620 km gefietst. Ik vond het weer niet zo slecht als sommige hier "voorspelde". De wind was wel sterk, maar zeker geen windkracht 8. Prima te fietsen. Wel even opletten voor alle takken op de fietspaden. Ik heb een buitje of 6 á 7 gehad van elk een minuut of 5. Net te kort om de regenkleding aan te doen. Maar daarna kwam al snel zon erdoor.
Zondag ochtend van 04:00u tot 06:30u even een tukkie gedaan in het gras. Daarvoor had ik een dunne slaapzak met folie nooddeken bij me. Daar knapt een mens van op. Rond elf uur in het kort gefietst. Prachtig mooi weer, met die zon.

Door deze BRM ben ik gekwalificeerd voor PBP-2019. Want de homologaties staan ook al online. Snel gedaan door de organisatie !

Mooie tocht, met af en toe stukken waar ik ooit eerder had gereden. Dank aan de organisatie. :winkthumb:

Plaats reactie