Alles over vakanties op én met de fiets

Wat zijn de vakantieplannen voor zomer '19?

SSSander
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 jul 2015 10:04

SSSander 01 aug 2019 12:01

Ik ben de vorige keer goed geholpen (Guillestre), dus bij deze nog eens een oproep tot suggesties:

Voor het Alpenbrevet zal ik enkele dagen in Airolo verblijven en buiten de cols van het Alpenbrevet ook de Gotthard beklimmen. Nadien zou ik graag nog 5 dagen op een andere plaats in de wijde omgeving willen verblijven. Zwitserland is vrij duur en dus dacht ik automatisch aan Italië. Echt hoge cols zijn geen must, maar een mooie omgeving met een meer om in af te koelen is wel fijn.

Zo kwam ik ooit per toeval in Levico Therme terecht. Weet iemand nog zo'n prachtig onbekend plekje in de buurt?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 01 aug 2019 12:13

Rond t Como-meer.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 01 aug 2019 13:16

Ik was al eens in deze B&B in de buurt van het Garda meer:
https://www.agritursantalucia.com/

Ligt in Dro. Mooie fietsomgeving.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 07 aug 2019 11:00

Net een weekje Lanzarote geboekt voor eind augustus. Normaal gesproken is fietsen dan niet aan de orde tijdens de familievakantie maar dit keer ga ik toch minimaal één keer een fiets huren en misschien wel twee keer. In Puerto del Carmen zit spreekwoordelijk op elke hoek een fietsverhuur dus dat moet goedkomen. Vooraf even een paar routes op de Rox zetten. Heb er al zin in!

Nog tips? Ik zoek dus een route voor een dagdeel. Op GPSies zag ik al iets voorbij flitsen van rond de 80km met 800-1000hm. Iets wat je binnen 4 uur kunt fietsen zeg maar. Het is echter moeilijk in te schatten of dat leuke aantrekkelijke routes zijn. Dus als er zaken zijn die ik zeker moet zien dan hoor ik dat graag.

Dank alvast!
Ride bikes, not tanks!

Ameland9164
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2017 12:51

Ameland9164 10 aug 2019 21:56

ypuh schreef: 24 jun 2019 18:43 Volgende maand in 3 weken van Oslo naar de Noordkaap fietsen. Tentje achterop en gaan, zin in!
Ben erg benieuwd hoe het gegaan is of ben je nog onderweg?

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 11 aug 2019 16:51

SSSander, aan de noordkant van het Comomeer zijn legio campings (ca. 2 uur vanaf Airolo naar Domaso). Richting Chiavenna en Sondrio goede fietspaden. Klimmen naar Maloja, Splügen of de Passo San Marco boven Morbegno. Een uurtje langer rijden maar wel zeer de moeite waard: Iseo. Stuk of 4 campings waarvan Camping Iseo onze favoriet is, erg schoon en goed onderhouden, niet te groot, prettige eigenaren (inmiddels de goed NL sprekende dochter van de vorige eigenaar, die een paar jaar geleden is overleden). Een rondje om het meer is 60 km en nagenoeg vlak, een ideale herstelrit na het Alpenbrevet. Ook legio klimmetjes te vinden als je nog niet verzadigd bent (Polaveno, San Zeno, San Fermo, Montecampione) of juist vrijwel vlak aan de zuidkant van het meer (Franciacorta-Brescia). Gebied duidelijk minder massa-toeristisch dan rond het Gardameer.
Laatst gewijzigd door joopi op 11 aug 2019 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 11 aug 2019 17:04

Ameland9164 schreef: 10 aug 2019 21:56
ypuh schreef: 24 jun 2019 18:43 Volgende maand in 3 weken van Oslo naar de Noordkaap fietsen. Tentje achterop en gaan, zin in!
Ben erg benieuwd hoe het gegaan is of ben je nog onderweg?
Ben inmiddels weer terug en heb een top vakantie gehad! Uiteindelijk +/- 2.700km gefietst in 21 dagen, waaronder via de Lofoten en Lyngseidet. Op de Noordkaap zelf niets anders gezien dan mist, maar dat deed weinig af aan het plezier (zaten nog een paar leuke klimmetjes op het einde).

Noorwegen is een prachtig land op de fiets met veel afwisseling en een paar leuke stadjes. Elke 2-3 dagen veranderde het landschap van bossen, naar bergen, fjorden, eilanden tot in het noorden waar helemaal niets was.

Meer foto's en de route staan op mijn Strava. Ben nog te lui geweest om stats te verzamelen en de uiteindelijke route aan elkaar te plakken :lol:.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 aug 2019 22:27

Ik geloof dat ik je Strava eens moet gaan bekijken, mooie platen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2019 22:57

Wauw!
Met stip de meest positieve bijdrage dit weekend op het hele forum ;-)
Less is bore

hubertroth
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 apr 2019 11:19

hubertroth 13 aug 2019 16:39

ypuh schreef: 11 aug 2019 17:04 Ben inmiddels weer terug en heb een top vakantie gehad! Uiteindelijk +/- 2.700km gefietst in 21 dagen, waaronder via de Lofoten en Lyngseidet. Op de Noordkaap zelf niets anders gezien dan mist, maar dat deed weinig af aan het plezier (zaten nog een paar leuke klimmetjes op het einde).
Wauw! Kan niet anders zeggen, wat een trip en wat een geweldige foto's!
Felt AR4

hubertroth
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 apr 2019 11:19

hubertroth 13 aug 2019 16:52

Ben inmiddels ook weer terug. We zijn op Ile de Re geweest. Schitterend eiland met enorm veel fietspaden, onder andere tussen de wijnranken, zoutpannen en oesterbanken door. "Nadeel" is dat er dus ook enorm veel fietsen worden verhuurd aan mensen die niet gewend zijn te fietsen. Dat in combinatie met fietspaden toch toch niet zo mooi als hier in NL zijn aangelegd is het best een opgave om een lekker stukje te trappen. Dat was dus een kwestie van vroeg uit de veren gaan zodat het nog niet zo druk was. Ook een keer de brug over geweest om een rondje om La Rochelle heen te doen. Daar aanzienlijk rustiger en meer ruimte om lekker door te trappen.
ilederefietsen01.jpg
ilederefietsen02.jpg
ilederefietsen03.jpg
ilederefietsen04.jpg
Felt AR4

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 13 aug 2019 17:55

Wij verbleven in Corvara vorige week, en ondanks de voorspellingen hebben we toch prachtig weer gehad. Het werd een vakantie met een combinatie van hiken en biken, en we hebben kunnen genieten van redelijk wat hoogtemeters. Sella Ronda, Giau, Falzarego, Valparolo, Tre Cime di Lavaredo, Tre Croci, Fedaia en nog wat mindere goden... overal boven geraakt, met soms wel even pijn in de beentjes. Een paar foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door raven14 op 14 aug 2019 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Plaats reactie