Alles over vakanties op én met de fiets

Wat zijn de vakantieplannen voor zomer '19?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 aug 2019 18:31

Ook hier tot dusver prima weer. Stop 1 was Vogezen. Daar onder meer de Planche DBF kunnen afvinken, samen met de Ballon d’Alsace en de Servance.

Daags erna naar Barcelonette gereden. Stukje slingeren, maar zeker de moeite waard. Prachtig weer gehad, zelfs op de gevreesde onweerdag. Aldaar het nodige afgevinkt w.o. de Bonette, Champs, Allos, Cayolle, Praloup. 3 cols uiteraard ook.

Plan was daarna Briancon maar de campings aldaar bleek een Frans feestje. Niet leuk met twee kids van 5 en 7. Dus doorgereden naar Allemont, bij Bourg. Gisteren regen (zoals overal), verder top weer. Tot nu toe de Sabot en La Bérarde afgevinkt, more to follow... nu weer aan de Kronenburg...

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 aug 2019 18:39

raven14 Prachtige foto's :like:
Bikers are not alone

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 aug 2019 19:15

Vette platen Raven! Mooi gebied!

lochtejans
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 nov 2014 12:59

lochtejans 16 aug 2019 14:44

Op 26 augustus komen we aan op een camping in Vedéne (nabij Avignon) waar we 5 nachten verblijven. De Ventoux vanuit Bedoin staat dan uiteraard op de planning. Nog even kijken of ik een rondje vanaf de camping maak of met de auto richting Bedoin ga. Dit om vrouwlief en dochter tegemoet te komen i.v.m. de tijd. Verder lijkt me een rondje door de Gorges de la Nesque ook erg mooi. Op de website van de Kale Berg staat hiervan een verslag, even kijken of ik een mooie route kan maken vanuit Vedéne. Iemand tips vanuit welke kant ik deze Gorges het beste kan fietsen?

Vervolgens vertrekken we voor 7 nachten naar de Ardéche in de buurt van Sampzon/Vallon-Pont-d'Arc. Ook hier kan ik weer een Gorges gaan fietsen. Voor het langere klimwerk moet ik volgens mij noordelijker zijn. Iemand nog tips voor mooie beklimmingen die vanuit Sampzon te fietsen zijn (max rondje van 100 km).

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 aug 2019 15:00

Of je moet naar het noorden, of je gaat naar het westen en rijd je bij Les Vans de D113 omhoog. Heen en terug in 100km zal waarschijnlijk niet lukken. Ten zuiden van Les Vans kan je ook aardig klimmen. Rond de Gorges is het ook mooi, maar meer glooiend werk.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 16 aug 2019 15:11

@Lochtejans, de Gorges de la Nesque vanaf Villes sur Auzon, dus van west naar oost, vind ik mooier, dat is de hele tijd (licht) stijgend, kun je van de omgeving genieten. Terugweg kan bovenlangs via de D1 of, veel rustiger, via de D5. Vanaf die D5 kun je eventueel ook nog de Col de Murs meepakken terug richting Vedene.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 aug 2019 15:26

We zijn inmiddels ook een weekje terug. Was wel wennen, 4 weken niet te fietsen. Ik was dan ook wel een beetje jaloers op degenen die aan het trainen waren bij Whistler voor de Ironman en de vele gravelbikes die uit de bak van pick-up's hingen.
Heel veel gewandeld, ge-SUP-t en het hardlopen weer opgepakt, maar ik heb het fietsen wel erg gemist.

Een paar fotootjes (volledig NIET wielergerelateerd):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 aug 2019 16:10

Whistler, dat is toch in de buurt van Banff? Die regio staat al een tijdje heel hoog op mijn bucketlist en je foto's bevestigen weer waarom. Prachtig!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 aug 2019 15:19

En zelf ook gisterenavond terug gekomen van 2,5 week familievakantie naar Frankrijk.

Eerste verblijf (op de woensdag) was eigenlijk alleen maar een korte stop om de reis wat in tweeën te breken. Bussang in de Vogezen was de plaats van handeling. Ik had precies één kans om een rit te maken, dus dat heb ik dan maar gedaan. Gelukkig werkte het weer mee. Ballon d'Alsace - Planche de BF - Ballon de Servance. Prachtige rit. De Planche stond heel hoog op mijn bucketlist en uiteraard heb ik 'm helemaal tot de Tour-finish van dit jaar opgereden. Wat een geitenpad :shock:

Afbeelding

Vrijdag reisdag naar Barcelonette. Zaterdag Praloup gedaan om in te komen. Later in de week nogmaals gedaan, maar dan in wedstrijdverband met een heel clubje van de camping. Best leuk en het ging best goed: 3e plek.

Verder die week nog de Bonette gedaan, de Col d'Allos en uiteraard ook nog de fameuze 3 Cols route (Cayolle - Champs - Allos). Deze heb ik dan tegen alle adviezen in met met de klok mee gereden, omdat de Col d'Allos al eens had gedaan vanaf Barcelonette.

Afbeelding

Op zaterdag volgde dan de verplaatsing. Onze eerste plan was Briançon, maar de twee campings aldaar bleek een Frans feestje te zijn. Niet leuk voor onze twee kinderen van 5 en 7. Daarom maar doorgereden naar Bourg d'Oisans. Daar een aantal ritten kunnen maken waarbij het uitgangspunt steeds was: zoveel mogelijk nieuwe dingen doen. Dit was namelijk al mijn 5e keer Bourg (eerste keer met gezin overigens).

Mijn eerste rit was de Col du Sabot. Die had ik in 2011 al eens proberen te beklimmen, maar ik moest toen in Vaujany al omdraaien. Ik had die dag de Madeleine al in de benen en het was 35 gr, en achteraf was het een wijs besluit. Ik had dus iets goed te maken. Pittige uitdaging wel, met een hobbelige afdaling.

Rit twee was nog iets avontuurlijker. Villard Notre Dame had ik al eens gedaan, maar niet met de deels onverharde doorsteek van 2,6 km naar de Col d'Ornon. Super leuk om te doen.

Dag daarna op het gemakje La Bérarde eens betwitst. Op een drietal kilometers na goed te doen die klim.

Daarna volgde een route van forumlid Buzz. Deze voerde van de balkonroutes via Auris en de Sarenne, om vervolgens helemaal naar het hoogste punt van de Alpe d'Huez te gaan (Col du Poutran). Dat heen-en-weertje kende ik nog niet. Omlaag via een stukje van de Alpe en de Pas de la Confession, terug naar mijn standplaats in Rochetaillée.

Tot slot nog op mijn laatste dag, zaterdag, nog de Croix de Fer eens betwist. De Glandon kende ik natuurlijk al van mijn 3e eerdere Marmotte-deelnames, maar de laatste 2,5 km naar de Croix de Fer waren nieuw. Zo ook de behoorlijk snelle afdaling. Wederom prachtig weer en ik voel me goed. Zo goed zelfs dat ik het niet kan laten op de terugweg de klim naar het sfeerloze ski-oord Oz Station (7,5 km) nog even mee te pakken.

Al bij al geweldig genoten en op één dag na iedere dag prachtig weer gehad!
Bijlagen
823BBCC0-8229-496C-A2F8-4A629CB5BAF7.jpeg
1C53ADCB-194A-48E1-A3F2-8CD6D36921F8.jpeg
B67969AD-7A3A-4EAE-A2D8-9167F38632D4.jpeg
E6B28C46-3205-4AF2-9B1C-F924B675C6D3.jpeg

the_ur
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 aug 2013 23:23

the_ur 20 aug 2019 07:47

Vond de Ornon een super klim. Jammer dat het dood loopt maar wat een rust.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 aug 2019 08:18

Euh, ik denk dat je naar de klote was ofzo. Want de Ornon loopt echt niet dood. :lol:
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 aug 2019 08:45

Staat Ornon, niet Col d'Ornon...

Plaats reactie