Alles over vakanties op én met de fiets

Wat zijn de vakantieplannen voor zomer '19?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2848
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 mei 2019 12:52

Tweede jaar op rij Oostenrijk, Brixen im Thale. Gezinsvakantie, wandelen, zwemmen. Maar uiteraard gaat de fiets ook mee. Je kunt niet zoveel kanten op als je in de dal zit daar, maar ach. Altijd leuk om ingehaald te worden door locals op elektrische mountainbikes...

Gebruikersavatar
LoneWolf
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 nov 2015 13:22

Gebruikersavatar LoneWolf 14 mei 2019 13:19

Jans schreef: 14 mei 2019 12:24 @LoneWolf, waarschijnlijk ten overvloede, maar ik hoop dat je vrouw ook oog heeft voor andere fietsers. Niet om foto's te maken, maar wel omdat de meerijdende auto's regelmatig erg gevaarlijke capriolen uithalen.
Zeker. Daarom rijd zij ook telkens vooruit en sukkelt zij niet achter mij aan. Dat is voor ons beiden prettiger en zo zijn wij anderen minder tot last.

Jans schreef: 14 mei 2019 12:24 En het overwegen waard om van Le Barroux niet direct naar Suzette te rijden, maar via Le Roque Alric. Misschien was dat de bedoeling al. ;)
Bedankt voor de tip. :like:
Heb het ff gecheckt en ik ga via de D90A over/langs Le Roque Alric.

Jans schreef: 14 mei 2019 12:24 En er ligt nog meer moois te fietsen dan de Ventoux, maar dat is misschien voor een volgende keer?
Ik wil (natuurlijk) eerst de grote namen afvinken en wie weet komen we hier nog eens terug.
Keep On Harking !

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 mei 2019 13:23

@LoneWolf, maar het is heel veel rustiger verder naar het oosten. Maar ik begrijp je keuze wel hoor.

En wat doen wij deze zomervakantie? Gewoon thuis (omgevinf Ventoux) blijven, met misschien nog een paar dagen Girona of omstreken.

Gebruikersavatar
LoneWolf
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 nov 2015 13:22

Gebruikersavatar LoneWolf 14 mei 2019 14:10

Jans schreef: 14 mei 2019 13:23 @LoneWolf, maar het is heel veel rustiger verder naar het oosten. Maar ik begrijp je keuze wel hoor.
Wij gaan al jaren de laatste 2 weken van juni op vakantie. Dan is het nog lekker rustig (en veel goedkoper). Mijn ritten plan ik ook het liefst op de eerste goed-weer-dag na het weekend omdat het dan veel rustiger is op deze cols.
Op maandag 17 juni gaat echter de Mont-Ventoux dénivelé challenge over de Ventoux dus ik denk dat die dag ook afvalt.
Keep On Harking !

freakyy
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2016 15:46

freakyy 14 mei 2019 14:28

Aankomende zondag voor 2,5 week naar omgeving Girona (Olot, Girona en Roses). Fiets mee, al een aantal routes uitgezocht en ook zeker veel zin in.

Ik vind het toch altijd wel een beetje spannend om alleen op pad te gaan in een onbekend land (nog niet heel veel buitenlandervaring), zeker als je afgelopen weekend over een lullig hobbeltje in de weg op je plaat bent gegaan.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 14 mei 2019 15:29

Ik zou eigenlijk wel de Cinglé de Ventoux willen fietsen, maar ik weet niet hoe ik daar kom.
Er is zelfs een topic voor geopend :shock: :D
Bikers are not alone

cemaster
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jul 2007 00:53

cemaster 14 mei 2019 19:40

Wij zijn net 2 weken terug vanuit Malaucene, dus moet nu weer even wachten. Eind juli gaan we voor een dag of 10 naar Saas-Grund. Wordt weer een gezinsvakantie maar uiteraard gaat de fiets wel mee. Sowieso op de fiets naar Zermatt en Mattmark reservoir. Voor de rest zie ik wel waar we heen gaan.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 mei 2019 20:36

LoneWolf schreef: 14 mei 2019 14:10
Jans schreef: 14 mei 2019 13:23 @LoneWolf, maar het is heel veel rustiger verder naar het oosten. Maar ik begrijp je keuze wel hoor.
Wij gaan al jaren de laatste 2 weken van juni op vakantie. Dan is het nog lekker rustig (en veel goedkoper). Mijn ritten plan ik ook het liefst op de eerste goed-weer-dag na het weekend omdat het dan veel rustiger is op deze cols.
Op maandag 17 juni gaat echter de Mont-Ventoux dénivelé challenge over de Ventoux dus ik denk dat die dag ook afvalt.
Ik zou even op www.dekaleberg.nl kijken. Er is in die periode wel wat vaker iets te doen op de Ventoux. Zeker zaken om rekening mee te houden. 15 juni Join4Energy (geen idee hoeveel "last" je daar van zou hebben), de 16e een toch wel grote cyclo
https://www.gfmontventoux.com en de 22e De Canibale. Dat is een heel groot evenement, en ook de dagen ervoor zijn er al velen in de omgeving aanwezig. Heel gezellig, maar wel druk.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 mei 2019 21:23

10 dagen Kos met de Bazin.
2 dagen Winterberg.
1 Dag Buzz route Limburg.
12x naar Toscane om 10 uur te fietsen in 10 dagen.
Rest beetje rond het Ernemse.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Janar
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 mei 2017 10:18

Janar 15 mei 2019 10:25

Nu een week op Mallorca; standplaats is Palma.

Eind Juni het plan om een week naar Frankrijk te gaan; oorspronkelijk voor een Cingle du Ventoux. Maar het is nu wel duidelijk dat ik nog niet goed genoeg ervoor ben. Dus eventueel komen we niet verder dan Vogezen oid.

Later nog naar Bulgarije voor 3 weken. Daar heb ik een oude 26” mountainbike tot mijn beschikking. Maar met temperaturen van vaak 35 graden wordt het fietsen misschien wel weer een uitzondering.
Wie de langzame rit niet eert, is de snelle niet weerd.

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 mei 2019 10:34

Het zal wel klinken als vloeken in de kerk, maar ik denk dat ik dit jaar in juni mijn fiets gewoon thuis laat: zoals ieder jaar trek ik richting Wallis + Val d'Aosta (waarvan we jaarlijks wat andere hoekjes verkennen), maar ik vind het hele heen-en-weer gezeul met een fiets hoe langer hoe minder de moeite waard, voor uiteindelijk maar enkele ritjes (aangezien mijn vrouwke niet fietst), en - hoezeer ik ook van fietsen houd - andere bergsporten vind ik gewoon (nog) veel fascinerender.
Maar misschien zal ik mijn fiets wel zodanig missen dat ik plots weer onweerstaanbare zin krijg om cols te bestormen, zodat hij de eerstvolgende keer weer gewoon mee móet: wie weet... :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2019 10:49

Over enkele weken 2 weken naar Anduze, grens tussen Provence en Cevennen. Iemand nog goede tips? Racefiets gaat mee, maar het is wel een echte gezinsvakantie.
In september waarschijnlijk nog 2 weken richting Frejus.
Zag hier al enkele linkjes van routes, maar die kan ik niet openen helaas. Sowiso leuk fietsgebied en mooi septemberweer.
Less is bore

Plaats reactie