Alles over vakanties op én met de fiets

Wat zijn de vakantieplannen voor zomer '19?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 mei 2019 14:47

daniel1975 schreef: 15 mei 2019 10:49 Over enkele weken 2 weken naar Anduze, grens tussen Provence en Cevennen. Iemand nog goede tips? Racefiets gaat mee, maar het is wel een echte gezinsvakantie.
In september waarschijnlijk nog 2 weken richting Frejus.
Zag hier al enkele linkjes van routes, maar die kan ik niet openen helaas. Sowiso leuk fietsgebied en mooi septemberweer.
Mooi gebied, ben daar nog niet geweest, maar staat zeker op ons lijstje. Mooie van Anduze lijkt mij dat je links zo de heuvels/bergen in gaat en rechts kan je richting Lezan relatief een vlakke rit doen. Vinden mijn vrouw en ik toch wel fijn af en toe ook lekker samen een vlakkere rit te maken, aangezien ons klim en daaltempo nogal uit elkaar ligt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2019 15:08

Bij ons ook; zij klimt sneller, ik daal beter :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 15 mei 2019 15:26

havana schreef: 14 mei 2019 11:11 Met de Donkervoort neem ik aan? Die heeft geen enkele moeite met die weg...
Kan de fiets niet mee en ben bang dat ik de hond verlies..............
YFood !!!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 mei 2019 15:58

daniel1975 schreef: 15 mei 2019 10:49 Over enkele weken 2 weken naar Anduze, grens tussen Provence en Cevennen. Iemand nog goede tips? Racefiets gaat mee, maar het is wel een echte gezinsvakantie.
In september waarschijnlijk nog 2 weken richting Frejus.
Zag hier al enkele linkjes van routes, maar die kan ik niet openen helaas. Sowiso leuk fietsgebied en mooi septemberweer.
Anduze ben ik een paar jaar geleden geweest. Mooi gebied kan ik me herinneren. Ik heb toen een kaart gekocht en wat colletjes in de omgeving gezocht en opgefietst. Klimmen zijn goed te doen, niet te lang, maar ook niet echt kort. Voor een gezinsvakantie waarbij je naar een ritje aansluit bij de rest van de famlie, maak je in 2 uur een leuk rondje. Ik zou er zo nog een keer terug gaan. BTW: net aan de andere kant van de cevennen is het weer over het algemeen net effe minder, dus in Anduze zit je prima!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 15 mei 2019 16:06

Eerste week van Juni gaan we naar de alpen voor de Alpe d'HuZes.
Mijn dochter, haar man en ik doen mee, mijn vrouw en jongste dochter en de kleindochter zijn supporters.
Ik probeer daar omheen nog minstens één leuke klim te doen.
Vorig jaar was dat de Croix de Fer.

Vanaf half juli eerst naar Barcelona. Daar blijven we dan een kleine week.
Vervolgens naar de Pyreneeën (Argeles Gazost) waar we de Tour (ongepland) langs zien komen.
Samen met de daar woonachtige vriend plannen om de grote klimmen te doen: Hautecam, Luz Ardiden en natuurlijk de Tourmalet.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 15 mei 2019 16:08

rikkert schreef: 15 mei 2019 15:58
daniel1975 schreef: 15 mei 2019 10:49 Over enkele weken 2 weken naar Anduze, grens tussen Provence en Cevennen. Iemand nog goede tips? Racefiets gaat mee, maar het is wel een echte gezinsvakantie.
In september waarschijnlijk nog 2 weken richting Frejus.
Zag hier al enkele linkjes van routes, maar die kan ik niet openen helaas. Sowiso leuk fietsgebied en mooi septemberweer.
Anduze ben ik een paar jaar geleden geweest. Mooi gebied kan ik me herinneren. Ik heb toen een kaart gekocht en wat colletjes in de omgeving gezocht en opgefietst. Klimmen zijn goed te doen, niet te lang, maar ook niet echt kort. Voor een gezinsvakantie waarbij je naar een ritje aansluit bij de rest van de famlie, maak je in 2 uur een leuk rondje. Ik zou er zo nog een keer terug gaan. BTW: net aan de andere kant van de cevennen is het weer over het algemeen net effe minder, dus in Anduze zit je prima!
Het weer in Anduze schijnt subtropisch te zijn, denk aan het beroemde(?) Bamboebos.
Ik ben ik zo'n 4 keer geweest de afgelopen 40 jaar. Altijd prima temperatuur, maar ook eens een hele week regen gehad :twisted: .
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2019 16:12

Ik heb het wel uitgezocht op het weer ja. 1 week regen kan altijd, domme pech.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 mei 2019 16:14

synapse schreef: 15 mei 2019 16:08
rikkert schreef: 15 mei 2019 15:58
daniel1975 schreef: 15 mei 2019 10:49 Over enkele weken 2 weken naar Anduze, grens tussen Provence en Cevennen. Iemand nog goede tips? Racefiets gaat mee, maar het is wel een echte gezinsvakantie.
In september waarschijnlijk nog 2 weken richting Frejus.
Zag hier al enkele linkjes van routes, maar die kan ik niet openen helaas. Sowiso leuk fietsgebied en mooi septemberweer.
Anduze ben ik een paar jaar geleden geweest. Mooi gebied kan ik me herinneren. Ik heb toen een kaart gekocht en wat colletjes in de omgeving gezocht en opgefietst. Klimmen zijn goed te doen, niet te lang, maar ook niet echt kort. Voor een gezinsvakantie waarbij je naar een ritje aansluit bij de rest van de famlie, maak je in 2 uur een leuk rondje. Ik zou er zo nog een keer terug gaan. BTW: net aan de andere kant van de cevennen is het weer over het algemeen net effe minder, dus in Anduze zit je prima!
Het weer in Anduze schijnt subtropisch te zijn, denk aan het beroemde(?) Bamboebos.
Ik ben ik zo'n 4 keer geweest de afgelopen 40 jaar. Altijd prima temperatuur, maar ook eens een hele week regen gehad :twisted: .
Dat subtropisch valt ook wel mee hoor. Bamboe groeit ook in Nederland. Het regent er in ieder geval vaker dan aan de oostkant van de Rhone. Maar in de zomer valt het meestal wel mee.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2019 16:18

Zit hoofdzakelijk in de neerslagschaduw van de Cevennen. Heeft redelijk ‘veilig’ microklimaat.
Less is bore

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 15 mei 2019 16:21

Paar dagen naar de Vercors eind juli met een uitstapje naar l'Alpe d'Huez. In september een weekend Eifel om mee te doen aan de Vulkan Bike marathon in Daun.
Afbeelding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 15 mei 2019 16:26

synapse schreef: 15 mei 2019 16:06
Vanaf half juli eerst naar Barcelona. Daar blijven we dan een kleine week.
Vervolgens naar de Pyreneeën (Argeles Gazost) waar we de Tour (ongepland) langs zien komen.
Samen met de daar woonachtige vriend plannen om de grote klimmen te doen: Hautecam, Luz Ardiden en natuurlijk de Tourmalet.
De mooiste klim aldaar is in mijn beleving de klim naar Lac de Cap-de-Long. De klim op zichzelf is fantastisch, 13km aan 8% doorheen een natuurdomein met oa lacets in de Montvernier stijl, en boven een beloning met dit zicht:

Afbeelding
Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 15 mei 2019 19:02

daniel1975 schreef: 15 mei 2019 10:49 Over enkele weken 2 weken naar Anduze, grens tussen Provence en Cevennen. Iemand nog goede tips? Racefiets gaat mee, maar het is wel een echte gezinsvakantie.
In september waarschijnlijk nog 2 weken richting Frejus.
Zag hier al enkele linkjes van routes, maar die kan ik niet openen helaas. Sowiso leuk fietsgebied en mooi septemberweer.
Kijk op de Strava van Marco van Bon. Rondje van De Renner is heel fraai. Col d'Uglas natuurlijk.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie