Alles over vakanties op én met de fiets

Wat zijn de vakantieplannen voor zomer '19?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 jun 2019 14:13

Prachtig gebied, ben ik vorig gedaan. Met de illegale beklimming van de Puy de Dôme als hoogtepunt van mijn vorige seizoen.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 jun 2019 21:31

slugbait schreef: 25 jun 2019 22:19 Dat ziet eruit als een mooie route zonder al te veel veerboten/tunnels. Je denkt dat je in Honningsvag een fietsdoos kunt fixen? Mijn idee was altiijd om het de Hurtigruten af te zakken naar het zuiden.
Problemen voor later, daar heb ik straks 3 weken om overna te denken ;). Had zelf bedacht dat ze met zo'n kleine vlucht (volgens mij max 100 personen) hopelijk niet zo moeilijk doen.

Ameland9164 schreef: 26 jun 2019 12:18 Even naar je route gekeken, zou bij Minnesund links van het meer blijven, is qua verkeer een stuk rustiger (Is deel van Styrkeproven die ik afgelopen week gefietst heb.) Na Trollstigen zou ik doorrijden naar Kristiansund. (oa atlantische kustweg, erg mooi) De veerboten zijn niet duur, varen met grote regelmaat en zijn juist een mooie afwisseling/pauze. En verder zou ik absoluut 100% de boot van Bodo naar Lofoten nemen. Fietsen over de Lofoten wordt het absolute hoogtepunt van je tour dat kan ik je verzekeren!!!
Thanks voor de tips! Zit nu op ongeveer 2.500km in 20 fietsdagen, dus wil niet al teveel meer kilometers of tijd verliezen aan de ferry's. Het stuk van Lofoten lijkt me in ieder geval mooier dan door het binnenland.

https://www.komoot.com/tour/75163091?ref=wtd

Met de trip naar Lofoten hoef je maar 1 ferry te pakken en komt een andere te vervallen. Naar Kristiansund lijkt me wel iets lastiger aangezien daar geen doorgaande fietsroutes zijn?
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 26 jun 2019 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 26 jun 2019 21:46

havana schreef: 26 jun 2019 14:13 Prachtig gebied, ben ik vorig gedaan. Met de illegale beklimming van de Puy de Dôme als hoogtepunt van mijn vorige seizoen.
Inderdaad, kom er elk jaar doorheen vanuit de Montagne Noire op weg naar huis en ben ook al twee keer in de regio wezen fietsen. Nog nooit de Puy de Dôme kunnen beklimmen (ben te braaf om dat illegaal te doen), maar zal zeker kijken of het dit jaar lukt. En anders genoeg andere Puytjes die je op en af kan gaan :D .
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 jun 2019 22:23

Gewoon ‘s ochtends heel vroeg gaan en dan gebeurt er niks. Meen dat ik rond 5:30 aan de voet stond vorig jaar. Heb er destijds nog een verslagje over geschreven op Cyclokalender.

https://www.cyclokalender.nl/A/prog/ind ... editid=578

Ameland9164
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2017 12:51

Ameland9164 27 jun 2019 15:29

ypuh schreef: 26 jun 2019 21:31
slugbait schreef: 25 jun 2019 22:19
Thanks voor de tips! Zit nu op ongeveer 2.500km in 20 fietsdagen, dus wil niet al teveel meer kilometers of tijd verliezen aan de ferry's. Het stuk van Lofoten lijkt me in ieder geval mooier dan door het binnenland.

https://www.komoot.com/tour/75163091?ref=wtd

Met de trip naar Lofoten hoef je maar 1 ferry te pakken en komt een andere te vervallen. Naar Kristiansund lijkt me wel iets lastiger aangezien daar geen doorgaande fietsroutes zijn?
Doordat je doorfietst in noorderlijke richting na Trollstigen hoef je die lus terug naar Dombas niet te maken. (Helaas rij je die Trollstigen nu wel vanaf de 'saaie' zuidelijke kant.) Scheelt je ook nog behoorlijk wat hoogtemeters (2x over hoogvlakte) dus je zult niet veel tijd verliezen. Veerboot Seivika tommervag duurt maar 25 min (weg 680).

Johansson
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jul 2015 18:17

Johansson 29 jun 2019 09:03

laurens87 schreef: 19 mei 2019 20:37
Johansson schreef: 19 mei 2019 16:19 Eind juni een week met mijn vrouw naar Diano Marina in Ligurie, circa 40km van San Remo af. Racefiets gaat mee. Iemand nog tips voor mooie routes of gpx tracks in die regio?

In augustus een weekje vakantie bij mijn ouders in Noord Brabant :)
Ik zat 2 jaar geleden in Imperia. Veel fiets mogelijkheden het binnenland in. alleen vaak matige tot slechte wegen. Aanrader is de colle d'oggia, was 1 van de weinige met redelijke tot goede weg. Wel beginnen met klimmen in Taggia.
Net terug van de vakantie; ik heb gisteren de klim naar Colle d'Oggia vanuit Arma di Taggia gereden, inderdaad een fijne weg, bedankt voor de tip! Eerder deze week dezelfde col vanuit Imperia beklommen, samen met de Passo della Teglia. Ook erg mooi was Passo Ginestro en Aquila d'Arroscia. Uiteindelijk een 480km gereden met 7500 hoogtemeters, echt een mooi gebied!

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 03 jul 2019 23:08

Na jaren met heel veel (fiets)plezier vakantie te hebben gevierd rondom Florence gaan we dit jaar iets minder ver naar het Zuiden. We gaan met ‘de baas’ en kids naar het Garda meer en verblijven net ten oosten van Sirmione (zuidkant meer).

Qua fietsen weet ik dat je beter aan de Noord kant kan zitten maar ja daar zit ik niet. Iemand tips voor wat leuke rondjes met wat lekker klimwerk? Zeg met in lengte tussen de 75 en 130km. Hoogtemeters; doe maar veel :-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 03 jul 2019 23:33

dapoker schreef: 03 jul 2019 23:08
Qua fietsen weet ik dat je beter aan de Noord kant kan zitten maar ja daar zit ik niet. Iemand tips voor wat leuke rondjes met wat lekker klimwerk? Zeg met in lengte tussen de 75 en 130km. Hoogtemeters; doe maar veel :-)
Volgens mij is er nog een Garda meer topic. Zelf alleen ervaring met oost kant Garda dan is Monte Baldo wel een must. Zat even te zoeken naar mijn rondje daar, kwam ik deze tegen van iemand anders. Aardig wat hm.
https://ridewithgps.com/routes/2925843
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

SSSander
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 jul 2015 10:04

SSSander 04 jul 2019 12:44

Als je graag afziet, zou je dit kunnen doen 7,7km aan 13%: https://www.strava.com/segments/4169471

Verder kan je langs meerdere zijden de Monte Baldo beklimmen en is ook deze klim een mogelijkheid https://www.strava.com/segments/660610. Let wel op, er stond een aantal jaar geleden een bord dat je met de fiets niet via deze weg terug naar omlaag mag, maar daar heb ik me niets van aangetrokken.

Verder ligt er een mooi geasfalteerd fietspad door de vallei van Rovereto naar Verona toe. Af en toe rij je wel langs de autostrade, maar je komt wel snel ergens.

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 14 jul 2019 11:08

Wellicht kan iemand me wat ervaring delen.

We zitten in de 3e week van Augustus in de buurt van Argelès Gazost en zie dat deze week precies samenvalt met de Haute Route. Ik doe hier niet aan mee maar was wel van plan zelf de Tourmalet en Aubisque te fietsen. Het lijkt er op dat ze wegen niet afzetten dus kan ik er vanuit gaan dat ik daar tegelijkertijd als niet-deelnemer ook gewoon mijn meters kan maken? Aangezien we er 1 week zitten en de Haute Route er 3 dagen is op dat punt wil ik er liever geen rekening mee houden.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 14 jul 2019 11:38

Tomver schreef: 14 jul 2019 11:08 Wellicht kan iemand me wat ervaring delen.

We zitten in de 3e week van Augustus in de buurt van Argelès Gazost en zie dat deze week precies samenvalt met de Haute Route. Ik doe hier niet aan mee maar was wel van plan zelf de Tourmalet en Aubisque te fietsen. Het lijkt er op dat ze wegen niet afzetten dus kan ik er vanuit gaan dat ik daar tegelijkertijd als niet-deelnemer ook gewoon mijn meters kan maken? Aangezien we er 1 week zitten en de Haute Route er 3 dagen is op dat punt wil ik er liever geen rekening mee houden.
Je kunt gewoon daar fietsen. Drie jaar geleden zelfs nog gebruik mogen maken van een verzorgingspost.

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 14 jul 2019 18:53

pinarello schreef: 14 jul 2019 11:38
Je kunt gewoon daar fietsen. Drie jaar geleden zelfs nog gebruik mogen maken van een verzorgingspost.
Dank voor de info!

Plaats reactie