Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

BRM 600 Merselo/Groningen (Vlucht naar Groningen/Van Stad naar de Peel) 11-05-2019

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 10 mei 2019 09:21

Bij het controlepunt langs de BAB31 bij Lingen is het restaurant 's nachts gesloten (bezninepomp wel open neem ik aan). Nou zat ik te kijken, en een stukje verder in Lingen zelf is wel een 24-uurs McDonalds waar we ook langskomen. Misschien een goede tip om kort te stempelen en ietsje verderop lekker te kunnen zitten.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 mei 2019 10:54

Voorspellingen zijn idd stuk beter nu.
Maar ik ga het nu niet meer redden om morgenochtend bij de start te zijn.

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 10 mei 2019 11:25

aloisvonesterhazy schreef: 10 mei 2019 09:21 Bij het controlepunt langs de BAB31 bij Lingen is het restaurant 's nachts gesloten (bezninepomp wel open neem ik aan). Nou zat ik te kijken, en een stukje verder in Lingen zelf is wel een 24-uurs McDonalds waar we ook langskomen. Misschien een goede tip om kort te stempelen en ietsje verderop lekker te kunnen zitten.
En dan vragen mensen zich af waarom ik niet afval van fietsen, van McDonald's naar McDonald's 😂
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 10 mei 2019 12:43

DDX schreef: 10 mei 2019 10:54 Voorspellingen zijn idd stuk beter nu.
Maar ik ga het nu niet meer redden om morgenochtend bij de start te zijn.
Kom op. Als jij straks uit je werk naar merselo fiets ben je ruim op tijd.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 10 mei 2019 17:56

Net even een laatste routecheck gedaan: het onverharde fietspad over het Fochteloërveen ligt er mooi droog bij en er wordt geen regen verwacht. Dus er is geen reden om de alternatieve route te nemen daar.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 mei 2019 21:52

Daniel1989 schreef: 10 mei 2019 12:43 Kom op. Als jij straks uit je werk naar merselo fiets ben je ruim op tijd.
Ja had ik prima kunnen doen, maar had spullen niet bij me ed.
Volgende keer maar weer, ik ben meer een goedweer rijder :lol:

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 10 mei 2019 22:45

monique70 schreef: 10 mei 2019 11:25
aloisvonesterhazy schreef: 10 mei 2019 09:21 Bij het controlepunt langs de BAB31 bij Lingen is het restaurant 's nachts gesloten (bezninepomp wel open neem ik aan). Nou zat ik te kijken, en een stukje verder in Lingen zelf is wel een 24-uurs McDonalds waar we ook langskomen. Misschien een goede tip om kort te stempelen en ietsje verderop lekker te kunnen zitten.
En dan vragen mensen zich af waarom ik niet afval van fietsen, van McDonald's naar McDonald's 😂
Laatste keer McDonalds tijdens een 600 heb ik een sapje gekocht en vooral geslapen op een bankje. :-)

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 11 mei 2019 16:13

Ik zit sinds 11:00 als "geheime" controle op de dijk bij Steenenkamer (aan de andere kant van de IJsel bij Deventer) en is hier al die tijd zonnig en droog geweest 8-)

De 25 rijders uit Groningen hebben het qua wind beter getroffen dan de 100 uit Venray, de noordenwind waait vandaag harder dan morgen (als die voorspelling wel uitkomt).

Theo222
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 aug 2016 11:25

Theo222 12 mei 2019 15:43

slugbait schreef: 10 mei 2019 17:56 Net even een laatste routecheck gedaan: het onverharde fietspad over het Fochteloërveen ligt er mooi droog bij en er wordt geen regen verwacht. Dus er is geen reden om de alternatieve route te nemen daar.
Eerst even vastgesteld, ik rij in een velomobiel. Een redelijk deel van het veen was voorzien van een mooie grasrichel in het midden waar mijn fiets op vastliep. Dus rijden in één spoor met twee voorwielen. Ik heb dan echt geen tijd om van het veen te genieten. Ook de aanloop naar het veen bestond uit een kilometers lange weg met vreselijk wegdek. Mijn blikjes alcoholvrij bier rammelde vanaf Steenwijk al zodanig dat ik ze in mijn warmere nachtkleding had gewikkeld. Ja dus, deze beide open gesprongen. Mijn fiets ruikt als een bierfiest! Wat mij betreft alle reden om het veen te vermijden. Sterker, de hele route in het Noorden bestond m.i. alleen uit drempels en klinkers. Het was in ieder geval wel het beste mentale deel van de route. Mocht ik ooit nog eens een brevet in deze streken rijden dan laat ik de planner van de fietsersbond een mooie "racefietsroute" maken. Blij dat de geheime controle aan de IJssel stond-).

Misschien zeur ik wel teveel maar mijn mening is dat een route al eerste eis heeft dat het wegdek een beetje fatsoen is. Als ik van de omgeving wil genieten zoek ik wel uit wat/waar en met wie, en vooral wanneer. Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben of dat ik gewoon moet fietsen en niet moet zeiken.

Theo222
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 aug 2016 11:25

Theo222 12 mei 2019 15:46

Een 600 met 10 keer de afsluitdijk op en neer, lijkt me geweldig. Maar nog wel drie jaar wachten-)

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 12 mei 2019 21:54

Over het Fochteloër Veen kun je misschien nog discussiëren, maar daar was dan ook een omleidingsroute voor gegeven, maar klinkers, daar moet een randonneursfiets tegen kunnen, is mijn mening, door een fiets met het juiste frame, de juiste wielen en de juiste banden te kiezen. Ik heb me wel degelijk geërgerd aan de klinkers, maar ook aan de wind, aan de vrieskou 's nachts, aan allerlei ongemakken aan je lijf die je gaat voelen, maar dat hoort wel bij het totaalplaatje van een brevet fietsen. Met velomobielen heb ik geen vervaring, maar er rijden er genoeg rond bij brevetten dus kennelijk kunnen ze heel geschikt zijn. Ik ben dus benieuwd naar de mening van andere velomobilisten.
Overigens waren juist de klinkerwegen en dat ene stukje erbarmelijk asfalt landschappelijk gezien de interessantere stukken, terwijl er lange stukken doorgaande weg met doorrijasfalt tussen zaten rond Bocholt en Rees die ronduit saai waren. Hetzelfde geldt voor de dijk tussen Deventer en Zwolle. Je kunt ook over de hoofdweg gaan, dan vang je minder wind, maar dat levert een minder leuke route op.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 12 mei 2019 23:04

@Theo222: Tsja, dan moet je brevetten in Boekelo of Zwolle gaan rijden. Dat zijn routes ontworpen door velomobilisten. Als "bukfietser" rammel ik liever een stukje over een klinkerweggetje als ik er een mooie omgeving voor terug krijg.

@alois: Bij de finish kreeg ik dat commentaar ook te horen van de rijders die met daglicht dat stuk rond Bocholt hadden gedaan. De nachtrijders hadden er meer waardering voor.

Ik zit nu bij de finish te wachten op de laatste rijder; de meesten kwamen moe, maar voldaan terug. Vooral de laatste 170km wind tegen, solo of in kleine groepjes, was voor velen een uitputtingslag.

Plaats reactie