Alles over vakanties op én met de fiets

Frankrijk (Cevennes) in september

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jun 2019 12:02

erwind14 schreef: 09 jun 2019 10:36 September en oktober zijn statistisch gezien de droogste maanden in het centraal massief (dat geldt trouwens voor een groot gedeelte van FR). De temperatuur is niet meer zo hoog als in juli - augustus en de vakantiedrukte is ook over. Kortom: vaak perfecte fietsomstandigheden.

Qua keuze is het hele centraal massief goed, van de Auvergne, waar wij wonen, of zuidelijker, de Ardeche,de Cevennes, of de Herault.
Volgens meteoblue, en onze eigen waarnemingen, klopt dat van oktober, en tweede helft september niet echt.
Niet dat ik dat jou hoef te vertellen, maar voor de meelezers, na een fikse bui kan de zon zo weer tevoorschijn komen en kan het de rest van de dag prachtig weer zijn.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 09 jun 2019 14:21

daniel1975 schreef: 09 jun 2019 11:08 Ik zou niet reserveren. Kom er net vandaan (Anduze), en weer was zeker oke maar niet perfect. Heul veul woeiiiiii.
Als buiten seizoen gaat is er daar altijd wel een plek te vinden. Mooi fietsen daar, geen meter vlak. Weinig echt steile stukken, heel veel 5-7% wat gewoon fijn klimmen is.
Wegen zijn zoals gezegd rustig, asfaltkwaliteit is redelijk. Heel veel grof asfalt, wat ik persoonlijk mateloos irritant vind (rolt niet, microtrillingen). Dus minimaal 25mm bandjes op relatief lage druk zou ik adviseren.
Wel leuk op die rustige wegen is dat je nog wel eens grof wild spot oid.
op de camping daar gestaan??
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2019 18:34

Castel Rose
Less is bore

Plaats reactie