Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 400 Amsterdam - Het Gewest Holland 20-4-2019 (Pasen)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 apr 2019 22:05

Dat zijn nog flink wat dnf's, mensen die het onderschat hadden of pech ?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 23 apr 2019 22:42

DDX schreef: 23 apr 2019 22:05 Dat zijn nog flink wat dnf's, mensen die het onderschat hadden of pech ?
Op Strava zag ik al 1 staan met knieklachten en 1 met navigatieproblemen.
Daarnaast weer mensen die zich niet de moeite namen om af te melden. Niet handig, daardoor moeten er mensen veel langer dan nodig blijven zitten aan de finish.

Lean
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 mar 2019 11:56

Lean 23 apr 2019 23:44

Inmiddels ben ik een beetje bijgekomen van dit brevet. Vrijdagavond voorafgaand laat naar bed, rond 2:00, maar helaas zaterdag tot mijn frustratie om 7:00 alweer wakker en niet meer in slaap kunnen komen...

Van Utrecht naar de start in Amsterdam gefietst. Net op tijd voor de start en ook nog iemand blij gemaakt met een reservekabeltje :D. Had me voorgenomen om tot Den Helder te proberen bij de "snelle jongens" te blijven. Hier heb ik echt met krachten gesmeten en kostte me erg veel moeite maar het was ook wel weer leuk om een beetje te strijden. Ik denk dat we in Enkhuizen met 25 waren en in Den Helder nog met 20?

Op merkwaardige wijze kwam ik bij het ingaan van de Donkere Duinen in het voorste groepje van 6 terecht maar toch besloten dat het iets te snel ging dus wat gas terug genomen. Van dit deel heb ik echt genoten en was helemaal geen straf om alleen te fietsen. Ik ging niet zo snel en had wel verwacht bijgehaald te worden maar dat gebeurde niet. Ik kon zelfs weer bij de voorgangers aansluiten toen ze in Callantsoog hun flessen hadden gevuld wat voor mij nog niet nodig was. Voor Bergen heb ik ze wederom laten gaan vanwege te voor mij te hoge snelheid. Een klein rekensommetje later bedacht ik me dat ik waarschijnlijk alsnog op dezelfde pont terecht zou komen. Moest mijn best doen maar was er volgens Strava om 3:09, minuutje marge dus :D kort na mij kwamen er zelf nog een paar aan. Daarna nog een voorganger een hertje op een haar na zien missen, mooi moment.

Die kilometers erna vlogen voorbij, ik weet er ook niet zo veel meer van. In Scheveningen reden we langs een BP die open was. Hier een colaatje en een AA gehaald (alles wat ik heb gegeten had ik zelf bij me, energybars en wat worstjes en fruit Mentos) en alleen verder gegaan want de rest had iets meer tijd nodig. Een snelle foto bij Hé Pannekoek (ik zie op Strava dat ik net vertrok voor de rest er was). Even later een lekke band, dit kostte mij 20 minuten want ben niet zo handig.

Inmiddels was het 7:00 geweest en kreeg ik het echt heel zwaar. Ik moest echt vechten tegen de slaap en de tegenwind hielp ook niet mentaal. Volgens mij heeft dit wel 1.5-2 uur geduurd voordat ik weer een beetje wakker was. Bij de Meije wederom een lekke band... Maar inmiddels voor mij wel op bekend terrein dat vond ik wel prettig. Door naar de finish en om 11:40 aangekomen en weer naar huis gefietst.

Ik vond het een leuk brevet en heb me niet gestoord aan de route maar ben ook niet zo kritisch. Door het gebrek aan verplichte geopende stempelposten ontbrak de charme van het stempelen wel een beetje, de kaart is mijn zak niet uit geweest. Wat ik tegen vond vallen dit keer was dat ik langer tegen de slaap moest vechten dan ik bij eerder nachtritten heb gedaan, misschien komt het omdat ik slecht heb geslapen ervoor.

Plaats reactie