Alles over vakanties op én met de fiets

Bikemotion

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 02 mar 2019 22:09

Ik vond het ook tegenvallen wel een super helm gepast van Endura Pro SL zat echt super relaxt alleen wel duur 200 Euro. Waar haalt Trek het geld vandaan dat ze altijd de grootste stand hebben met de meeste personeel op de stands.

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 03 mar 2019 09:24

Wat mij opviel.....ik heb op 3 verschillende stands het personeel aan bezoekers horen uitleggen hoe makkelijk het is om een e-racefiets op te voeren. Daar kun je van alles uit opmaken.
A. dat er kennelijk vraag naar is.
B. dat men het kennelijk niet zo nauw neemt met wetgeving en aansprakelijkheid want de bezoekers leken het een prima idee te vinden.
C. Dat onze wetgeving ruk is. Op een gewone racefiets mag je wel harder dan 25km/u, met een motortje erbij moet je plotseling met een kentekenplaatje, spiegel en andere toestanden rijden. Als die grens van 25km/u nu eens opgehoogd zou worden naar 32km/u dan kunnen mensen die een e-racer nodig hebben wel gewoon hun vrienden bijhouden tijdens clubritten of toertochten.

Wat me ook opviel was dat het personeel op de Bike MOTION over het algemeen heel vrolijk en energiek was. Daarna liep ik door naar de e-bike xperience hallen waar een groot deel van de standhouders verveeld op een stoel hing en met elkaar aan het kletsen was. En dat was op vrijdag, net een paar uurtjes open. Benieuwd hoe dat vandaag is.

Ik vind het leuk om te zien hoe de beurs zich ontwikkelt van kijkbeurs naar doebeurs. Vroeger (10 jaar terug) stonden alle merken er, maar kon je alleen kijken. Nu moet de beurs zich ontwikkelen omdat standhouders (en publiek?) wegblijven. Dat doen ze volgens mij goed. Op het testparcours, de themapleinen en in het Kwaremont café was het serieus druk. Dat je met hetzelfde kaartje ook de fiets&wandelbeurs kan bezoeken is ook best interessant. Die 16,50 euro parkeerkosten zijn dan echter wel een koude douche na een leuke dag.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 03 mar 2019 10:08

Afgelopen vrijdag geweest. Hoewel het wel leuk is om daar een dagje rond te lopen vond ik het erg tegenvallen. Er ontbraken te veel merken en wanneer komt de organisatie op z'n schreden terug van de mislukte verplaatsing naar het eerste weekend van maart.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 03 mar 2019 10:38

Eerste keer in 10 jaar dat ik niet ga , maar mis geloof ik niks
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 mar 2019 10:56

Edwin schreef: 03 mar 2019 09:24.
C. Dat onze wetgeving ruk is. Op een gewone racefiets mag je wel harder dan 25km/u, met een motortje erbij moet je plotseling met een kentekenplaatje, spiegel en andere toestanden rijden. Als die grens van 25km/u nu eens opgehoogd zou worden naar 32km/u dan kunnen mensen die een e-racer nodig hebben wel gewoon hun vrienden bijhouden tijdens clubritten of toertochten.
Dan krijg je ook weer Stella’s en dergelijke die 32km/u kunnen, met alle gevolgen van dien. En hoeveel mensen die fysiek niet in staat zijn om 32 te rijden zijn er ook niet in staat om bij die snelheid alles onder controle te hebben? Ouwetjes, pubers of gewoon onhandige personen?
Wat dat betreft begrijp ik de spagaat van de wetgever wel.
Dan vind ik de bromfietsregel eerder een wet die zsm van tafel moet; met je speedpedelec op de rijbaan is soort van russisch roulette op sommige wegen.
Less is bore

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 03 mar 2019 11:29

wfh schreef: 20 feb 2019 22:48 Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe Canyon-mtb aan te schaffen.
Op de fietsbeurs Velofollies in Kortrijk (België) ontving ik op de Canyon-stand een kaartje dat recht gaf op een korting van 5%.
Deze korting bleef maar 1 week geldig.
Is er iemand die volgende week naar Bikemotion gaat in Utrecht en daar voor mij een kortingkaartje (ik veronderstel dat zij er daar ook geven) meebrengen en mij de kortingcode doorsturen zodat ik deze bij mijn bestelling kan gebruiken?

Dank alvast,

mvg,

Wim
Verstuurd! Mocht het noog nodig zijn.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 mar 2019 12:47

daniel1975 schreef: 03 mar 2019 10:56 CUT
Dan krijg je ook weer Stella’s en dergelijke die 32km/u kunnen, met alle gevolgen van dien. En hoeveel mensen die fysiek niet in staat zijn om 32 te rijden zijn er ook niet in staat om bij die snelheid alles onder controle te hebben? Ouwetjes, pubers of gewoon onhandige personen?
Wat dat betreft begrijp ik de spagaat van de wetgever wel.
Dan vind ik de bromfietsregel eerder een wet die zsm van tafel moet; met je speedpedelec op de rijbaan is soort van russisch roulette op sommige wegen.

OT
Met de speedpedelec moet er gekozen worden tussen (eigenlijk) 3 kwaden:
1- Fietspad, met enorme snelheids- en vaardigheidsverschillen
2 Rijbaan, vaak geen lolletje inderdaad.
3 vrij te kiezen, waarbij de berijders hun snelheid wat aan elkaar aanpassen, waarbij er altijd een groep is die zich niet wil aanpassen met ergernis en/of ongelukken...

Het wegennet is (nog) deels ongeschikt voor speedpedelecs met te smalle fietspaden, maar 3 lijkt me dan nog de beste optie.

Eens dat de gewone pedelec vooral niet harder moet gaan dan 25, dan worden het verkapte speedpedelecs waar een hoop berijders niet mee om kunnen gaan, gezien de trend in ongevallen met de gewone bij met name ouderen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 03 mar 2019 23:41

Edwin schreef: 03 mar 2019 09:24 C. Dat onze wetgeving ruk is. Op een gewone racefiets mag je wel harder dan 25km/u, met een motortje erbij moet je plotseling met een kentekenplaatje, spiegel en andere toestanden rijden. Als die grens van 25km/u nu eens opgehoogd zou worden naar 32km/u dan kunnen mensen die een e-racer nodig hebben wel gewoon hun vrienden bijhouden tijdens clubritten of toertochten.
De wetgever zou ook kunnen invoeren dat er voor welke fiets dan ook een max. snelheid wordt ingevoerd van 25 k/u. Dus ook voor racefietsen. Wie dan sneller wil rijden mag dat alleen op afgesloten parkoersen waar een ontheffingsverguning moet worden aangevraagd en verleend. Of op een trainingsparkoers van een wielerclub.
Ik zou daar persoonlijk niet op tegen zijn. Het toerfietsen wordt dan weer echt toeren. En misschien wordt de acceptatie van de rest van de samenleving voor de toerfietsers op een racefiets groter als ze minder hard (mogen) rijden. Bijkomend voordeel is dat er dan een reële kans is dat de wielerclubs in ledental weer groeien.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 mar 2019 07:09

En de troll is weer aan het werk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 04 mar 2019 07:22

Tuurlijk, want mensen worden lid van een wielerclub omdat je dan fijn samen maximaal 25 km /u mag gaan rijden! :roll:

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 04 mar 2019 07:54

PassoEira schreef: 03 mar 2019 23:41
Edwin schreef: 03 mar 2019 09:24 C. Dat onze wetgeving ruk is. Op een gewone racefiets mag je wel harder dan 25km/u, met een motortje erbij moet je plotseling met een kentekenplaatje, spiegel en andere toestanden rijden. Als die grens van 25km/u nu eens opgehoogd zou worden naar 32km/u dan kunnen mensen die een e-racer nodig hebben wel gewoon hun vrienden bijhouden tijdens clubritten of toertochten.
De wetgever zou ook kunnen invoeren dat er voor welke fiets dan ook een max. snelheid wordt ingevoerd van 25 k/u. Dus ook voor racefietsen. Wie dan sneller wil rijden mag dat alleen op afgesloten parkoersen waar een ontheffingsverguning moet worden aangevraagd en verleend. Of op een trainingsparkoers van een wielerclub.
Ik zou daar persoonlijk niet op tegen zijn. Het toerfietsen wordt dan weer echt toeren. En misschien wordt de acceptatie van de rest van de samenleving voor de toerfietsers op een racefiets groter als ze minder hard (mogen) rijden. Bijkomend voordeel is dat er dan een reële kans is dat de wielerclubs in ledental weer groeien.
Het kan niet anders dan dat jij Tsibitli op het MTB forum bent. Exact net zulke Trieste opmerkingen als hier.

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 04 mar 2019 08:31

Ik ben zaterdag voor de eerste keer naar een Bikemotion beurs geweest. De vrouw en kinderen om 10:15u in Utrecht HC afgezet (gingen winkelen) en zelf naar de Jaarbeurs gelopen. Mijn verwachting was (na verschillende opmerkingen hier) dat ik na de lunch me bij de familie zou voegen. Om 16:00u was ik nog niet uitgekeken en gepraat met de diverse stsndhouders. Kortom, voor mij was het een geslaagde beurs. Ik ben dan ook wel een beginner tov de meeste hier op het forum.
Braun Beauty SL Dedacciai

Plaats reactie