Alles over vakanties op én met de fiets

accommodatie gezocht Zuid Limburg e.o.

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 26 feb 2019 23:06

Voor het geval je hem toch in een stalling kwijt moet...

Onder centraal station Maastricht ligt een nieuwe ondergrondse bewaakte fietsenstalling. In Heerlen centrum is ook een bewaakte fietsenstalling. Zijn altijd bewakers aanwezig. Beide zijn gratis maar bij die in Maastricht moet je bij het stallen van je fiets inloggen met een ov kaart. Na 24 uur kost het pas geld.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 27 feb 2019 13:37

Ik heb inmiddels contact gehad via email met Le Baroudeur. Helaas is het niet toegestaan om fiets op de kamer te stallen, maar idd een centrale stalling. Zij houden de sleutel, en bij stallen/ophalen dien je dus eerst de sleutel te halen.
Ik heb echter geen idee hoe groot het hotel is, en hoe de stalling is ingericht. Het is echter wel aardig voordeliger dan Van der Valk in Heerlen, waar je overigens dus wel je fiets op de kamer mag stallen.
Bij Van der Valk heb je natuurlijk wel gelijk een restaurant, zwembad, sauna enz.
Heerlen ligt dan wel weer 15km af van Valkenburg, en ik heb verder geen idee wat van Heerlen te verwachten, en of je dan al directie het "ultieme fietsgebied" zit. Er schijnen wel regelmatig wielerploegen te verblijven voor trainingssessies.

Stallen op een station gaat natuurlijk niet gebeuren. Dan nog liever in de auto op de parking bij een hotel.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 27 feb 2019 14:16

Infinito GB schreef: 27 feb 2019 13:37 Ik heb inmiddels contact gehad via email met Le Baroudeur. Helaas is het niet toegestaan om fiets op de kamer te stallen, maar idd een centrale stalling. Zij houden de sleutel, en bij stallen/ophalen dien je dus eerst de sleutel te halen.
Ik heb echter geen idee hoe groot het hotel is, en hoe de stalling is ingericht. Het is echter wel aardig voordeliger dan Van der Valk in Heerlen, waar je overigens dus wel je fiets op de kamer mag stallen.
Bij Van der Valk heb je natuurlijk wel gelijk een restaurant, zwembad, sauna enz.
Heerlen ligt dan wel weer 15km af van Valkenburg, en ik heb verder geen idee wat van Heerlen te verwachten, en of je dan al directie het "ultieme fietsgebied" zit. Er schijnen wel regelmatig wielerploegen te verblijven voor trainingssessies.

Stallen op een station gaat natuurlijk niet gebeuren. Dan nog liever in de auto op de parking bij een hotel.
En vd Valk Maastricht, hoe zit het daar qua stalling van fietsen op de kamers?
In maastricht zit je natuurlijk wel beter qua uitvalsbasis, direct de heuvels van Zuid Limburg én de Voerstreek en verder binnen bereik.

barmic
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:00

barmic 27 feb 2019 14:29

Parkhotel Valkenburg Top!! Sauna, zwembad, prima ontbijt en...fiets op de kamer.
Wat wil je...? Geluk of Gelijk

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 27 feb 2019 14:54

Kijk. Dat wilde ik weten. Ga even opzoeken op www.
Eigenlijk ook wel logisch als sponsor van een wielerploeg 😬

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 feb 2019 15:03

t2300 schreef: 27 feb 2019 14:16 En vd Valk Maastricht, hoe zit het daar qua stalling van fietsen op de kamers?
In maastricht zit je natuurlijk wel beter qua uitvalsbasis, direct de heuvels van Zuid Limburg én de Voerstreek en verder binnen bereik.
Vorig jaar heb ik daar wel eens overnacht, fiets kon gewoon op kamer.

Jammer trouwens dat je in Nederland niet zoals F1 hotels hebt, daar kan je ieder moment aankomen (ook midden in de nacht) en mag fiets ook gewoon op kamer staan.

Heerlen is trouwens als utivalsbasis ook prima, je zit redelijk snel bij drielandenpunt bijvoorbeeld en als je richting de Eifel wilt fietsen ook prima startpunt.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 27 feb 2019 15:41

Net zowel van Parkhotel Valkenburg als Van der Valk Maastricht via contactformulier gevraagd naar de mogelijkheid van de fiets op de kamer.
Beide geven zeer snel antwoord, en indien de fiets schoon en droog is mag deze op de kamer gestald worden.
Opties genoeg nu. Ik ga even kijken, maar Parkhotel is wel iets goedkoper.

Overigens denk ik toch wel dat het meer een trainingskampje gaat worden, gezien mijn huidige vorm. Na mijn sleutelbeenbreuk en operatie in september heb ik nog maar een 400km gereden, denk ik.
Gister voor de 1e keer een rit van rond 100km gereden, en ik dacht eerst dat mijn hartslagmeter dubbel telde 😬😳. Helaas was dit niet het geval.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 27 feb 2019 21:52

Heb zojuist geboekt bij Parkhotel Valkenburg. Nu nog een paar mooie routes bij elkaar sprokkelen om te rijden.
Denk dat ik de laptop ook meeneem om Komoot te kunnen gebruiken.

Plaats reactie