Alles over vakanties op én met de fiets

Drie Passen Tour (Faschinajoch - Hochtannbergpass - Flexenpass)

luctoretemergo
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2008 18:12

luctoretemergo 11 feb 2019 16:15

Nadat we met het gezin de zomervakantie voor dit jaar geboekt hebben in de buurt van Bregenz - Bodensee, besloot ik eens te gaan kijken naar fietsmogelijkheden daar. Want alhoewel de vakantie een echte gezinsvakantie wordt, neem ik meestal ook een keer of 2-3 de gelegenheid te baat om in de zeer vroege ochtend een mooi rondje te fietsen. Doel is dan vaak om rond de lunch weer thuis te zijn.

Toen ik wat rondkeek ontdekte ik de Hochtannbergpass met z'n mooie haarspeld-flyover. En ik herinnerde me meteen een artikel in fiets over deze pas. In dit artikel werd de Drie Passen Tocht omschreven over de Faschinajoch, Hochtannbergpass en de Flexenpass. Enthousiast door het artikel, probeer ik nu wat meer ervaringen bij jullie te polsen.

Iemand bekend met deze Drie Passen Tocht?
Ik zit te denken aan een autoverplaatsing vanuit Bregenz naar de voet van de Faschinajoch (anders kom ik aan een te grote dagafstand). Nog tips voor een verplaatsing?
In het artikel waarschuwden ze voor vele donkere tunnels en gallerijen. En het advies was dan ook om een verlichtingsset te monteren. Hoe is jullie ervaring met de tunnels daar?
Andere tips en tricks?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8525
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 feb 2019 16:41

Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 12 feb 2019 10:50

Ik heb een paar jaar geleden de Faschinajoch gereden, die tunnels kom je zonder verlichting prima door. Ik kan me tenminste niet herinneren dat ik een lampje miste.
Prachtig fietsgebied daar, probeer ook de Furkajoch eens, die ligt daar ook vlakbij. Typich Oostenrijkse klim: erg onregelmatig, rustig en schitterende natuur.
Eenvoud kenmerkt het ware.

Luctor et Emergo
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2012 09:47

Luctor et Emergo 01 aug 2019 14:54

Even van de gelegenheid gebruik maken om te vermelden dat ik de Drei Passen Tour inderdaad heb gereden.

Prachtige ronde! Echt een aanrader! Totaal kwam ik aan 125 km en 2900hm.

Zeker in de tunnels van de Hochtannbergpass en de afdaling van de Flexenpass is het erg donker en was ik blij met m'n verlichtingssetje.

Plaats reactie