Alles over vakanties op én met de fiets

alba - piemonte (italie)

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 28 jan 2019 18:08

Als ik zie wat de wensen zijn om te fietsen dan zou ik iets dichter in de buurt van de beklimmingen overnachten. Bijv. een B&B voor een paar nachten.
Agnel is een mooie klim en helemaal als de Izoard erachter op de loer ligt.
Colle Fauniera werd al even genoemd maar ik zou haast op de heen of terugweg Colle del Nivolet willen belichten.
Amper bekend maar ik denk na dit jaar voor het eerst in de Giro te zijn opgenomen zal dat wel gaan veranderen.
Ik werd getriggerd doordat je regio Turijn noemde ;)
Alvast een hele fijne vakantie

delus1
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jan 2017 14:27

delus1 26 okt 2019 23:49

Hallo, wil komende zomer (ja duurt nog even) richting de Alba/Barolo/Cuneo regio met het gezin. Liefst ten westen van Cuneo maar het aanbod vakantiehuisjes/chaletjes met zwembad lijkt zeer beperkt. Iemand suggesties?

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 27 okt 2019 00:31

Ten westen van Cuneo valt er qua toerisme niet zoveel te beleven. Wat doorgaande wegen en dunbevolkt. Wel leuk om te fietsen met de Fauniera, Sampeyre
en Agnello, maar voor een gezin wordt het lastig.

delus1
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jan 2017 14:27

delus1 01 nov 2019 14:09

Heb inmiddels een leuke plek gevonden in de buurt van Monferrato.

Weet iemand hier leuke fiets routes?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 nov 2019 23:25

Ik kom regelmatig in die streek (truffels...) Echt prachtig om te fietsen maar de "colline" aldaar zijn wel heel onregelmatig en met dus echt heftig stijle stukken er in! Gelukkig niet al te hoog.
Aangezien de Giro komende editie de Agnel (Agnello) via de Italiaanse kant gaat doen in de rit naar Sestriere is het misschien leuk om die mee te nemen. Het begin is goed te doen, leuke dorpjes voor een koffietje. Maar eens de haarspeldbochten komen richting Franse grens is het echt een monster!

Een adres waar ik al jaren kom is Agriturismo Rupestr in Canelli, niet ver van Alba. Je kunt daar echt heeeerlijk eten want de eigenaar, een wijnmaker is een zeer enthousiaste kok die er voor dag en douw op uit trekt om wilde kruiden te plukken en groenten uit zijn eigen tuin te oogsten. Het diner bestaat uit vele gangen en de wijn van zijn eigen landgoed is verrukkelijk!!
Bovendien is het een hele aangename gastheer die heel graag en uitvoerig verteld over de streek, zijn wijnen, zijn avonturen rond de wereld en de lokale keuken en bezienswaardigheden. Echt een aanrader. Hier een link naar zijn website: https://agriturist-rupestr.business.site

Ik verheug me op de foto's van jullie trip aldaar, leuke opwarmer voor de Giro ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie