TOUR Transalp 2019
Dit jaar de stoute schoenen aangetrokken en mijzelf ingeschreven voor de TOUR Transalp 2019 samen met een vriend van me rijden we de tocht van 23-29 Juni.
Wel hebben we besloten om in hotels te slapen. Enkele liggen in de buurt van de startplaats 1,5km max maar 1-2 hotel liggen 4-8 km van de startplaats af.
Ik heb al wel wat verhalen gelezen van hele snelle mannen/vrouwen. Maar ik ben niet zo snel dus zijn er mensen die mee hebben gedaan en wel van competitie houden maar niet vooraan in het peloton eindigen? Eigenlijk ben ik opzoek naar praktische tips hoe om te gaan met het "wedstrijd" element, hoe voor te bereiden, wat is handig qua dagbagage, transfer van hotel naar startplaats met of zonder fiets (Fiets dus achterlaten in bewaakte fietsenstalling) en wat ik zoal nog meer vergeet.
Wel hebben we besloten om in hotels te slapen. Enkele liggen in de buurt van de startplaats 1,5km max maar 1-2 hotel liggen 4-8 km van de startplaats af.
Ik heb al wel wat verhalen gelezen van hele snelle mannen/vrouwen. Maar ik ben niet zo snel dus zijn er mensen die mee hebben gedaan en wel van competitie houden maar niet vooraan in het peloton eindigen? Eigenlijk ben ik opzoek naar praktische tips hoe om te gaan met het "wedstrijd" element, hoe voor te bereiden, wat is handig qua dagbagage, transfer van hotel naar startplaats met of zonder fiets (Fiets dus achterlaten in bewaakte fietsenstalling) en wat ik zoal nog meer vergeet.
Laatst gewijzigd door MarcFaFo op 27 dec 2018 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ik lees graag hier mee... Ook ingeschreven samen met teamgenoot Stefan en dit wordt natuurlijk ons hoofddoel (top 10?) van 2019. Wij hebben een vriend (met camper) zo gek gekregen om mee te gaan en op die manier de overnachtingen / verzorging en transfers te doen. De voorbereiding is hier al 2 maanden geleden begonnen en we liggen aardig op schema. Door een valpartij helaas weer wat ribben gebroken, maar liever nu dan in juni.
Onze grootste uitdaging zit hem er nu nog in om onderweg de verzorging op orde te krijgen. Wat ik begreep zijn de wegen op zich niet afgezet? Zijn er nog meer deelnemers met een fanatieke aanhang die eventueel nog een extra bidonnetje kunnen aangeven?
Grtz
Onze grootste uitdaging zit hem er nu nog in om onderweg de verzorging op orde te krijgen. Wat ik begreep zijn de wegen op zich niet afgezet? Zijn er nog meer deelnemers met een fanatieke aanhang die eventueel nog een extra bidonnetje kunnen aangeven?
Grtz
Ik heb de transalp in 2009 gedaan, dus misschien is mijn info niet recent meer. Maar toch wat handige weetjes:
De organisatie vervoert je bagage van hotel naar hotel.
De bevoorrading onderweg is super, je hoeft echt niks mee te nemen
Materiaal service is top. Mijn fietsmaat reed zijn achter derailleur aan gort en 10 minuten later zat hij op een leenfiets
Avond eten van de organisatie is goed genoeg. Je hoeft niet perse in je hotel te eten
Ik reed middenmoot en nog steeds hadden we op elk kruispunt voorrang
De organisatie vervoert je bagage van hotel naar hotel.
De bevoorrading onderweg is super, je hoeft echt niks mee te nemen
Materiaal service is top. Mijn fietsmaat reed zijn achter derailleur aan gort en 10 minuten later zat hij op een leenfiets
Avond eten van de organisatie is goed genoeg. Je hoeft niet perse in je hotel te eten
Ik reed middenmoot en nog steeds hadden we op elk kruispunt voorrang
Live fast; die young. mijn blog
Ha Rob,
Ik hoorde al dat de organisatie in orde was (mag ook wel voor dat geld...) maar het blijft een probleem bij een bevoorrading als je echt moet stoppen om bidons te vullen etc... zeg maar dag tegen het groepje waar je bij fietst en die alleen maar een tasje of bidonnetje hoeven aan te nemen... helaas
Grtz
Ik hoorde al dat de organisatie in orde was (mag ook wel voor dat geld...) maar het blijft een probleem bij een bevoorrading als je echt moet stoppen om bidons te vullen etc... zeg maar dag tegen het groepje waar je bij fietst en die alleen maar een tasje of bidonnetje hoeven aan te nemen... helaas
Grtz
Dat maakt toch niet veel uit. Er komt dan wel weer een nieuw groepje om bij aan te pikken. En ook nog een mooie smoes als je anders toch gelost zou worden.Erik1.0 schreef: ↑27 dec 2018 15:04 Ha Rob,
Ik hoorde al dat de organisatie in orde was (mag ook wel voor dat geld...) maar het blijft een probleem bij een bevoorrading als je echt moet stoppen om bidons te vullen etc... zeg maar dag tegen het groepje waar je bij fietst en die alleen maar een tasje of bidonnetje hoeven aan te nemen... helaas
Grtz
Ik neem aan dat je voor een snelle tijd gaat als je zelfs niet kan stoppen. Wie zegt dat het groepje ook niet stopt of half uit elkaar valt omdat er meerdere stoppen.Erik1.0 schreef: ↑27 dec 2018 15:04 Ha Rob,
Ik hoorde al dat de organisatie in orde was (mag ook wel voor dat geld...) maar het blijft een probleem bij een bevoorrading als je echt moet stoppen om bidons te vullen etc... zeg maar dag tegen het groepje waar je bij fietst en die alleen maar een tasje of bidonnetje hoeven aan te nemen... helaas
Grtz
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je niet weet tegen wie je het hebt, houdt dan gewoon je uiterst voorspelbare commentaar voor je.PassoEira schreef: ↑27 dec 2018 21:51Dat maakt toch niet veel uit. Er komt dan wel weer een nieuw groepje om bij aan te pikken. En ook nog een mooie smoes als je anders toch gelost zou worden.Erik1.0 schreef: ↑27 dec 2018 15:04 Ha Rob,
Ik hoorde al dat de organisatie in orde was (mag ook wel voor dat geld...) maar het blijft een probleem bij een bevoorrading als je echt moet stoppen om bidons te vullen etc... zeg maar dag tegen het groepje waar je bij fietst en die alleen maar een tasje of bidonnetje hoeven aan te nemen... helaas
Grtz
Huh? Rare opmerking. Ik weet ook niet wie Erik is, heb wel in 2015 de transAlp gereden. De bevoorrading is goed en efficiënt (met gieters werden de bidons naar wens met water of sportdrank bij gevuld), maar een half minuutje ben je er wel aan kwijt minstens. Op de plek waar wij reden (meestal zo rond het snelste vrouwenteam) stopte ongeveer de helft en had je dus na elke stop een herverdeling van de groepjes. Als je helemaal voorin rijdt ga je wel de aansluiting missen dan natuurlijk, voor ons maakte het niet zo veel uit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Helaas is het zo dat vooraan in dit soort wedstrijden het er al redelijk 'professioneel' aan toe gaat. Veel Belgische en Duitse teams nemen het super serieus en hebben hele hordes vrijwilligers en busjes met eigen bevoorrading langs de kant staan. Ik organiseer het altijd een beetje houtje-touwtje, ook nog wel eens met bidons verstoppen langs de kant etc...
Ik heb eigenlijk niet de tijd om veel grote cyclo's of dit soort evenementen te rijden (zeg maar gemiddeld 2 per jaar) maar kan qua niveau wel mee vooraan. Dan is het wel zuur als je puur door tijdsverlies bij de verzorging de slag mist (heel jaar voor getraind..). En een minuut krijg ik in ieder geval niet zo eventjes dicht gepoeft... anyways, daarom stelde ik mijn eerdere vraag over andere teams / verzorging...
grtz
Ik heb eigenlijk niet de tijd om veel grote cyclo's of dit soort evenementen te rijden (zeg maar gemiddeld 2 per jaar) maar kan qua niveau wel mee vooraan. Dan is het wel zuur als je puur door tijdsverlies bij de verzorging de slag mist (heel jaar voor getraind..). En een minuut krijg ik in ieder geval niet zo eventjes dicht gepoeft... anyways, daarom stelde ik mijn eerdere vraag over andere teams / verzorging...
grtz
Erg gaaf dat je zo'n prestatie kunt neerzetten. Wij kunnen niet vooraan rijden dus gaan we de bevoorradingsposten aandoen. Ik kan je dus niet helpen... je bent veel te snel voor me
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ik heb een aantal keer deelgenomen aan de Transalp (2009, 11, 13, 16 en 17). Erg vermakelijk evenement. Wij reden meestal zo rond plaats 50 bij de heren.
Rond die plaats is er behoorlijk wat competitie voor de plaatsen, m.a.w. er wordt goed doorgereden, maar ondertussen wordt er behoorlijk goed samengewerkt en meestal sociaal gereden (overnemen, waarschuwen voor gaten, paaltjes etc).
De bevoorradingen zijn rond die positie niet echt vervelend, aangezien de meesten even stoppen. We hebben wel eens meegemaakt dat er rond die positie ook "professionele" bevoorrading was. In 2016 zelfs een Duits team dat op elke berg iemand had staan en daardoor in snelpak met 1 minimaal zakje konden rijden. Tja...
Jammer dan, het is vakantie. Voor top 10 een ander verhaal natuurlijk.
Wat betreft dagpak en hotels:
In het hotel staat bij aankomst je tas (meestal) klaar. 's Ochtends lever je 'm meestal vrij vroeg (half zeven a zeven uur) in.
Wij gingen meestal na het inleveren gelijk ontbijten en daarna nog even op bed liggen om dan te zorgen dat we om 8:30-8:45 bij de start konden zijn.
Je krijgt ook nog een klein tasje dat je voor de start kunt inleveren en bij de finish kunt ophalen. Erg handig voor een herstelreepje, maar bijvoorbeeld ook voor een setje slippers en een extra jackje.
Tenslotte: Veel plezier, ook in de voorbereiding. Het is echt mooi evenement en je zult lekker stuk gaan een paar dagen achter elkaar. De finish-terreinen vol met vermoeide renners zijn vaak erg gezellig.
Rond die plaats is er behoorlijk wat competitie voor de plaatsen, m.a.w. er wordt goed doorgereden, maar ondertussen wordt er behoorlijk goed samengewerkt en meestal sociaal gereden (overnemen, waarschuwen voor gaten, paaltjes etc).
De bevoorradingen zijn rond die positie niet echt vervelend, aangezien de meesten even stoppen. We hebben wel eens meegemaakt dat er rond die positie ook "professionele" bevoorrading was. In 2016 zelfs een Duits team dat op elke berg iemand had staan en daardoor in snelpak met 1 minimaal zakje konden rijden. Tja...
Jammer dan, het is vakantie. Voor top 10 een ander verhaal natuurlijk.
Wat betreft dagpak en hotels:
In het hotel staat bij aankomst je tas (meestal) klaar. 's Ochtends lever je 'm meestal vrij vroeg (half zeven a zeven uur) in.
Wij gingen meestal na het inleveren gelijk ontbijten en daarna nog even op bed liggen om dan te zorgen dat we om 8:30-8:45 bij de start konden zijn.
Je krijgt ook nog een klein tasje dat je voor de start kunt inleveren en bij de finish kunt ophalen. Erg handig voor een herstelreepje, maar bijvoorbeeld ook voor een setje slippers en een extra jackje.
Tenslotte: Veel plezier, ook in de voorbereiding. Het is echt mooi evenement en je zult lekker stuk gaan een paar dagen achter elkaar. De finish-terreinen vol met vermoeide renners zijn vaak erg gezellig.