Alles over vakanties op én met de fiets

Klaag hier over dure toerritten

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8534
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 dec 2018 11:14

Ik zie jullie dan wel 15-9 gemoedelijke prijs,veel afwisseling in de route van 1 meter breed fietspad tot 3 meter breed,veel korte klimmetjes.Maar in een schitterende omgeving.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 dec 2018 12:25

Ik fiets zelden dit soort tochten soms een paar in de buurt. Van de support van de organisatie maak ik eigenlijk nooit gebruik. Achteraf heb ik ook altijd het idee dat het weer een paar euro weggooien is geweest. Ach ik betaal wel maar die dure commerciële tochten laat ik sowieso schieten. Wat een onzin om zoveel geld te betalen voor het fietsen over de openbare weg.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 dec 2018 12:59

Je kan het ook omdraaien, zonder eten vertrekken en zorgen dat je na afloop je zakken hebt uitpuilen van de repen ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 dec 2018 13:16

Haha ja dat kan natuurlijk ook. :-) wat ik ook altijd een punt vind met die tochten, of het is veel te druk en je kan totaal niet lekker je eigen tempo fietsen. Groepen houden je veel te veel op, maken geen ruimte en lijken in hun eigen gezelligheidsvereniging cocon te fietsen. Of het is zo rustig dat je het gevoel heb dat je echt compleet solo aan het fietsen bent en het niet merkbaar is dat je een toertocht fietst. Misschien is het ook wel dat ik gewoon niet de geschikte persoon ben voor een toertocht. In groepjes fietsen is toch al niet mijn ding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 11 dec 2018 14:17

werkpaard schreef: 11 dec 2018 08:40
DDX schreef: 10 dec 2018 21:26
Gisteren Wintergrill Graveltocht gereden, kosten 12,50 maar je kreeg daarvoor wel biertje en hamburger na afloop.
Maar je moest de tocht wel met gps rijden.
Tocht was dus niet uitgepijld en niet te rijden als je geen GPS hebt?
Wat blijft er dan over om te organiseren, waar betaal je dan voor?
Dure hamburger en bier als je het mij vraagt.
Tempo Soest pijlde hun graveltocht helemaal uit, bood verzorging onderweg en gaf na afloop een hambo en een drankje.
Steun de clubs i.p.v. een bedrijf te spekken. Die clubs geven mannen van boven de 80 nog een waardevolle rol.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 11 dec 2018 14:36

Nee_Nee schreef: 11 dec 2018 14:17
Steun de clubs i.p.v. een bedrijf te spekken.
Het één sluit het ander toch niet uit?
Courir c'est mourir un peu

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 11 dec 2018 15:03

Bedrijven zijn slecht, dat weet toch iedereen?
Ik rij de Jean Nelissen Classic, daar betaal ik 12 euro voor. Als dat 18 was ging ik ook. Gaat er om dat we er met een groepje een leuke dag hebben in een onbekend gebied. Of er nu een bedrijf rijk wordt van mij kan me niks schelen. De Marmotte wil ik ook een keer rijden voor een tijd. Dan telt voor mij alleen de echte Marmotte, niet zelf t rondje doen en jezelf tussen de uitslag denken. Of dat 20 euro of 60 euro kost, ik doe t misschien 3 keer in mn leven dus dikke boeie.
Ik heb de fiets Elfstedentocht gedaan, eens maar nooit weer. Dat is me echt te massaal, fatsoenlijk doorrijden is niet mogelijk dus is het me geen 2 euro waard.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 11 dec 2018 15:13

Ik ben zo onderhand eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie van een toertocht verwachten en tegen welke prijs. Dus, wat moet er in zitten, wat zou je er graag bij zien wat je nu meestal mist, wat hoeft er niet bij niet en wat mag 't dan kosten?

Eneh … het is gewoon nieuwgierigheid, ik heb geen commerciële belangen bij welke organisatie dan ook :D
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 11 dec 2018 16:49

+1 voor BVE !
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 11 dec 2018 16:58

PassoEira schreef: 08 dec 2018 10:41
ypsilon1972 schreef: 08 dec 2018 01:31 Je kan zo een toertocht toch ook zonder betalen rijden als het teveel kost. Ze kunnen je toch niet van het parcours halen aangezien het openbare weg is. En wie gaat dat controleren? Er zijn er wel meer die dit doen. Of het netjes is naar de organisatie toe is iets anders natuurlijk. Niet iederen zal zich daar goed bij voelen. Zelf rijd ik de tochten die ik te duur vind niet.
Ik rijd de in mijn ogen te dure toertochten of cyclo's niet of op een ander (rustig) moment.
Maar soms heb ik ook wel eens "zwart" gereden omdat ik zelf geen vervoer heb en op de dag zelf heen en terug met iemand mee kon rijden. Vooraf uiteraard niet ingeschreven. Toen alleen de route gereden en geen misbruik gemaakt van de andere faciliteiten. Ik voelde me daar prima bij.
Beetje laat maar hier toch nog op reageren: Dit vind ik dus niet kunnen. Als je het allemaal te groot, commercieel, duur of whatever vind, prima, maar ga op die dag dan ook niet dezelfde toertocht rijden zonder te betalen, Hypochrisie ten top!

Dit is trouwens ook de reden waarom ik denk dat àls er ooit nog een elfstedentocht georganiseerd wordt dat tevens de laatste zal zijn. De maatschappij is niet meer geschikt voor dit soort evenementen. Het individualisme van onze huidige samenleving laat dat niet meer toe. Ik zie het al helemaal voor me: "Ik moet toch zeker zelf weten dat ik hier schaats, is dat ijs van jou of zo?" "wie denk je wel dat je bent vuile nsb-er in je elfstedenhesje". Diep triest maar volgens mij ons voorland.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 dec 2018 17:14

Alleen hoe ver wil je hier in gaan, een evenement als de elfstedentocht krijgt iedereen wel mee.
Maar ik heb al regelmatig gehad als ik een rondje rond de heuvelrug of in Limburg fiets dat ik opeens op een route van een toertocht zit.

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 11 dec 2018 19:33

Vanuit huis (Hoogeveen) was ik een rondje aan het doen. Kom ik in de buurt van de Stapel een geel bordje tegen. Aangezien ik geen route had gepland ben ik bordjes gaan volgen. Was nog net op tijd om in Heino te kunnen inschrijven voor een tocht. Had ik al meer dan de helft van de route gefietst.


@tukker; Een route die je zelf niet zo gauw zult kiezen. Goed uitgezet, Bewaakte fietsenstalling maakt nog niet zo veel uit, aangezien ik de fiets na de tocht gelijk achter in de auto zet. Kosten onder of op 5 Euro, Halverwege een punt voor Appeltaart en koffie/ cola.
T=100

Plaats reactie